چرا جبلی قبل از تذکر به اشتباه تلویزیون پی نبرد؟
کد خبر: ۲۴۸۵۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 22    -    ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد.

 

چرا جبلی قبل از تذکر به اشتباه تلویزیون پی نبرد؟

این روزنامه نوشت:

* هفته گذشته، سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از رسانه ملی به خاطر عدم انعکاس مناسب تلاش این نیرو در زمینه دستگیری دزدان صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران انتقاد کرد.

* بعد از این انتقاد، رئیس رسانه ملی هیچ واکنشی نشان نداد و به گونه‌ای برخورد کرد که گوئی عملکرد سازمان را قبول دارد و ایراد فرمانده کل نیروی انتظامی را وارد نمی‌داند. تا اینکه دیروز با پخش سخنان رهبری که به مناسبت برگزاری کنگره شهدای عشایر کشور بیان کرده بودند و در آن گفتند: «این همه زحمت دارد کشیده می‌شود، این همه تلاش می‌شود، در مقابلِ این تلاشها این جوری برخورد می‌شود. حالا فرض بفرمایید، مِن باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف 48 ساعت بعد از دزدی دستگیر می‌کنند؛ خب باید تشویق بشوند، امّا در رسانه ملّی خود ما جوری حرف زده می‌شود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش می‌شوند! عمدی که نیست - مسلّم است که عمدی نیست - امّا غفلت است؛ این غفلت‌ها به سود دشمن تمام می‌شود.» رئیس سازمان صدا و سیما به اشتباه رسانه ملی اقرار و عذرخواهی کرد.

* متن انتقاد فرمانده کل انتظامی کشور از پوشش ضعیف رسانه ملی در پرونده سرقت از بانک ملی این بود که گفت: «کشف این پرونده مربوط به آگاهی فراجا و تهران نبود و مربوط به کل نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ این گلایه را به دوستان در رسانه ملی اعلام می‌کنم، دربرنامه جمعه شب نیز دوستان به جای پرداخت به اصل موضوع به حاشیه پرداختند و می‌خواستند ضعفی پیدا کنند! به هرصورت امیدواریم این مباحث اصلاح شود؛ یک اتفاق مثبت افتاده و دشمن نمی‌خواهد آن بزرگ شود و خود ما نیز حواسمان نیست که به این دستاورد بپردازیم.فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ابراز لطف و محبت مردم به نیروی انتظامی کشور در جریان کشف این پرونده گفت: یک مراسم ویژه خاص این موضوع خواهیم داشت و از افرادی که در این پرونده زحمت کشیدند و کارآگاهانی که کار میدانی انجام دادند، تقدیر به عمل خواهد آمد.»

پیمان جبلی، بعد از انتشار سخنان رهبری، دیروز در نامه‌ای به ایشان نوشت:

* «محضر مبارک رهبر معظم انقلاب‌؛ سلام علیکم، فرزندان شما در رسانه ملی تذکر و گلایه شما را با گوش جان شنیدند. از غفلت و قصور پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و بدیهی است که جبران خواهد شد. بی‌شک؛ ما سربازان شما در صدا و سیما همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم و یکی از شاخصه‌های تحول در رسانه ملی، توجه جدی و پیگیری مجدانه هشدارها و رهنمودهای حضرتعالی خواهد بود.»

* سؤال بسیار مهم اینست که رئیس سازمان صدا و سیما چرا قبل از تذکر رهبری به اشتباه رسانه ملی پی نبرد و بعد از انتقاد فرمانده کل نیروی انتظامی درصدد جبران برنیامد؟

* اینکه رئیس رسانه ملی در نامه خود خطاب به رهبری نوشته «همواره نیازمند تذکرات و نصایح راهگشایتان هستیم» یک امتیاز برای مدیران این رسانه نیست. درست است که آنها نباید خود را بی‌نیاز از تذکرات و نصایح بدانند ولی این هم درست نیست که در مسائل بدیهی دچار غفلت شوند و بعد از تذکر رهبری درصدد جبران برآیند. رسانه ملی باید در انجام وظایف خود، همواره پیشرو باشد و در موارد غفلت، به تذکرات و انتقادات آحاد مردم توجه کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
1
0
الانش هم به اشتباه خودش پی نبرد چون باید اطاعت کنه عذرخواهی کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
خب معلوم بود که رئیس صدا و سیما هم با این نوع برخورد غلط موافق بوده و کلی هم باد تو غبغب انداخته ما مثلا رودر بایستی نداریم و مجری هم مطمئن باشید با برنامه قبلی و حمایت مدیران ارشد میتونه به خودش اجازه چنین برخوردهای چالشی و بی منطقی بده !! خدا ما رو از این افراط و تفریطها نجات بده ! بنده مخاطب عام که اتفاقا اونشب شاهد این برنامه بودم خیلی ناراحت شدم که اینجور مجری بی ادبانه و بی منطق با خدمتگذار مردم در نیروی انتظامی برخورد میکند و برام واقعا جای سوال داشت آخه در شرایطی که این سرقت با آنهمه مهارت سارقان کسی باور نمیکرد گیر بیفتند و قضیه داشت سیاسی امنیتی میشد و هر کی چیزی میگفت حتی شایع شد که کار اسرائیل هستش و اسناد سری اونجا بوده !!!! خب این مسئله سرقت عادی نبود پای حیثیت نظام در بین بود اما دیدیم بسرعت دستگیر شدند وقائله را نیروی انتظامی ختم کرد و این جای کلی تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی داشت چرا باید اینجور برخورد شود !!؟
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
از ترسش و بخاطر حفظ صندلی خود این کار رو کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
پدر بیسوادی بسوزه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
عده ای دزد وارد یک بانک در شلوغ ترین جای تهران میشوند و 12 ساعت داخل بانک می مانند و صدها صندوق امانات رو می شکنند و هزاران ملیارد ارز و جواهرات و ... می دزدند و فردایش یادشان می افتد برخی وسایلشان را داخل بانک جا گذاشته اند و ساعت 4 بعد از ظهر دوباره وارد بانک می شوند و وسایلشان را برمی دارند و بیرون میروند به نظر من اینم موضوع را نباید نادیده گرفت چرا یک باینک در شلوغ ترین جای پایتخت این طور بی صاحب است که یکی دو روز در اشغال دزدان بوده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار