کفش لنگه به لنگه برای هنرمند مشهور ایرانی
کد خبر: ۲۴۸۴۴۱
تاریخ انتشار: 2022 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
معاون امور شهری شهرداری تهران درباره نصب قطعه گمشده مجسمه پرویز تناولی گفت که این سازه موقت است.

 معاون امور شهری شهرداری تهران درباره نصب قطعه گمشده مجسمه پرویز تناولی گفت که این سازه موقت است.

 

کفش لنگه به لنگه برای هنرمند مشهور ایرانی

صبح امروز ۳۰ خردادماه طبق اعلام خانواده پرویز تناولی قطعه گمشده مجسمه این استاد در پارک شفق تهران بدون هماهنگی با خانواده او جایگزین شده است. در این راستا چندی‌پیش وکیل و فرزند پرویز تناولی در گفتگو با صبا به الزام ساخت قطعه گمشده تحت نظر خود استاد تاکید کرده بودند تا اثر دچار کاهش قیمت نشود.

در این راستا علی موسوی معاون امور شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: پس از سرقت شدن قطعه‌ای از مجسمه پرویز تناولی با سازمان زیباسازی تهران هماهنگ شد تا با همراهی خانواده استاد این قطعه ساخته شود و به دلیل اینکه آقای تناولی در ایران نبودند، قرار شد این کار تحت نظارت خانواده ایشان انجام شود درنتیجه پیمانکار برای اینکه این اثر ناقص نماند این سازه موقت را نصب کرده است تا پیگیری‌ها با خانواده هنرمند به نتیجه برسد.

او ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که زمانی که تندیس‌ها تحویل شهرداری داده شده است نام سازنده اثر و بهای آن ثبت نشده و درنتیجه پیمانکار الزامی نداشته است که قطعه را حتما توسط سازنده اصلی کار تهیه کند.

موسوی در پایان اظهار کرد: هنرمند در ایران نیست و الزام قانونی و اخلاقی ما این است که با سازنده قرارداد ببندیم نه با خانواده او بلکه ما این کار را کردیم و با خانواده تناولی ارتباط برقرار کردیم.

مجسمه پرویز تناولی که سال‌هاست به درخواست کامران دیبا طراح و سازنده پارک شفق، در این مکان نصب شده است ۱۰ اسفند سال ۱۴۰۰ مورد سرقت قرار گرفت و قسمتی از کفش این مجسمه که روی زمین نصب شده بود، دزدیده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار