با این ماشین پرنده از جلوی خانه تیک آف کنید!
کد خبر: ۲۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: 2022 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
خودروی پرنده سوئیچ‌بلید (Switchblade) سامسون با گذشت ۱۴ سال انتظار برای دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال (FAA)، امکان سفر از در منزل تا پروازهای بین قاره‌ای را به‌وسیله تنها یک نفر و یک خودور فراهم آورده است.

 این خودروی پرنده سه چرخه با مجوز تردد در خیابان تنها با زدن یک دکمه در کمتر از ۳ دقیقه، تبدیل به پرنده‌ای‌ با سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

 
 

شرکت سامسون اسم این خودروی پرنده را سوئیچ بلید (Switchblade) نام‌گذاری کرده، پهپادهای بدون سرنشین سوئیچ‌بلید در ارتش آمریکا که نام دیگرآن پهپادهای «کامیکازه» است، عملکردشان همانند نام مستعارشان یعنی عملیات هواپیماهای ژاپنی کامیکازه جنگ دوم جهانی؛ انتحاری و منفجر کردن خود به هنگام اصابت به هدف است. اما جای نگرانی نیست، چرا که منظور شرکت سامسون از اسم‌گذاری ماشین‌های پرنده خود به نام سوئچ‌بلید به خاطره روش سر برآوردن بال‌های آن مشابه چاقوها است. دم T شکل آن نیز در پشت ملخ‌پسین هواپیما به هنگام آمادگی برای پرواز، از دیگر زیبایی‌های این ماشین پرنده است.

خودروی پرنده، با یک موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری خنک‌کننده مایع کار کرده که بنزین ۹۱ اکتان را مصرف می‌کند و همچنین ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد.  موتوری که به طور موثر به عنوان یک ژنراتور استفاده می‌شود، چرخ های برقی را در حالت حرکت و یک موتور پایه برقی در هنگام پرواز را تامین انرژی می‌کند.

سامسون ادعا می‌کند که از خودروی پرنده سه چرخه‌اش در حالت عدم پرواز می‌توان چون یک خورو در بسیاری از مناطق استفاده کرد و سرعتی بیش از ۲۰۱ کیلومتر در ساعت را با آن تجربه کرد. اما برای پرواز کردن قبل از زدن دکمه تبدیل ماشین به هواپیما، باید نخست یک باندپرواز پیدا کنید و می‌توانید با مخزن سوخت کامل ۱۲۵ لیتری آن، تا برد ۷۴۲ کیلومتری‌، تجربه پرواز با سرعت استاندارد کروز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت، داشته باشید. لازم به ذکر است که برای اوج گرفتن به باند ۳۳۵ متری و برای فرود به باند کوتاه‌تری یعنی ۲۱۳ متر نیاز است.

 

یک مزیت جالب این ماشین پرنده جاگیری راحت آن در گاراژهای خانگی است. وقتی‌که این خودروی پرنده تجهیزات پروازی‌اش جمع شود، در ابعادی مشابه یک سدان معمولی فقط ۱.۵ متر ارتفاع و فضایی به ابعاد ۵.۱ در ۱.۸ متر را اشغال خواهد کرد.

با این ماشین پرنده از جلوی خانه تیک آف کنید!

شرکت سامسون بنا به گفته خودش از زمان یک‌سالگی شرکت اپل درصدد به سرانجام رساندن پروژه خود بوده و این روزها تیم سامسون از دریافت مجوز اداره هوانوردی فدرال پس از گذشت ۱۴ سال، بسیار ذوق‌زده است. در مواجه با واقعیت وابستگی خودرو پرنده‌شان به سوخت فسیلی در  دنیایی پر از وعده‌های خودروهای برقی و رونق آنها، مزیت‌های ماشین پرنده خود را این‌چنین توصیف می‌کند: «در گاراژ را باز می‌کنید و از خانه بیرون بزنید، با سرعت بالا موتور سیکلتی از ترافیک سنگین سریع عبور می‌کنید و خودتان را به نزدیک‌ترین باند پرواز می‌رسانید، حالا هم  با پرواز با همان خودوری پرنده و سه‌چرخه‌ای در خیابان، به فرودگاهی نزدیک به مقصد خود رسیده و خود را مستقیماً به پارکینگ بیرون شهر مقصد می‌رسانید.» شرکت سامسون همچنین یادآور می‌شود که واقعیت وابستگی خودروی پرنده‌شان به سوخت بنزینی در اصل مزیتی بر امکان سفرهای بین قاره‌ای با این خودور پرنده است.

خودروی پرنده سوئچ‌بلید سامسون از قیمت تخمینی ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود که خوب در اصل نسبت به قمیت خودروهای دیگر گران است، اما این شرکت در مصاحبه اخیر خود با روزنامه هیل (The Hill) ادعا کرده که تا همین الان هم حدود ۱۶۷۰ دستگاه اولی رزرو شده است.

 همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار