رشد مجدد مو در افراد طاس ممکن شد
کد خبر: ۲۴۹۵۴۹
تاریخ انتشار: 2022 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
این مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، ایروین انجام شد که در حال تحقیق در مورد درمان‌های جدید برای آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی با الگوی مردانه بودند.
 محققان با بررسی مکانیسم پیچیده رشد مو به کشف کلیدی در مورد رفتار سلول‌ها در فولیکول‌های مو دست یافته اند.
 
 
رشد مجدد مو در افراد طاس ممکن شد
 
مطالعه جدید نقش ناشناخته قبلی یک مولکول سیگنال‌دهنده را نشان می‌دهد که پیام‌های آن برای رشد جدید حیاتی است و می‌توان از آن برای رفع ریزش مو استفاده کرد.
 
دانشمندانی که در خصوص رشد مو بررسی می‌کنند، به کشف کلیدی در مورد رفتار سلول‌های کلیدی در فولیکول‌ها دست یافته‌اند.این مطالعه، نقش ناشناخته‌ای را برای یک مولکول سیگنال‌دهنده نشان می‌دهد که پیام‌های آن برای رشد جدید حیاتی است و می‌توان از آن برای رفع ریزش مو در انسان استفاده کرد.
 
سلول‌های اصلی موجود در این مطالعه به عنوان سلول‌های پاپیلای پوستی شناخته می‌شوند که در فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند و به تعیین سرعت رشد، ضخیم و بلندی مو کمک می‌کنند.
 
این نقش سلول‌های پاپیلای پوستی را در جلو و در مرکز بسیاری از تلاش‌ها برای توسعه درمان‌های جدید برای ریزش مو قرار داده است، و تحقیقات نشان می‌دهد که چگونه می‌توان آن‌ها را از سلول‌های بنیادی تولید کرد یا در نسخه‌های سه‌بعدی استفاده کرد.
 
این مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، ایروین انجام شد که در حال تحقیق در مورد درمان‌های جدید برای آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی با الگوی مردانه بودند.
 
برای انجام این کار، دانشمندان مدل‌های موشی را با سلول‌های پاپیلای پوستی بیش فعال طراحی کردند که در نتیجه موهای زائد رشد می‌کردند. این تحقیق دانشمندان را قادر ساخت تا مشاهده کنند که سلول‌ها چگونه مولکول‌های سیگنال‌دهنده را فعال می‌کنند که کلید رشد مو هستند، و اینگونه است که آن‌ها نقش ناشناخته قبلی مولکولی به نام SCUBE۳ را کشف کردند که سپس از طریق آزمایش‌هایی بر روی فولیکول‌های انسان تایید شد.
 
ماکسیم پلیکوس، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: در زمان‌های مختلف در طول چرخه زندگی فولیکول‌های مو، همان سلول‌های پاپیلای پوستی می‌توانند سیگنال‌هایی ارسال کنند که فولیکول‌ها را خفته نگه می‌دارد یا باعث رشد موهای جدید می‌شود.
 
ما متوجه شدیم که مولکول سیگنالینگ SCUBE۳، که سلول‌های پاپیلای پوستی به طور طبیعی تولید می‌کنند، پیام‌رسانی است که به سلول‌های بنیادی موی همسایه اش در بدن می‌گوید شروع به تقسیم کنند، که از شروع رشد موهای جدید خبر می‌دهد.
 
در دور دیگری از آزمایش‌ها، دانشمندان SCUBE۳ را به پوست موش تزریق کردند و فولیکول‌های پوست سر انسان را به آن پیوند زدند. این در واقع منجر به تحریک قوی رشد مو، هم در فولیکول‌های خفته انسان و هم در فولیکول‌های موش که آن‌ها را احاطه کرده بودند، شد. دانشمندان این پیشرفت را به عنوان شواهد بالینی امیدوارکننده می‌دانند که نشان می‌دهد SCUBE۳ یا مولکول‌های مشابه می‌تواند به عنوان یک داروی درمانی برای ریزش مو به کار گرفته شود.
 
پلیکوس گفت: نیاز شدید به داروهای جدید و مؤثر برای ریزش مو وجود دارد و ترکیبات طبیعی که به طور معمول توسط سلول‌های پاپیلای پوستی استفاده می‌شوند، انتخاب ایده‌آل نسل بعدی برای درمان هستند.آزمایش ما در مدل کاشت موی انسان، پتانسیل پیش بالینی SCUBE۳ را تایید می‌کند.
 
این تحقیق در مجله Developmental Cell منتشر شده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار