گلایه شدید از پیشنهاد بی‌شرمانه به دختران ایرانی
کد خبر: ۲۴۸۳۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
نماینده مردم تبریز در واکنش به اظهارات نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این نماینده باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایرانی با مردان غیر ایرانی مسلمان، این اظهارات را تعجب برانگیز خواند و گفت: بانکی‌پور باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

 

گلایه شدید از پیشنهاد بی‌شرمانه به دختران ایرانی

وی تصریح کرد: در نشست علنی امروز مجلس، ضمن تجمع بانوان اطراف میز آقای بانکی‌پور و اعتراض به سخنان سبک وی، سایر نمایندگان نیز علیه او اعتراض کردند.

بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آن‌ها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

گلایه شدید از پیشنهاد بی‌شرمانه به دختران ایرانی

بانکی‌پور: اظهاراتم را تقطیع کردند

نماینده اصفهان در مجلس:

* من در آن جلسه در حال تحلیل آمار بودم و تاکید کردم که این بحث رسانه‌ای نیست و مربوط به حوزه نظری و صاحب نظران است.

* در آن جلسه ازدواج همسالان را توصیه کردم؛ روانشناسان تایید می‌کنند سن عقلی و ظاهری در ازدواج مراد است و نه سن شناسنامه‌ای و اگر بخواهیم براساس فرهنگ غلطی که در ذهن داریم دختران با پسران بزرگتر ازدواج کنند، این ضربه به دختران وارد می‌شود.

*  در آن جلسه تاکید کردیم در شرایطی که اندیشمندانی که از نظر اعتقادی و اخلاقی با فرهنگ ما متناسب هستند و به انقلاب ما هماهنگ هستند و با یک بانوی ایرانی ازدواج کرده‌اند، نباید شرایط را برای آنها سخت کرد.

  • متاسفانه رسانه‌ها، سخنان من را تقطیع کرده و این جو روانی منفی را ایجاد کردند.
  • ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
2
34
عذر خواهی قبول نیست دختر خودش رو عقد مسلمانان کشور همسایه کنه تا ازش بگذریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
28
تازه ایشون رئیس کمیسیون جمعیت هست. فاتحه مع الصلوات
نظراباد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
33
نماینده مردم اصفهان دختر خودش به شیعه عیر ایرانی شوهر بده
اگر دنبال شوهر برای دخترش هست .
سپاس از انتشارتون
محمد کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
1
7
خداوندگار سخن سعدی :
نادان را به از خامشی نیست و اگر این مصلحت بدانستی خود نادان نبودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
7
1
با سلام مدتی تو عربستان زندگی کردم و اونجا خوشبختانه دختر مجرد وجود نداره یا خیلی کمه چون هر مرد میتونه چند زن داشته باشه که بهترین راه هم همینه که جهت تعدد زوجات فرهنگ سازی بشه چون اگه تعداد دختران بیشتر بشه مجبورن زن مردهایی بشن که لیاقت ندارن و علاوه بر خودشون زندگی یک زن دیگه رو هم تباه میکنن.متاسفانه دخترای ایرانی همین که خرشون از پل گذشت حاضر نیستن زندگی خودشونو با زن دیگه ای قسمت کنن ولی موقعی مجردن...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار