هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید
کد خبر: ۲۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: 2022 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
​​مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای چیدمان اصولی مبلمان منازل خود در نظر داشته باشید این است که هر فضایی فقط و فقط یک نقطه کانونی می‌خواهد. در غیر این‌صورت شلوغ و به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد. نقطه کانونی جذابیت بیشتری به اتاق پذیرایی می‌دهد و تا حدودی جای هر وسیله را مشخص می‌کند و اجازه می‌دهد چشم افراد به اندازه لازم به هر یک از وسایل اتاق پذیرایی خیره شود.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید«تابناک با تو» - اگر می‌خواهید چیدمان اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید و برای چیدمان مبلمان نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید همراه ما باشید. در این مطلب با رایج‌ترین اشتباهات برای چیدمان مبلمان در منزل آشنا می‌شوید.

ایجاد بیش از یک نقطه کانونی

​​مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای چیدمان اصولی مبلمان منازل خود در نظر داشته باشید این است که هر فضایی فقط و فقط یک نقطه کانونی می‌خواهد. در غیر این‌صورت شلوغ و به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد.

نقطه کانونی جذابیت بیشتری به اتاق پذیرایی می‌دهد و تا حدودی جای هر وسیله را مشخص می‌کند و اجازه می‌دهد چشم افراد به اندازه لازم به هر یک از وسایل اتاق پذیرایی خیره شود. پس هر اتاقی باید فقط یک نقطه کانونی داشته باشد. گاهی اتاق‌ها خودشان نقطه کانونی دارند، گاهی نیز خود صاحب‌خانه باید برای ایجاد آن دست‌به‌کار شود.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

بی‌توجهی به مهمانی‌های دوستانه در چیدمان مبلمان

فاصله بین مبل‌ها باید برای گفتگو مناسب باشد تا افراد برای شنیدن صدای هم مجبور به فریاد زدن، خم شدن یا جلو بردن گردن‌شان نشوند. پس هنگام چیدن اتاق نشیمن، در نظر داشته باشید که صندلی‌ها و مبل‌ها باید تا حدی رو‌به‌روی هم باشند.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

بی اعتنایی به مسیر رفت و آمد برای چیدمان مبلمان در منزل

یکی از رایج‌ترین اشتباهات برای چیدمان مبلمان در منزل بی‌توجهی به مسیر رفت و آمد است. مبلمان را طوری بچینید که به‌راحتی قابل دسترسی باشند و اعضای خانواده برای استفاده از یک وسیله، مجبور به بالا رفتن از وسیله‌ای دیگر نشوند یا هنگام رفت‌وآمد در خانه از مسیری زیگزاگی و عجیب‌وغریب عبور نکنند.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

عدم حفظ تعادل، قاعده‌ای که اصلا نباید در چیدن مبلمان فراموش شود

یکی از رایج‌ترین اشتباهات برای چیدمان مبلمان در منزل عدم تعادل در چیدمان است. البته رعایت تعادل بدین معنی نیست که همه چیز باید با هم قرینه باشند. به‌عنوان مثال اگر یک سمت خانه یک مبل ال می‌گذارید، سمت دیگر نیز باید وسیله دیگری قرار دهید که از نظر بصری با مبل ال شما در تعادل باشد. حال این وسیله می‌تواند یک کاناپه دیگر، یک جفت صندلی، کمد، بوفه یا وسیله مناسب دیگری باشد.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

بستن پنجره‌ها، اشتباهی که منزل شما را کوچک جلوه می‌دهد

بهره‌مندی از نور طبیعی در هر خانه‌ای مهم است و معمولا هر چه تعداد پنجره‌ها بیشتر باشد، بهتر است. احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد می‌خواهید وسایل زیادی را جلوی پنجره‌ها بچینید. ولی فراموش نکنید که هر چه بیشتر جلوی نور خورشید را بگیرید، خانه کوچک‌تر، دلگیرتر و شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. با این‌وجود اگر پنجره‌ها سرتاسری باشند، رعایت این نکته کمی دشوار می‌شود. پس اگر مجبور شدید مبلمان را جلوی پنجره بچینید، سعی کنید از آینه و وسایل براق و لوازم روشنایی قوی استفاده کنید که نور خورشید را منعکس و خانه را روشن‌تر می‌کنند.

هرگز مبلمان منزل را اینگونه نچینید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار