۶ نکته مدیریت نظم در خانه برای کاهش استرس
کد خبر: ۲۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: 2022 August 11    -    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
بسیار مهم است که برای کاهش استرس در طول زندگی استرستان را مدیریت و کنترل کنید. سازمان‌دهی و نظم دادن به خانه فضایی را برای فعالیت‌های خاص ایجاد می‌کند که می‌توان این فعالیت‌ها را به عادتی در راستای ایجاد آرامش تبدیل کرد. گرچه هیچ‌یک از موارد زیر برای داشتن خانه‌ای منظم و سازمان یافته مطلق نیست...

۶ نکته مدیریت نظم در خانه برای کاهش استرس

۶ نکته مدیریت نظم در خانه برای کاهش استرس«تابناک با تو» - سازماندهی و نظم دادن به خانه فضایی را برای فعالیت‌های خاص ایجاد می‌کند که می‌توان این فعالیت‌ها را به عادتی در راستای ایجاد آرامش تبدیل کرد.

بسیار مهم است که برای کاهش استرس در طول زندگی استرستان را مدیریت و کنترل کنید. سازمان‌دهی و نظم دادن به خانه فضایی را برای فعالیت‌های خاص ایجاد می‌کند که می‌توان این فعالیت‌ها را به عادتی در راستای ایجاد آرامش تبدیل کرد. گرچه هیچ‌یک از موارد زیر برای داشتن خانه‌ای منظم و سازمان یافته مطلق نیست، تمامی این موارد ایده‌های عالی برای سازمان‌دهی نظم در خانه و ارتقا اقدامات مرتبط به کنترل استرس هستند. گوشه‌ای از اتاق یا گوشه خانه خود را به یکی یا چندتا از موارد زیر اختصاص بدهید:

۱. ایستگاه مراقبه

مدیتیشن یک روش عالی برای کنترل استرس است. مراقبه مزایای زیادی از نظر جسمی و عاطفی به همراه دارد، تا جایی که می‌تواند توانایی شما را برای کنار آمدن با عوامل استرس‌زا که در آینده با آن روبرو می‌شوید، بهبود ببخشد. ایجاد یک فضای خاص برای مراقبه می‌تواند انجام این تمرین را به طور منظم آسان‌تر کند؛ حتی بسیاری از تمرین کنندگان با تجربه در امر مدیتیشن انجام این تمرین را در یک محیط به هم ریخته و شلوغ چالش برانگیز می‌دانند. زندگی در یک مکان آرام می‌تواند به شما در حفظ آرامش کمک کند.

۲. یک ورزش خانگی برای مقابله با استرس داشته باشید

ورزش یکی دیگر از تکنیک‌های شگفت‌آور برای تسکین استرس است که مزایای گسترده‌ای را برای سلامت کلی به همراه دارد. رفتن به یک باشگاه ورزشی برای همه مناسب و راحت نیست. هزینه‌های جانبی، زمان لازم برای رفت و آمد، پیدا کردن جای پارک ماشین و ... می‌تواند برای دیگران یک عامل بازدارنده از ورزش باشد. ورزش در خارج از خانه برای بسیاری از افرادی که در آب و هوایی با فصول خاص زندگی می‌کنند، گزینه مناسبی نیست. ایجاد محیطی که ورزش در خانه را امکان‌پذیر کند، می‌تواند یک پاداش واقعی باشد و گاه می‌تواند بین سبکی از زندگی که شامل تمرینات منظم است، تفاوتی ایجاد کند.

۶ نکته مدیریت نظم در خانه برای کاهش استرس

۳. برای مدیریت استرس مکاتبات خود را در گوشه‌ای از خانه حفظ کنید

حفظ روابط قوی راهی شگفت‌انگیز برای از بین بردن استرس است. علاوه‌بر مطالعات متعدد نتایج تحقیقات اخیر مشخص کرده است که فواید بسیاری برای ایجاد روابط قوی در مدیریت استرس و سلامتی کلی وجود دارد. تقویت روابط از طریق مکاتبات منظم از راه‌های گوناگونی مثل نامه پستی، ایمیل یا فیس بوک می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباطات دوستانه خود را داشته باشید. بیان افکار و ایده‌ها می‌تواند مزایای فراوانی برای شما به همراه داشته باشد.

۴. فضایی برای تأمل ایجاد کنید

داشتن یک فضا برای نوشتن خاطرات و افکار روزمره در یک سال‌نامه یا دفتر خاطرات می‌تواند بسیار شخصی باشد. داشتن یک دفتر کار در منزل یا اتاق برای تأمل بسیار جالب است، حتی وجود یک میز که فقط متعلق به شماست یا یک صندلی راحتی برای نشستن در یک بخش از خانه می‌تواند به شما در رفع استرس کمک کند.

۵. یک اتاق با منظره‌ای (از طبیعت) داشته باشید

برقراری ارتباط با طبیعت می‌تواند یک روش موثر برای از بین بردن استرس باشد. بسیاری از محققان دریافته‌اند که رفتن به طبیعت به طور منظم یا حتی داشتن بخشی از طبیعت در خانه (برای مثال گیاهان خانگی) می‌تواند اثر تسکین دهنده‌ای در روحیه داشته باشند. به همین دلیل ایده خوبی است که منظره‌های زیبا و طبیعی را در خانه ایجاد کنید. تماشای طبیعت از پنجره‌ها، داشتن باغچه در حیاط خانه (یا داشتن یک نسخه گیاه مینیاتوری روی میز کار) یا داشتن گیاه در هر یک از اتاق‌های خانه می‌تواند به شما در حفظ آرامش کمک کند.

۶. به طور کلی منظم باشید

به حداقل رساندن شلوغی و برهم ریختگی در خانه روش دیگری برای کنترل استرس در خانه است. اگرچه ممکن است انتظار داشته باشید خانه‌تان همیشه عاری از شلوغی و آشفتگی باشد، این مسئله‌ای است که خود می‌تواند منجر به استرس کمال‌گرایی شود. به هر حال دلایل و راه‌های زیادی برای یافتن یک مکان راحت وجود دارد. تعادل در پاکیزگی و راحتی در هنگام برهم ریختگی می‌تواند به شما در کنترل استرس کمک کند. باید دریابید که بی‌نظمی می‌تواند استرس ایجاد کند. حتی می‌توانید تمیز کردن را نوعی تسکین استرس تلقی کنید.

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار