اختیار سقط جنین ناسالم از پزشک سلب شد
کد خبر: ۲۵۱۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 17    -    ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: ما غربالگری‌ انجام نمی‌دهیم که بخواهیم جنینی را سقط کنیم، بلکه ما غربالگری انجام می‌دهیم تا به مادر و خانواده اطمینان دهیم جنین سالم است.

رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: ما غربالگری‌ انجام نمی‌دهیم که بخواهیم جنینی را سقط کنیم، بلکه ما غربالگری انجام می‌دهیم تا به مادر و خانواده اطمینان دهیم جنین سالم است.

 
 

رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت درباره فرایندی که در جهت حفظ و صیانت از جنین سالم طی می‌شود، بیان کرد: در گذشته بنابر تشخیص پزشک و گواهی پزشک قانونی، فرایند سقط جنین ناسالم اجرایی می‌شد. در شرایط فعلی بر اساس ماده ۵۶ قانون جوانی جمعیت این اختیار از پزشک سلب شده است و پس از طی کردن یک فرایند اجرایی، اجازه سقط جنین ناسالم با حکم قاضی صادر می‌شود. یعنی ما غربالگری‌ انجام نمی‌دهیم که بخواهیم جنینی را سقط کنیم، بلکه ما غربالگری انجام می‌دهیم تا به مادر و خانواده اطمینان دهیم جنین سالم است.

وی افزود: در موارد استثنا ممکن است به دلایل مختلف پزشکی یا حَرَج نیاز به سقط باشد که این موارد در پزشکی قانونی و با حکم نهایی قاضی در نظر گرفته و انجام می‌شود. البته در این موارد نیز نباید بروج روح اتفاق افتاده باشد و سن بارداری باید کمتر از ۴ ماه باشد. خانواده‌ای که دغدغه غربالگری را دارد باید در زمان معین به پزشک مراجعه کند.

جباری تاکید کرد: از زمانی که خانم باردار به پزشک مراجعه می‌کند و درخواست آزمایش یا سونوگرافی صورت می‌گیرد، نتایج آن باید در سامانه مربوطه ثبت شود و بر اساس دستورالعمل علمی چه در بررسی‌های اولیه مشخص شود که جنین سالم است و چه مشخص شود نیاز به بررسی‌های بیشتر وجود دارد، کلیه اقدامات باید در یک سامانه یکپارچه ثبت شود که سرعت رسیدگی به امور افزایش یابد. پایلوت سامانه، اجرایی شده اما هنوز نهایی نشده است.

اقتصادآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
7
به خودتون بیاید شما دارید چیکار میکنید با این کشور و با این مردم !
sdn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
3
فقط بازی با کلمات و همه چیز را قضایی کردن است این از نشانه های حکومت داری بیمار است که خود فقر را به مردم تحمیل میکند سپس جمعیت کاهش می یابد و با زور می خواهد جمعیت را برای منافع خودش افزایش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار