تاریخ اکران «جوکر ۲»‌ اعلام شد
کد خبر: ۲۵۲۷۹۷
تاریخ انتشار: 2022 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
 شرکت «برادران وارنر» از اکران دنباله فیلم برنده جایزه اسکار «جوکر»‌ در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

 شرکت «برادران وارنر» از اکران دنباله فیلم برنده جایزه اسکار «جوکر»‌ در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

 
 

شرکت «برادران وانر» اعلام کرد دنباله فیلم سینمایی «جوکر» از چهارم اکتبر سال ۲۰۲۴ در سینماها اکران خواهد شد.

تاریخ اکران «جوکر ۲»‌ اعلام شد

در قسمت دوم این فیلم سینمایی که با عنوان «جوکر: جنون مشترک» اکران خواهد شد، «واکین فینیکس»‌ بار دیگر در نقش جوکر حاضر می‌شود.

در فیلم اصلی «جوکر»، «تاد فیلیپس» شخصیت شرور نمادین بتمن را در قالب یک شخصیت ضدقهرمان در مورد یک کمدین مبارز و دلقک پاره وقت به نام «آرتور فلک» که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می شود، روایت کرد. این فیلم تاریک با ضرب آهنگی متفاوت با فیلم‌های اکشن معمولی و سینمای ابرقهرمانی، به یک فیلم پرفروش در گیشه جهانی تبدیل شد و در سال ۲۰۱۹ به فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان دست یافت، در حالی که بودجه ساخت آن تنها ۷۰ میلیون دلار بود.

«جوکر» همچنین در  ۱۲ شاخه جوایز آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن (هیلدور گودنادوتیر) را کسب کرد. «فینیکس» دومین هنرپیشه‌ای بود که برای بازی در نقش «جوکر» جایزه اسکار دریافت کرد. پیش‌تر جایزه اسکار به «هیث لجر» برای بازی در نقش جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی»‌ اهدا شده بود.

جزئیات بیشتری درباره «جوکر ۲»‌ اعلام نشده است، اما عنوان فیلم «folie à deux» که «جنون مشترک» ترجمه شده، اطلاعاتی درباره فیلم فاش می‌کند که می‌تواند به استقبال گسترده از شرارت شخصیت «آرتور فلک» در گاتهام سیتی در فیلم اول اشاره داشته باشد اما همچنین می‌تواند نشان دهد که دنباله فیلیپس تفسیر خاصی از شریک اصلی جوکر در زندگی، جنایت و جنون ارائه می‌دهد، «هارلی کویین» که در دیگر اقتباس‌های کمپانی دی‌سی نقش آن توسط «مارگو رابی» ایفا شده است. 

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار