کشف بمب ۴۵۰کیلوگرمی جهان را حیرت‌زده کرد
کد خبر: ۲۵۳۱۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
موج گرمایی که تابستان امسال اروپا را فرا گرفته، باعث خشکسالی رودخانه پو در در شمال ایتالیا شده است. همین امر همچنین به کارشناسان نظامی کمک کرده تا یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی را در این رودخانه کشف کنند که از زمان جنگ جهانی دوم در آن غوطه ور شده بود.

موج گرمایی که تابستان امسال اروپا را فرا گرفته، باعث خشکسالی رودخانه پو در در شمال  ایتالیا  شده است. همین امر همچنین به کارشناسان نظامی کمک کرده تا یک بمب  ۴۵۰ کیلوگرمی  را در این رودخانه کشف کنند که از زمان  جنگ   جهانی دوم  در آن غوطه ور شده بود.

 
 

کارشناسان نظامی، موفق شده‌اند تا این بمب ۴۵۰ کیلوگرمی که در نزدیکی روستای «بورگو ویرجیلیو» (Borgo Virgilio)، ناحیه لمباردی ایتالیا (شمال) کشف شده را خنثی کنند. با این حال، خنثی کردن آن ظاهرا چندان ساده نبوده است.

کشف بمب 450کیلوگرمی جهان را حیرت‌زده کرد

خنثی کردن بمب جنگ جهانی دوم

مهندسان خنثی سازی بمب توضیح می‌دهند که این بمب مربوط به دوران جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده ساخته شده بوده و به گفته ارتش حاوی 240 کیلوگرم مواد منفجره بوده است. سپس آن‌ها، با اسکورت پلیس، بمب را به معدنی در منطقه‌ای به نام «مدوله» بردند تا در آنجا منفجرش کنند.

علاوه بر این، طبق گفته ارتش ایتالیا، حدود 3000 نفری که در اطراف این منطقه زندگی می‌کردند برای عملیات خنثی‌سازی بمب موقتا جابجا شدند و حتی سایر راه‌های ارتباطی از جمله حریم هوایی آن نیز بسته شده است.

کشف بمب 450کیلوگرمی جهان را حیرت‌زده کرد

فرانچسکو آپورتی، شهردار بورگو ویرجیلیو توضیح می‌دهد که اگر مردم از رفتن خودداری می‌کردند، عملیات نظامی آن‌ها متوقف می‌شد و گفت: «در ابتدا برخی اهالی گفته بودند که جابجا نمی‌شوند، اما در چند روز گذشته فکر می‌کنیم همه را متقاعد کرده‌ایم.»

ایتالیا ماه گذشته برای مناطق اطراف رودخانه پو که طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این رودخانه تقریبا یک سوم تولیدات کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد و اکنون،  بدترین خشکسالی  خود را در ۷۰ سال گذشته تجربه می‌کند.

به گفته یکی از سرهنگان ایتالیایی، این بمب توسط ماهیگیران در ساحل رودخانه پو به دلیل کاهش سطح آب ناشی از خشکسالی کشف شده است.

دیجیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
3
14
لعنت به جنگ وجنگ افروز..............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
20
باز خوبه اینقدر ماهی گیر ها فهمیده هستن که بلافاصله به مقامات اطلاع دادن . نرفتن روی بمب عکس یادگاری بندازن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
2
12
مینها و مواد منفجره جنگ تحمیلی ما نیز هر سال باعث تلفات و زخمی هایی میشود. آثار جنگ تا سالها خواهد ماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
1
9
اگه تو ایران بود تکه تکش میکردن ضایعاتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
13
یک بمب را میخواستند خنثی کنند حریم هوائی منطقه را بستند ، حالا ما به پایگاه آمریکائیها موشک شلیک کردیم و حالت جنگی بخود گرفتیم ولی حریم هوائی را باز گذاشتیم تا هواپیمای مسافربریمان مورد هدف موشک قرار گیرد. به این میگویند رعایت استاندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار