مردم درگیر نان شب هستند نه تئاتر دیدن!
کد خبر: ۲۴۸۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
داود فتحعلی بیگی می‌گوید: وقتی مردم درگیر نان شب هستند، چه کسی می‌تواند تئاتر ببیند؟!

 داود فتحعلی بیگی می‌گوید: وقتی مردم درگیر نان شب هستند، چه کسی می‌تواند تئاتر ببیند؟!

 

این کارگردان باسابقه تئاتر درباره برنامه‌هایش برای اجرای نمایشی تازه ادامه می‌دهد: با این وضعیت اقتصادی، نه گروه هنری می‌تواند کاری اجرا کند و نه مردم می‌توانند پول بلیت بپردازند.

مردم درگیر نان شب هستند نه تئاتر دیدن!

فتحعلی بیگی اضافه می‌کند: نمایشنامه «پوستین وارونه» را نوشته‌ام که یکی دو هفته آینده از سوی انتشارات «نمایش» منتشر خواهد شد. این نمایشنامه نگاهی به جنگ جمل دارد ولی در شرایط فعلی و با این هزینه‌ها مگر می‌توان کار کرد؟!

او ادامه می‌دهد: بازیگر تئاتر برای حضور در سالن تمرین باید هزینه بالایی بابت رفت و آمد خود بپردازد. از همین جا بگیرید و هزینه‌های دکور، لباس، تبلیغات و ... را اضافه کنید. این وضعیت سبب شده طراحی صحنه در تئاتر فراموش شود و خیلی از گروه‌ها دکوری در حد آکسسوار در نظر بگیرند. وقتی هیچ حمایتی از تولید اثر هنری نمی‌شود و مردم هم در درجه اول باید به نیازهای اولیه خود فکر کنند، چگونه می‌توان تئاتر کار کرد.

این کارگردان که ساکن کرج است، می‌افزاید: دنبال اجرا در کرج هستم. باید ببینم چقدر شدنی است، چون کرج سالن حرفه‌ای ندارد. هنرمندان حرفه‌ای دارد ولی از آنجا که فضای کار حرفه‌ای ندارد، عموما برنامه‌هایش مناسبتی شده‌اند و کسانی هم که کار مناسبتی می‌بینند، عادت ندارند برای دیدن تئاتر هزینه کنند و فکر می‌کنند باید مجانی کار ببینند. به هر حال وقتی وضعیت همین است، کار کردن از هر نظر دشوار خواهد شد.

فتحعلی بیگی در پایان اضافه می‌کند: آنچه گفتم، درددل بسیاری از بچه‌های تئاتری است. 

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
مگه زمانیکه مردم تاتر میرفتن مشکلات اقتصادی نبود. با دل خوش و امید به آینده همه مشکلات قابل تحملِ . متاسفانه این دوتا دیگه نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار