هالک ایرانی یا سلطان حباب ترکید، من چقدر خوشحالم ...
کد خبر: ۲۵۲۶۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
اگر شخصی در چند عکس و ویدئو ظاهر شد و به مدد فوتوشاپ، تصویرسازی و ... از خود یک چهره دروغین ارائه داد دلیل نمی‌شود که آنرا باور کنیم. از قدیم گفته‌اند: "هر گردی گردو نیست".

هالک ایرانی یا سلطان حباب ترکید، من چقدر خوشحالم ...

اگر شخصی در چند عکس و ویدئو ظاهر شد و به مدد فوتوشاپ، تصویرسازی و ... از خود یک چهره دروغین ارائه داد دلیل نمی‌شود که آنرا باور کنیم. از قدیم گفته‌اند: "هر گردی گردو نیست".

عصر ایران؛ کاوه معین‌فر - عاقبت هالک ایرانی یک محک جدی خورد و عیارش مشخص گردید، کسی که به مدد دنیای مجازی یک تصویر غیر واقعی از او ساخته شده بود، ولی در اولین مبارزه‌اش تقریبا هنوز ۲ دقیقه از مسابقه نگذشته بود، ناک اوت شد و باخت.

سجاد غریبی که با القابی، چون هالک ایرانی، غول، هرکول و ... به معروفیتی رسیده بود (البته در سطح دنیای مجازی) در مبارزه پر سر و صدای خود در دبی با حریف قزاق، خیلی زود میدان را خالی کرد. جالب اینجاست که غریبی با مشت اول، مدام سعی در فرار داشت.

یک کسی که اندکی آشنایی به ورزش داشته باشد متوجه خواهد شد که این هالک ایرانی اصلا استایل و آمادگی بدنی یک ورزشکار حتی نیمه حرفه‌ای را هم نداشت.

سجاد غریبی ورزشکار رشته پاورلفتینگ بود که با عکس‌های مختلف و غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و سال ۱۳۹۵ به دلیل خبر ثبت نام او برای رفتن به سوریه و مبارزه با داعش بسیار مطرح شد و البته برخی رسانه‌های داخلی این اقدام او را پوشش داده و از او یک قهرمان خیالی مانند رمبو آمریکایی ساختند که برای مبارزه با داعش به سوریه خواهد رفت، که البته تمام این حرف‌ها در حد همان خبر باقی ماند.

بعد از آن هم هر از گاهی طبق معمول عکس‌های و یا اخباری از او منتشر می‌شد که بیشتر در حد همین توجه و برند سازی در دنیای مجازی بود. این قضیه چندین سال ادامه یافت تا عاقبت قرار شد با "مارتین فورد" ورزشکار انگلیسی مشهور به «ترسناک‌ترین مرد روی کره زمین»، دوم آوریل ۲۰۲۲ (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در لندن مبارزه کنند، ولی این مبارزه صورت نگرفت. بعد از لغو این مبارزه سجاد غریبی ادعا کرد که این مبارزه از طرف فورد لغو شده است.

اما نکته قابل توجه این بود که در اسفند ۱۴۰۰، غریبی در دبی با فورد روبرو شد، در ویدئویی که از این تقابل آن‌ها منتشر شد، دو طرف به سمت یکدیگر آمدند افرادی که ایستاده بودند، داشتند این رویارویی را ضبط می‌کردند. غریبی با یک ضربه مارتین فورد به عقب پرت شد. پرت شدنی که باز نشان از این داشت که انگار این هالک ایرانی بیشتر یک توهم و رویاپردازی است تا یک مبارز. آن ظاهر او در عکس‌ها با فیلم او مقابل حریف انگلیسی هم هیچ نسبتی نداشت. نه قدش آنقدر بلند بود، نه عضلاتی در کار بود، قطر شکمش هم بسیار بزرگتر از عکس‌هایش بود و ... شاید آن عکس‌ها متعلق به سال‌ها قبل بوده، ولی بهرحال با کسی که در ویدئو‌ها مقابل مارتین فورد دیده شد هیچ سنخیتی نداشت.

هالک ایرانی یا سلطان حباب ترکید، من چقدر خوشحالم ...


عاقبت ۲ شب قبل در مبارزه با حریف قزاق در حد ۲ دقیقه هم دوام نیاورد و پرده از روی این تصویر دروغین چندین ساله کنار زده شد. البته این اتفاق مانند یک بمب در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منفجر شد، از انواع و اقسام شوخی و تمسخر گرفته تا حتی اهانت و ...

مخاطب ایرانی از این همه جعلی بودن شوک زده است کسی که سال‌ها تصویر و شخصیتی به نام هالک ایرانی، غول، هرکول و ... را دیده بود، قهرمانی که به مدد فوتوشاپ و این جهان مجازی ساخته شده بود.

نکته خنده دار و یا طنز تلخ ماجرا این است که بعد از این اتفاق و شکست در مقابل رقیب قزاق، هالک ایرانی با حالتی مغموم مقابل دوربین نشسته و می‌گوید: «شرمنده مردم ایران شدم»! این گفته را هم از قهرمانان واقعی ورزشی کپی کرده است.

این جمله متعلق به قهرمانان و ورزشکاران اصیلی است که به هر دلیلی در آن حدی که باید ظاهر نشده‌اند مانند کشتی گیرانی که مثلا در المپیک نتوانستند مدال طلا بگیرند و به نقره رسیده‌اند. کسی باید به او بگوید: لطفا شما این کلمات را به کار نبر.

از طرف دیگر در ویدئویی دوم، با آقایی (مربی یا هر چیزی ...) دوباره با حالت پشیمان مغموم نشسته و قول می‌دهد از این به بعد از راه درست به ورزش ادامه دهد و آن آقای مربی هم به نصیحت کردن مردم می‌پردازد که: «شما چرا ایشون را دنبال کردی؟ حالا چرا برایش کامنت می‌نویسید و ...» باید به مربی گفت: شما در کنار دروغی به این بزرگی نشسته‌ای و حالا واکنش مردم به این دروغ بزرگ را زیر سوال می‌بری؟ امان از دست این طلبکاران پر مدعای همیشگی ...

یادمان باشد در واقع برای هالک ایرانی اگر شرمندگی هم وجود داشته باشد برای باخت در مسابقه نیست، هر مسابقه یک برنده و یک بازنده دارد، شرمندگی او باید از این باشد که خود را یک کسی معرفی کرد و در هیبتی ظاهر شد که اصلا جایگاهش نبود. او تجسم یک دروغ بزرگ در ورزش بود.

یک اتفاق دیگر، این القاب هالک ایرانی، غول، هرکول و ... بود که به او داده بودند و چندین سال بر روی این لقب و اتفاقات ناشی از آن موج سواری کردند و ...

بهرحال نتیجه مبارزه با حریف قزاق یک اتفاق بسیار خوب بود و از چند منظر حاوی پیام و درس عبرت.

اگر شخصی در چند عکس و ویدئو ظاهر شد و به مدد فوتوشاپ، تصویرسازی و ... از خود یک چهره دروغین ارائه داد دلیل نمی‌شود که آنرا باور کنیم. از قدیم گفته‌اند: "هر گردی گردو نیست".

هالک ایرانی یا سلطان حباب ترکید، من چقدر خوشحالم ...

پیام دیگر این است که در این جهان مجازی چه بسیارند قهرمانان باد کرده مجازی که با یک سوزن باد آن‌ها خالی خواهد شد. حال کسی مانند سجاد در قالب یک قهرمان ورزشکار ظاهر شد، اما در بسیاری امور دیگر هم از این دست آدم‌ها وجود دارد از هنرمندان این شکلی گرفته تا اینفلوئنسر‌ها یا اساتید مختلف در رشته‌های مختلف روانشناسی، انگیزه دهنده، درمانگر و ...

فریب این جهان مجازی، این ادعا‌های مجازی و این افراد مجازی را نخوریم که مانند هالک ایرانی در قامت‌های مختلف و با اسامی دهن پرکن ظاهر می‌شود.

یک کم تامل باعث می‌شود که فکر کنیم چه اندازه از موارد دیگر در جهان اطرافمان وجود دارد که مانند این هالک ایرانی است و با سوزنی بادش خواهد خوابید؟

امید که سجاد به ورزش از راه درست ادامه دهد، ولی تا به امروز بیشتر از هالک ایرانی لقب سلطان حباب برازنده اوست.

منبع: عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Austria
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
5
مسابقه بوکس کلیپ طنز فوق العاده ای بود روی دست چارلی چاپلین بلند شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
3
6
البته این موضوع در مورد بسیاری از کشورها نیز صدق می کند مانند روسیه تو خالی که قرار بود یک هفته ای اوکراین را به زانو در آورد حالا چند ماه از جنگ گذشته و در باتلاق این کشور گیر نموده است کشورهای از این دست کم نیز نمی باشند مانند کره شمالی ، ایران چین و ... که فقط ادعا دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
1
واقعا درست نیست اینطوری حمله روانی به یک شخص ولی ایشون واقعا آبرو ریزی راه انداخت
Sam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
1
کدوم احمقی اومده به شماهاکردیت داده که حالا مردم مصوب گندکاری شماشده اول ازهمه شماکه ادعامیکنی مربی ایشون هستی خودت واون عروسک چربی بااون ادعات چطورزیر باراین
مسئولیت رفتی عقلتو به اون احمق دادی حالاهرکاری کردی درست
یاغلط ولی چرامردمو توبیخ میکنی ایشون همون شخص نبودادعامیکردبابرانکاردبیرون می برن طرفشویادش رفته فقط امضاء کن فقط امضاء کن پس پس این چیزیکه زائیدینو بمردم
نسبت ندیدخودتون باید برید زیررادیکال خوب نیست برای پول همه کارکنید خوش گذشت دکمه پلیزبسلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار