نگرانی خاص عضو شورای شهر درباره خانه مجردی
کد خبر: ۲۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: 2022 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی به مشکلات و دغدغه‌های محله بریانک اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد خانه‌های اجاره‌ای مجردی یکی از مشکلات این منطقه است که باید مورد نظارت قرار بگیرد.

ناصر امانی در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محله بریانک اظهار کرد: خلوتی و عدم امکان اسکان در کنار بزرگراه و مشکل سرقت یکی از مشکلات این منطقه به شمار می‌رود.

 
 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این محله ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: نظافت و جمع‌آوری درست پسماند برخوردار نیست و شهردار منطقه، این وضعیت را ناشی از فعالیت پیمانکار می‌داند.

او به مشکل بافت فرسوده در این محل اشاره کرد و افزود: مردم و شهرداری منطقه با این مشکل روبه رو هستند و ساختمان‌های فرسوده در حال ریزش بسیاری در این منطقه وجود دارند که بخش قابل توجهی از آن به بانک‌ها اختصاص دارد که تعدادی از آن‌ها جابجا شدند و مردم برای دریافت خدمات بانکی باید به محلات دورتر مراجعه کنند. از مدیرعامل بانک‌شهر تقاضا دارم که دستگاه خودپرداز میدان میوه و تره بار این منطقه را مجددا فعال کند.

امانی با اشاره به افزایش خانه‌های مجردی در این منطقه خاطرنشان کرد: خانه‌های مجردی در این منطقه بسیار وجود دارد و به گونه‌ای که در یک خانه ۱۰ نفر زندگی می‌کنند، این موضوع باید مورد نظارت قرار بگیرد. البته عدم ایمنی در نمای ساختمان‌ها نیز یکی از مشکلات دیگر این منطقه است،  نمای فرسوده ساختمان‌ها به ویژه در خیابان شهید کاظمی یکی از دغدغه‌های مردم بود که می‌توان با اصلاحات، موضوع زیباسازی را نیز مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت سه میدان‌گاه در این منطقه یادآور شد: این میدان‌گاه‌ها ناهنجاری‌هایی ایجاد کرده که پیشنهاد می‌شود مدیریت آن به مناطق واگذار شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند. پلمب خانه‌های قرمز، تعیین تکلیف دو ملک خیابان قزوین و بریانک، تعیین نحوه مدیریت سه میدان‌گاه ،نظافت منطقه، احداث روگذر نواب و دسترسی مردم به بخشی از خدمات در بزرگراه بخشی از درخواست‌های مردم این منطقه بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ تهران نیز در این جلسه گفت: مشاور برای نوسازی بافت فرسوده در این منطقه اخذ شده و امیدواریم بتوانیم حوزه شهرسازی را متقاعد کنیم و با تعریض پهنه گذر کوچه نواب، زمینه برای نوسازی بافت فرسوده فراهم شود. تا امروز در مدیریت جدید شهرداری تهران اقدامات قابل توجهی در گذر کوچه نواب صورت گرفته و ساماندهی معبر و فضای سبز نیز انجام شده است که در فرصت مغتنم گزارشات ارائه خواهد شد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار