شناسایی ۳۰ مبتلا به وبا در یک استان
کد خبر: ۲۴۹۶۱۷
تاریخ انتشار: 2022 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های کشور از افزایش تعداد مبتلایان وبا در این استان خبر داد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های کشور از افزایش تعداد مبتلایان وبا در این استان خبر داد.

 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم‌اکنون تعداد مبتلایان به وبا در استان کردستان از ۲۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

دکتر فرزام بیدارپور بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش روزانه تعداد مبتلایان به بیماری وبا در این استان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد مبتلایان  وبا در استان کردستان از ۲۵ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در پی تشدید غربالگری افراد دارای علائم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، ۵ مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا در کردستان شناسایی شد، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر مربوط به مریوان، یک نفر سقز، یک نفر سنندج و یک نفر هم کامیاران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به وبا در کردستان وجود نداشته است.

بیدارپور گفت: افراد مبتلا کسانی هستند که سابقه مسافرت خارج از کشور داشته‌اند که بعد از بازگشت علائم بیماری در آن‌ها مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه برای پیشگیری مصرف آب سالم، شست‌وشو و ضد عفونی میوه و سبزی‌ها بسیار مهم است، یادآور شد: از همه شهروندان خواهش می‌کنیم قبل از تهیه و خوردن مواد غذایی، شست‌وشوی دست را با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه رعایت کنند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار