تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال
کد خبر: ۲۴۵۵۷۷
تاریخ انتشار: 2022 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

تاثیر توییت های ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از بزرگ‌ترین طرفدارهای دوج کوین است. ایلان ماسک، بازار ارز دیجیتال را در اوایل سال 2021، تحت تأثیر قرار داد. او با انتشار یک توییت در مورد دوج کوین باعث افزایش قیمت 50 درصدی این ارز شد. برای مدتی قیمت بیت کوین به نظرات و توییت‌های ثروتمندترین مرد جهان وابسته بود.

در ادامه مطالب، ایلان ماسک را معرفی کرده و ارتباط ایلان ماسک با قیمت ارز دیجیتال را توضیح می‌دهیم.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا  (TSLA) شناخته می‌شود. او همچنین مدیرعامل و طراح اصلی شرکت فضایی خود SpaceX است. ایلان ماسک اخیرا به‌عنوان ثروتمندترین انسان جهان به شهرت جهانی دست یافته است.

ماسک همچنین یکی از بنیانگذاران  PayPal (PYPL) است. وی در آوریل 2022 برای خرید توییتر  اقداماتی انجام داده است. با توجه به میزان بسیار زیاد سرمایه ماسک، این فرد به‌عنوان فردی تاثیرگذار در بازارهای مالی شناخته می‌شود.

کودکی

 ایلان ریو ماسک در سال 1971 در پرتوریای آفریقای جنوبی به دنیا آمد. وی بزرگ‌ترین فرزند خانواده است. پدرش مهندسی اهل آفریقای جنوبی و مادرش یک مدل و متخصص تغذیه کانادایی تبار است. پس از طلاق والدینش در سال 1980، ماسک بیشتر اوقات با پدرش زندگی می‌کرد.

پدر ماسک، مالک بخشی از یک معدن الماس در آفریقای جنوبی بوده و خانواده ماسک از نظر مالی در سطح بالایی قرار داشتند. ماسک به پدرش لقب (انسانی وحشتناک) داده است. ماسک گفته است پدرش هر کار بدی که فکرش را بکنید، با او انجام داده است. ایلان ماسک عنوان کرده است که تربیت وحشتناکی داشته و در بزرگ شدن با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

مدرسه

ماسک در مدرسه ابتدایی خصوصی و انگلیسی زبان واترکلوف هاوس تحصیل کرد. او چند سال بعد، از دبیرستان پسرانه پرتوریا فارغ‌التحصیل شد. ماسک خود را شخصیتی منزوی و کتاب‌خوان توصیف می‌کند. او در آن بازه زمانی با افراد کمی در ارتباط بود و دوستان زیادی نداشت.

دانشگاه

ماسک در 17 سالگی به کانادا نقل‌مکان کرد. او از طریق مادرش تابعیت کانادا را دریافت کرده و پس از مهاجرت به کانادا، در دانشگاه کوئینز در کینگستون، مشغول به تحصیل شد.

ورود به ایالات متحده

ماسک پس از دو سال در دانشگاه کوئینز به دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد. ماسک با مدرک لیسانس در رشته فیزیک و همچنین لیسانس اقتصاد از مدرسه وارتون فارغ‌التحصیل شد. این دو رشته آینده و زندگی ماسک را تغییر دادند، اما این فیزیک بود که عمیق‌ترین تأثیر را بر وی گذاشت. ماسک می‌گوید که فیزیک چارچوب خوبی برای تفکر او ایجاد کرده است.

 

ارتباط ایلان ماسک با ارز دیجیتال

ایلان ماسک و ارز دیجیتال

ایلان ماسک همیشه از خرید دوج کوین (یک ارز دیجیتال در دسته میم کوین‌ها)، حمایت کرده است. او علاوه بر بیت کوین و اتریوم، در دوج کوین نیز سرمایه‌گذاری کرده است. ایلان ماسک، طرفدار بیت کوین بود اما اخیرا  اظهار کرده است که دوج کوین نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برتری دارد. ماسک در توییت‌های خود عنوان کرده است که امیدوارکننده‌ترین ارز دیجیتال برای تجارت، دوج کوین است. همین توییت‌ها، باعث افزایش قیمت چندهزار درصدی این ارز دیجیتال شده‌اند.

 

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

چند ماه پیش، ماسک در مصاحبه‌ای با مجله تایمز گفت که از معرفی دوج‌ کوین به‌عنوان ارز مبادله‌ای به جای بیت کوین، حمایت می‌کند. ماسک گفت: قطعا بیت کوین، ارز خوبی برای انجام معاملات روزمره نیست. حتی اگر دوج کوین به‌عنوان یک شوخی ایجاد شده باشد، برای انجام تراکنش‌ها مناسب‌تر است چرا که هزینه تراکنش‌های این ارز بسیار کم بوده و از سرعت بالایی برخوردار است.

علی‌رغم تمام این صحبت‌ها، ماسک هرگز منکر علاقه خود به بیت کوین نشده است. او در کنفرانس B Word در ژوئن 2021، حمایت خود از بیت کوین را اعلام کرد. او همچنین فاش کرد که تسلا ممکن است دوباره شروع به پذیرش پرداخت‌های بیت کوین کند. مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، همچنین گفت که بیت کوین می‌تواند برای توانمندسازی اقتصاد استفاده شود. وی در توییت‌های خود فاش کرد که مالک سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است.

ماسک به آینده ارزهای دیجیتال اعتقاد دارد. او همچنین گفت که بیت کوین بیشتری نسبت به دوج کوین و اتریوم دارد. او تاکید کرد که می‌خواهد شاهد موفقیت بیت کوین باشد. از دیدگاه‌ او در مورد بیت کوین، مشخص است که ایلان ماسک به پتانسیل بلندمدت این ارز دیجیتال اعتقاد دارد. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری او در دوج کوین برای بسیاری غافلگیرکننده بود. این کار، او را از سایر سرمایه‌گذارانی که به میم‌کوین‌ها توجه نمی‌کنند، متمایز می‌کند. اما دلیل علاقه ماسک به این ارز دیجیتال چیست؟

دلیل حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

کارمندان اسپیس ایکس صاحب دوج کوین هستند.

برخی از افراد معتقدند ماسک به خاطر کارمندان خود از این ارز حمایت کرده است. ماسک عنوان کرده است که در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده چرا که به نظر می‌رسد رمز ارز مردم است. زمانی که او با کارمندان اسپیس ایکس و تسلا صحبت کرد، متوجه شد که اکثر آن‌ها صاحب دوج کوین هستند. دلیل دیگری که ماسک برای سرمایه‌گذاری در دوج کوین بیان کرده، علاقه‌اش به میم‌ها و سگ‌ها است.

اثرات زیست محیطی

اگرچه ماسک به پتانسیل بیت کوین اعتقاد دارد، اما این میلیاردر نگران تأثیر زیست محیطی این ارز دیجیتال است. نگرانی‌های او مورد تایید دانشمندان قرار گرفته است. زیرا کربن دی اکسید تولید شده برای تامین برق ماینرهای بیت کوین، با کربن دی اکسید کل ازبکستان قابل مقایسه است. علاوه بر این، مصرف انرژی الکتریکی این ارز با مصرف برق کل تایلند برابری می‌کند. البته برخی از کارشناسان می‌گویند توییت ها و اظهار نگرانی‌های ایلان ماسک، بیشتر به خاطر تحت تاثیر قرار دادن بازار است.

ایلان ماسک بارها به طور چشمگیری بر قیمت دوج کوین تأثیر گذاشته است. چند روز پیش فاش شد که ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر به ارزش حدود 3 میلیارد دلار را خریده است. دوج کوین، بلافاصله پس از این خبر، 10 درصد افزایش قیمت پیدا کرد. اگرچه هنوز ماسک و توییتر در حال چانه زنی برای خرید این شرکت بزرگ هستند؛ اما اخبارهای منتشر شده از این مناظرات، بر بازار ارزهای دیجیتال، مخصوصا ارز دوج تاثیر می‌گذارد.

برای خرید شیبا اینو، دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال، می‌توانید به صفحه اصلی صرافی ارز دیجیتال ارزپایا مراجعه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار