جانوري كه نوع نر آن باردار مي شود
کد خبر: ۲۴۸۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 June 26    -    ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
اسب دريايي يا اسب ماهي حيواني است كه جنس نر آن توانايي باردار شدن دارد. اين حيوان تنها نمونه شناخته شده در طبیعت است که در آن لقاح درون بدن جانور نر روی می دهد. از آنجا که نرها برای آبستنی سرمایه گذاری می کنند، شاید گمان رود که تأثیر انتخاب جنسی روی اسب های دریایی برخلاف تأثیر آن بر بیشتر گونه های دیگر است.

جانوري كه نوع نر آن باردار مي شود

اسب دريايي يا اسب ماهي حيواني است كه جنس نر آن توانايي باردار شدن دارد. اين حيوان تنها نمونه شناخته شده در طبیعت است که در آن لقاح درون بدن جانور نر روی می دهد. از آنجا که نرها برای آبستنی سرمایه گذاری می کنند، شاید گمان رود که تأثیر انتخاب جنسی روی اسب های دریایی برخلاف تأثیر آن بر بیشتر گونه های دیگر است. یعنی ممکن است انتظار رود که اسب دریایی ماده بر سر نرها رقابت کنند و نرها از میان ماده ها انتخاب کننداما اسب های دریایی نر، همانند بسیاری از گونه های دیگر برای دستیابی به ماده ها با هم می جنگند.
گفتني است به دلیل شباهت سر او به سر اسب و زندگی او در دریا، آنرا اسب دریایی می نامند. اين گونه از آبزيان در طول یک فصل، ممکن است ۱۰ تا ۱۲ چرخه لقاح، آبستنی و زایمان را پشت سر گذاشته و در مجموع چندین صد بچه اسب دریایی را به دنيا آورند. اسب های دریایی را می توان در آب های گرم ساحلی یافت صخره های مرجانی، مانگروها و گیاهان دریایی جزء اصلی ترین زیستگاه های اين حيوانات محسوب مي شوند.

ایمنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
1
اینجا هم اکثر آقایون زیر بار گرانی زاییدن به برکت دولت انقلابی روند تکامل دنده معکوس زد
رضا تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
1
مرد ایرانی هم جانوری است سمج و نمیر و عذاب کِش که گونه ی نر آن هر روز زیر بار زندگی باردار می شود. البته اکثر مردای ایرانی از گونه ی نر هستند :|
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار