علائم هشدار افسردگی که شاید از آن خبر ندارید
کد خبر: ۲۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: 2022 July 04    -    ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
با وجود اینکه افسردگی له راحتی قابل تشخیص نیست با این حال شما باید همواره مراقب حالات روحی خود باشید تا در صورت ابتلا افسردگی به درمان آن بیندیشید.

 با وجود اینکه افسردگی له راحتی قابل تشخیص نیست با این حال شما باید همواره مراقب حالات روحی خود باشید تا در صورت ابتلا افسردگی به درمان آن بیندیشید.

 
 

افسردگی مهم ترین و شایع ترین بیماری روانی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اگر شما نیز فکر می کنید که افسرده هستید حتما این خبر را بخوانید.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ۴.۷ بزرگسالان بالای ۱۸ سال به طور منظم احساس افسردگی را تجربه می کنند. همچنین از هر ۶ نفر، یک نفر در برخی مراحل زندگی خود افسرده می شود.

این در حالی است که همه ما گاه و بیگاه احساس غم را تجربه می کنیم اما این احساس با افسردگی تفاوت بسیار زیادی دارد. در ادامه ما به شما عوامل و نشانه های افسردگی را خواهیم گفت.

افسردگی یک بیماری روانی جدی اما قابل درمان است و در افزاد مختلف خود را به شکل های مختلفی نشان می دهد. افسردگی معمولا همراه با علائم زیر همراه است یعنی اگر برخی از این علائم را دارید ممکن است افسرده باشید.

۱. غمگین بودن در اغلب اوقات

۲. سرگرم کننده نبودن فعالیت هایی که در گذشته آنها را دوست داشته اید.

۳. تحریک پذیری و بیقراری

۴. مشکلات مربوط به خواب مانند بی خوابی، خواب زیاد و...

۵. غذا خوردن کمتر یا بیشتر از حد معمول

۶. تجربه برخی درد های فیزیکی مانند سردرد یا مشکلات معده که با فرایند معمولی درمان بهبود نمی یابند.

۷. مشکل در تمرکز، حافظه و تصمیم گیری

۸. احساس خستگی حتی بعد از خواب خوب

۹. احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی

۱۰. فکر کردن به موضوعاتی مانند خودکشی و صدمه زدن به خود

عوامل موثر بر افسردگی

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث افسردگی شود. تغییرات در عملکرد مغز، سابقه خانوادگی افسردگی، حوادث استرس زای زندگی، عوامل اجتماعی نامطلوب سلامت مانند فقر و مشکلات پزشکی از جمله این عوامل هستند.

افسردگی همچنین با سن شما، رویدادهای مهم زندگی، درگیری های شخصی، مرگ کسی که نزدیک شماست، جنسیت شما (زنان دو برابر مردان افسرده می شوند)، داروها یا سوء مصرف مواد و بیماریهای جدی ارتباط دارد.

افسردگی مانند بسیاری دیگر از بیماری ها قابل پیشگیری است. ورزش کردن، گفتگو با مشاور یا یک متخصص روان به طور منظم و یک رژیم غذایی معتدل از جمله موارد مؤثر در پیشگیری از این بیماری است.

طلا دات آی آر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار