عدم استفاده پابند الکترونیکی برای این مجرمان
کد خبر: ۲۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: 2022 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به عموم مردم اطمینان داد پابند الکترونیکی برای زندانیان جرایم سنگین ، خشن و کسانی که مخل امنیت و نظم هستند استفاده نشده و نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به عموم مردم اطمینان داد پابند الکترونیکی برای زندانیان جرایم سنگین ، خشن و کسانی که مخل امنیت و نظم هستند استفاده نشده و نخواهد شد.

 
 

محمود ضیایی فرد روز یکشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربیتی خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:پابند الکترونیکی تنها برای زندانیان با جرایم سبک بوده تا شرایطی برای استفاده بهتر از فضای زندان ها و اجرای طرح طبقه بندی زندانیان و عملیاتی کردن طرح های فرهنگی ، آموزشی و تربیتی در فضاهای زندان ها فراهم شود.

وی گفت:در راستای هوشمند سازی زندان‌ها ، تاکنون ۱۰هزار زندانی زیرپوشش استفاده از پابندهای الکترونیکی قرار گرفته اند و تا پایان سال جاری به ۳۰هزار زندانی خواهد رسید.

اشتغال زندانیان اولویت اصلی سازمان زندان ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اشتغال و حرفه آموزی را اولویت اصلی سازمان زندان‌ها بیان کرد و افزود:فراهم کردن زیرساخت های اشتغال و حرفه آموزی یکی از بهترین و کاراترین زیرساخت های اصلاح و تربیت زندانیان است چرا که وقوع برخی جرایم ناشی از بیکاری است و افراد را به سمت ارتکاب جرم سوق می دهد.

ضیایی فرد افزود: اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان در دوران حبس سبب خواهد شد که دیگر مرتکب جرم جدیدی نشوند و بازگشت دوباره به زندان نداشته باشند.

حمایت از خانواده های زندانیان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور حمایت های بیشتر و موثرتر از خانواده های زندانیان را از دیگر اولویت های سازمان متبوع بیان کرد و افزود: چنانچه نتوانیم از این خانواده ها حمایت های مادی و معنوی به عمل بیاوریم جامعه با آسیب های اجتماعی بیشتر رو به رو خواهد شد پس ناگزیر هستیم برای پیشگیری از وقوع جرم و بزه‌های احتمالی ، از خانواده های زندانیان که هیچ نقشی در ارتکاب جرم زندانی نداشته‌اند حمایت های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با بسترسازی بهتر و لازم برای ملاقات زندانیان با خانواده های خود تاکید کرد و طبقه بندی زندانیان برای پیشگیری از تخلفات داخل زندان و اجرای بهتر برنامه های فرهنگی و تربیتی ، ضرورت سرعت بخشیدن به طرح انتقال زندان ها به خارج از شهرها ، حمایت و توجه به نیروهای انسانی سازمان که کار بسیار سختی را انجام می‌دهند و کارآمدکردن بهتر برنامه های کانون های تربیت و اصلاح با هدف بازگشت آبرومندانه زندانیان به جامعه و ایجاد مشوق ها و انگیره های لازم برای کمک انتقال زندان ها را از برنامه های سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برشمرد.

به گزارش ایرنا در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامان تامینی و تربیتی خوزستان که روز یکشنبه با حضور رییس کل دادگستری خوزستان، قضات ، دادستان عمومی و انقلاب اهواز و مدیران ارشد بخش های زیرمجموعه قوه قضاییه در خوزستان در سرسرای شهید لاجوردی ستاد دیه خوزستان برگزار شد از  پژمان پروین مدیرکل پیشین زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان در این مدت ۲۰ ماه مسوولیت در این سمت قدردانی شد.

پروین به تازگی در حکمی از سوی رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به عنوان مدیرکل برنامه ریزی ، اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور منصوب شده است.

غلامرضا روشان مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان پیش از این مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی و استان کرمان بود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار