کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟
کد خبر: ۲۵۳۶۲۳
تاریخ انتشار: 2022 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کانسیلرها ضخیم‌تر از کرم پودر هستند و به شما کمک می‌کنند مشکلات مختلفی مانند آکنه، تیرگی زیر چشم، قرمزی پوست و… را پنهان کرده و صورت خود را صاف و یک‌دست کنید. استفاده از این محصولات در کنار سایر محصولات آرایشی باعث می‌شود ظاهری زیبا برای خودتان بسازید که دوام بالایی دارد و برای مدت زمان زیادی عیب‌های صورت شما را می‌پوشاند.

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟«تابناک با تو» - کانسیلر یک محصول آرایشی است که کاربردهای فراوانی دارد و خیلی‌ها از آن برای رفع مشکلات پوست خود استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی از کانسیلرها استفاده کنید، به همین دلیل این محصولات آرایشی کاملا همه‌کاره هستند و یک وسیله‌ی آرایشی ضروری به شمار می‌روند.

کانسیلرها ضخیم‌تر از کرم پودر هستند و به شما کمک می‌کنند مشکلات مختلفی مانند آکنه، تیرگی زیر چشم، قرمزی پوست و… را پنهان کرده و صورت خود را صاف و یک‌دست کنید. استفاده از این محصولات در کنار سایر محصولات آرایشی باعث می‌شود ظاهری زیبا برای خودتان بسازید که دوام بالایی دارد و برای مدت زمان زیادی عیب‌های صورت شما را می‌پوشاند.

کانسیلرها انواع گوناگونی دارند و به روش‌های مختلفی استفاده می‌شوند. در این نوشته می‌خواهیم ببینیم کانسیلر چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین نگاهی به فواید و انواع کارکردهای آن و نکاتی که باید در نظر داشته باشید می‌اندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

پیش از هر چیزی ابتدا باید ببینیم کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد. کانسیلرها به طور کلی برای پوشاندن عیب‌های روی پوست استفاده می‌شوند و واژه‌ی کانسیلر هم به معنای پنهان‌کننده است. شما با استفاده از این وسیله‌ی آرایشی می‌توانید صورت خود را یک‌دست کنید و پوستی صاف و بدون آکنه، جوش، تیرگی و… برای خودتان بسازید.

کانسیلرها نسبت به کرم فونداسیون، کرم پایه یا کرم پودر که آن هم برای پوشاندن پوست استفاده می‌شود غلیظ‌تر هستند و می‌توانند به‌خوبی عیب‌های پوست را زیر خود پنهان کنند. کرم پودر تا حدی کارآمد است، ولی برای رفع مشکلات بزرگ‌تر که زیادی به چشم می‌آیند باید از کانسیلر استفاده کنید. در حقیقت، اگر بخواهید با کرم پودرها مشکلات صورت را بپوشانید باید وقت بیشتری بگذارید و از حجم کرم بیشتری هم استفاده کنید، ولی کانسیلرها می‌توانند این کار را به‌آسانی و با مقدار کمتری انجام دهند.

کانسیلر انواع مختلفی از جمله کانسیلرهای مایع دارد. کانسیلر مایع همه‌کاره‌تر به شمار می‌رود زیرا از آن می‌توانید در بخش‌های مختلف صورت استفاده کنید. استفاده از کانسیلرهای مایع آسان است و شما همچنین می‌توانید لوازم آرایشی دیگری را هم به همراه آن‌ها به کار بگیرید. جدا از این، برای بیشتر پوست‌ها هم مناسب هستند.

نکته‌ی دیگر این است که کانسیلر می‌تواند پوست صورت را تغییر دهد و ویژگی‌های صورت شما را بهتر به نمایش بگذارد. زمانی که از آن پس از کرم پودر استفاده کنید می‌تواند پوست شما را صاف‌تر و یک‌دست‌تر کند.

کانسیلر چه انواعی دارد؟

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

به طور کلی، شما بسته به استفاده‌ای که از کانسیلر می‌خواهید داشته باشید ممکن است با چندین نوع کانسیلر روبه‌رو شوید. در ادامه مهم‌ترین انواع کانسیلر و کاربرد آن‌ها را آورده‌ایم.

۱. کانسیلر لک و تیرگی‌ها

این نوع کانسیلر به پنهان کردن آکنه، لکه‌ها و تیرگی‌های روی پوست کمک می‌کند. شما با استفاده از محصولی که مناسب پوست شما است می‌توانید عیب‌های پوست خود را بپوشانید. این کانسیلر معمولا غلظت بیشتری دارد و گاهی اوقات حاوی مواد ضدآکنه هم هست تا افزون بر پنهان کردن آکنه‌ها به بهبود سلامت پوست هم کمک کند.

با توجه به غلظت بالای این کانسیلر باید از آن به صورت نقطه‌ای برای پوشاندن لکه‌ها استفاده کنید. زیاده‌روی در استفاده از این محصول منجر به سنگین و خراب شدن آرایش می‌شود.

۲. کانسیلر روشن‌کننده یا برجسته‌کننده

خیلی‌ها ممکن است از کانسیلر برای هایلایت کردن و به نمایش گذاشتن بخش‌های مختلف صورت خود استفاده کنند. به طور کلی، آرایشگران از کانسیلرهای تیره و روشن استفاده می‌کنند تا عیب‌های صورت را بپوشانند و در عین حال ویژگی‌های مثبت آن را بیشتر در معرض دید قرار دهند. به معنای دیگر، کانسیلر می‌تواند بخش‌هایی مانند گونه، چانه و… را برجسته کند و ظاهر و فرم بهتری به صورت بدهد.

۳. کانسیلرهای اصلاح‌کننده‌ی رنگ

اگر می‌خواهید عیب‌هایی را که کاملا با رنگ پوست طبیعی شما متفاوت هستند پنهان کنید، باید به سراغ استفاده از کانسیلرهای اصلاح‌کننده‌ی رنگ بروید. این کانسیلرها رنگ‌های گوناگونی دارند و هر کدام برای از بین بردن تغییر رنگ خاصی که روی صورت ایجاد شده مناسب است.

برای نمونه، رفع تیرگی زیر چشم‌ها یا قرمزی پوست صورت با استفاده از کانسیلرهای اصلاح‌کننده‌ی رنگ بسیار آسان‌تر است. این کانسیلرها به طور معمول برای رفع مشکلات پوستی مختلفی مانند تیرگی، قرمزی، لکه‌های زیر چشم، کبودی و سایر لکه‌ها استفاده می‌شوند.

اصلاح رنگ به این معنا است که از رنگ کانسیلرها برای از بین بردن تغییر رنگ پوست استفاده می‌کنید. شما با کمک رنگ‌هایی که طیف رنگی کاملا متفاوتی دارند می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه این رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

راهنمای استفاده از کانسیلرهای اصلاح‌کننده‌ی رنگ

کانسیلر سبز: قرمزی پوست را خنثی می‌کند.

کانسیلر قرمز: تیرگی‌های عمیق و خیلی تیره را خنثی می‌کند.

کانسیلر نارنجی: رنگ و تیرگی‌های آبی را خنثی می‌کند.

کانسیلر زرد: رنگ خاکستری و بنفش را خنثی می‌کند.

کانسیلر بنفش: زردی‌های روی پوست را خنثی می‌کند.

بنابراین، بسته به نوع تغییر رنگی که در پوست شما به وجود آمده ممکن است به بیش از یک نوع کانسیلر برای اصلاح رنگ نیاز داشته باشید. دقت داشته باشید هنگام استفاده زیاده‌روی نکنید تا پوستتان چروک نشود. همچنین بهتر است از یک کانسیلر هم‌رنگ با رنگ طبیعی پوست خود استفاده کنید و آن را روی نواحی اصلاح‌شده بمالید تا پوستتان کاملا طبیعی و یک‌دست شود.

جدا از این، کانسیلرها ممکن است به صورت مایع، جامد، پودری، کرمی یا مدادی باشند. این انواع هم بسته به پوست شما می‌توانند انتخاب بهتری به شمار بروند. در ادامه آن‌ها را فهرست کرده‌ایم.

۱. کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع برای بیشتر پوست‌ها مناسب هستند و به همین دلیل خیلی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما با استفاده از این کانسیلرها در کنار کرم پودر می‌توانید انواع آکنه و لکه‌های روی صورت را بپوشانید.

۲. کانسیلر پودری

این کانسیلر شکل پودرمانند و فشرده‌شده دارد و می‌تواند لایه‌ی به‌نسبت نازکی روی صورت به وجود بیاورد. استفاده از این کانسیلرها به همراه کرم پودر می‌تواند برای پایه‌سازی آرایش و پوشاندن پوست صورت مناسب باشد.

۳. کانسیلر کرمی

این کانسیلر غلظت و ضخامت بالایی دارد و به همین دلیل قدرت پوشانندگی آن هم بیشتر است. کانسیلرهای کرمی می‌توانند عیب‌های صورت را به طور قابل توجه‌ای بپوشانند و دوام بالایی هم داشته باشند.

۴. کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی برای پوشاندن لکه‌های کوچک مناسب است. شما همچنین می‌توانید از آن برای فرم دادن به صورت، به‌ویژه ابروها و پلک‌ها و روشن جلوه دادن چشم‌ها استفاده کنید.

چگونه باید کانسیلر مناسب خود را انتخاب کنید؟

شما در ابتدا باید روی نوع پوست خود و عیب‌هایی که دارد و می‌خواهید آن‌ها را بپوشانید تمرکز کنید. اگر می‌خواهید صورت خود را هایلایت کنید و زیبایی‌های آن را بیشتر به نمایش بگذارید باید به سراغ کانسیلرهایی بروید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست صورت شما هستند. زمانی که از این محصول در مرکز صورت خود، یعنی زیر چشم‌ها، روی چانه، بینی و پیشانی استفاده کنید، اثر روشن‌کنندگی می‌گذارد و چهره‌تان را بهتر نشان می‌دهد. البته حواستان باشد از این سایه روشن برای تمام صورت خود استفاده نکنید زیرا ظاهری کاملا روشن و روح‌مانند پیدا خواهید کرد.

جدا از این، اگر از کانسیلرها می‌خواهید برای پوشاندن آکنه استفاده کنید باید به سراغ محصولی بروید که به‌خوبی و کاملا یک‌دست با کرم فونداسیون یا کرم پودر ترکیب می‌شود. اگر بخواهید از همان کانسیلری که صورت را هایلایت می‌کند استفاده کنید ممکن است آکنه‌ها را به جای آنکه پنهان کنید بیشتر به نمایش بگذارید. بنابراین، باید به این نکته دقت داشته باشید.

کاربرد کانسیلر و استفاده‌های مختلف از آن

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

کاربردهای مختلف کانسیلرها بی‌شمار هستند. در حقیقت، اگر از این محصول آرایشی تنها یک استفاده کنید به‌راستی آن را هدر داده‌اید!

در ادامه نگاهی به استفاده‌های گوناگون از انواع کانسیلرها می‌اندازیم. برخی از آن‌ها کاملا واضح هستند و برخی هم می‌توانند ایده‌ی جدیدی به شما بدهند تا کارهای جالب‌تری با این محصول آرایشی انجام دهید.

۱. پنهان کردن تیرگی زیر چشم

یکی از مهم‌ترین کارهایی که کانسیلرها می‌توانند انجام دهند رفع تیرگی‌های زیر چشم است. اگر برایتان پیش آمده که کم خوابیده باشید به احتمال زیاد با سیاه شدن زیر چشم آشنا هستید. کانسیلرها می‌توانند این تیرگی‌ها را روشن‌تر کنند تا با باقی بخش‌های صورت یک‌دست شوند و سیاهی زیر چشم‌ها از بین برود.

۲. پنهان کردن لکه‌ها

هیچ چیزی مثل لکه‌های روی صورت نمی‌تواند ظاهر صورت و آرایش کردن را از بین ببرد. در این شرایط کانسیلرها می‌توانند به کمک شما بیایند و این لکه‌ها را از دید پنهان کنند.

برای این کار کانسیلر شما باید دقیقا هم‌رنگ پوست باشد و حتی کمی روشن‌تر یا تیره‌تر نباشد. در صورتی که از کانسیلر مناسب استفاده نکنید ممکن است لکه‌ها را بیشتر به نمایش بگذارید و صورت خود را به‌کلی خراب کنید.

۳. محو کردن چروک‌های ظریف

هر کسی ممکن است کمی خط، چین یا چروک ظریف روی صورت خود داشته باشد. شاید همیشه لازم نباشد آن‌ها را بپوشانید، ولی اگر بخواهید می‌توانید از کانسیلرها برای این کار کمک بگیرید.

استفاده از کانسیلرهایی که با سایر محصولات آرایشی سازگار هستند باعث می‌شود کمی از این ماده استفاده کنید، صورت خود را صاف کنید و سپس با محصولات دیگر صورت خود را آرایش کرده و چروک‌ها را پنهان کنید. این کار باعث می‌شود جلوی شکل‌گیری چروک‌های بیشتر را بگیرید، آرایش سبک‌تری داشته باشید و در عین حال خط‌های روی صورت را هم بپوشانید.

۴. آماده‌سازی لب‌ها و پلک‌ها برای آرایش

شما می‌توانید از کانسیلرها به‌عنوان پایه روی پلک‌ها و لب‌ها استفاده کنید و بعد به سراغ محصولات آرایشی دیگر مانند سایه چشم و رژ لب بروید.

پس از استفاده از کانسیلر زیر چشم، پد یا اسفنج آرایشی خود را روی پلک‌ها یا لب‌ها قرار دهید تا آن‌ها را برای آرایش کردن آماده کند. همین مقدار کانسیلر اضافی روی پد برای پوشاندن پلک‌ها یا لب‌ها کافی خواهد بود و نیازی نیست مقدار زیادی از محصول را استفاده کنید.

۵. کانتور و کانسیلر صورت و هایلایت گونه‌ها

کانتور به معنای پوشاندن عیب‌های صورت و به نمایش گذاشتن ویژگی‌های مثبت آن است. برای این کار باید از کانسیلرهایی کمک بگیرید که به‌آسانی روی پوست ترکیب می‌شوند و دو یا سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوستتان هستند.

این محصول را باید در بخش‌هایی از صورت خود قرار دهید که می‌خواهید بهتر دیده شوند. این بخش‌ها به طور معمول زیر فک و استخوان گونه هستند. پس از قرار دادن کانسیلر روی صورت باید آن را محو و با باقی صورت یک‌دست کنید تا ظاهری صاف و خوش‌فرم برای خود بسازید. این کار به برجسته شدن گونه‌ها و خط فک و فرم دادن به صورت کمک می‌کند.

استفاده از کانسیلر مرحله به مرحله

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

اینکه چگونه از کانسیلر روی صورت خود استفاده کنید نقش مهمی در زیبایی ظاهر شما ایفا می‌کند. فرقی ندارد از چه کانسیلری استفاده کنید، در هر صورت باید این کار را به‌درستی انجام دهید تا به‌خوبی عیب‌های صورت را بپوشانید و آرایشی زیبا و بدون نقص داشته باشید. در ادامه مراحل استفاده از کانسیلر را آورده‌ایم.

۱. ابتدا پوست خود را آماده کنید

آماده‌سازی پوست برای آرایش کردن بسیار نکته‌ی مهمی است. همیشه بهتر است کار خود را با تمیز و شاداب کردن صورت آغاز کنید. لایه‌برداری پوست هم می‌تواند مفید باشد. هنگامی که لایه‌برداری می‌کنید سلول‌های مرده‌ی پوست را که آرایش را خراب می‌کنند از بین می‌برید.

پس از تمیز کردن پوست باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست سیرآب شود و خشک نشود. استفاده از مرطوب‌کننده به‌تنهایی هم کافی است ولی اگر خواستید می‌توانید از یک پرایمر استفاده کنید تا به ظاهر پوستتان کمک کند و همچنین دوام آرایش روی صورت را افزایش دهد. پرایمر یک محصول آرایشی برای زیرساخت آرایش است که پوست را تازه و شفاف هم می‌کند.

۲. از کرم پودر و فونداسیون استفاده کنید

گام بعدی شما این است که با کمک کرم پودر پوست خود را صاف کنید و زیرساختی مناسب برای استفاده از سایر وسایل آرایشی بسازید. اگر ابتدا از کانسیلر استفاده کنید و بعد به سراغ فونداسیون بروید ممکن است کانسیلر را خراب کنید و از روی پوست بردارید، پس این نکته را حتما به یاد داشته باشید.

۳. کانسیلر را روی بخش‌هایی که می‌خواهید بیشتر پنهان شوند قرار دهید

زمانی که فونداسیون آماده شد باید ببینید کدام بخش‌های صورت به پوشش و پنهان کردن عیب‌ها نیاز دارند. اکنون کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی لکه‌ها بگذارید یا مثلا به صورت خطی بخشی از صورت را بپوشانید.

سپس با استفاده از یک پد آرایشی مرطوب تلاش کنید کانسیلر و فونداسیون را با هم ترکیب و یک‌دست کنید. اگر پد یا اسفنج آرایشی نداشتید می‌توانید از انگشت انگشتری خود هم استفاده کنید. این انگشت نسبت به بقیه انگشت‌ها ضعیف‌تر است و شما هم کنترل کمتری روی آن دارید. به همین دلیل برای ترکیب کانسیلر مناسب خواهد بود زیرا نمی‌توانید زیادی به پوست فشار وارد کرده و آرایشتان را خراب کنید.

۴. کانسیلر و آرایش صورت خود را تثبیت کنید

در پایان و پس از استفاده از محصولات آرایشی مایع باید از یک پودر حالت‌دهنده و تثبیت‌کننده استفاده کنید تا آرایش شما را محکم کند و دوام آن را افزایش دهد. این کار باعث می‌شود در طول روز آرایشتان خراب نشود و همچنین جلوی شکل‌گیری چین و چروک را هم می‌گیرد.

استفاده از کانسیلر و فونداسیون برای پنهان کردن آکنه و لکه‌ها

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

شما می‌توانید با قرار دادن کانسیلر روی لکه‌های صورت و مالیدن آن با انگشت یا پد آرایشی لکه‌ها را پنهان کنید. پس از این کار باید از کرم پودر استفاده کنید تا سراسر صورت را یک‌دست و کانسیلر را محو کنید.

استفاده از کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم‌ها

برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم‌ها بهتر است از اصلاح‌کننده‌های زرد یا نارنجی استفاده کنید. این رنگدانه‌ها به خنثی کردن و پوشاندن نواحی تیره و آبی زیر چشم کمک می‌کنند.

پس از استفاده از اصلاح‌کننده‌ی رنگ آن را با یک کانسیلر که یک درجه از پوست صورتتان روشن‌تر است بپوشانید.

استفاده از کانسیلر سبز برای قرمزی دور بینی

برای این کار ابتدا از یک پرایمر استفاده کنید تا دوام آرایش بیشتر شود. کانسیلر یا اصلاح‌کننده‌ی رنگ سبز برای رفع قرمزی مناسب است. پس از استفاده از این ماده به سراغ کرم پودر بروید و صورت خود را یک‌دست کنید. شما همچنین می‌توانید از مواد آرایشی کانتور کردن هم استفاده کنید و در پایان از پودر یا اسپری تثبیت‌کننده کمک بگیرید. دقت داشته باشید لایه‌های نازکی روی صورت به وجود بیاورید و آرایش خود را سنگین نکنید.

استفاده از کانسیلر برای زخم جوش و آکنه‌ها

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

پنهان کردن زخم جوش و آکنه‌ها گاهی اوقات کار دشواری است. ولی استفاده از کانسیلر سبز می‌تواند به شما کمک کند به‌خوبی آن‌ها را بپوشانید.

ابتدا کانسیلر سبز را روی جای آکنه‌ها قرار دهید تا قرمزی را از بین ببرید. سپس از یک کانسیلر معمولی استفاده کنید تا رنگ سبز را پنهان کنید و ظاهری بی‌نقص و صاف برای خودتان بسازید.

مراحل استفاده از کانسیلر زیر چشم‌ها

برای استفاده از کانسیلرها در زیر چشم‌ها مراحل زیر را طی کنید.

مرحله‌ی نخست: با انگشت خود کرم مرطوب‌کننده‌ی دور چشم را به‌آرامی روی تیرگی قرار دهید و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

مرحله‌ی دوم: مقدار کمی پرایمر روی پلک و زیر چشم قرار دهید و بمالید.

مرحله‌ی سوم: اگر تیرگی زیر چشم‌هایتان شدید است باید از اصلاح‌کننده‌ی رنگ نارنجی یا قرمز استفاده کنید.

مرحله‌ی چهارم: اکنون از کانسیلر معمولی استفاده کنید و نقاط کوچکی از آن را روی تیرگی‌ها قرار دهید.

مرحله‌ی پنجم: با استفاده از یک پد آرایشی یا انگشت خود به‌آرامی به کانسیلر ضربه بزنید و آن را محو کنید. دقت داشته باشید کانسیلر را نمالید تا چروک نشود و ظاهر شما را خراب نکند.

مراحل استفاده از کانسیلر پیرامون دهان

برای استفاده از کانسیلرها در پیرامون دهان و پنهان کردن تیرگی مراحل زیر را طی کنید.

مرحله‌ی نخست: ابتدا کرم پودر بزنید و از یک کانسیلر روشن استفاده کنید و آن را روی نواحی پیرامون لب‌ها بمالید.

مرحله‌ی دوم: پوشاندن نواحی کاملا نزدیک به لب‌ها می‌تواند لب‌ها را برجسته کند. در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید این کار را انجام دهید.

مرحله‌ی سوم: اکنون کمی کانسیلر روی لب‌ها بمالید تا آن‌ها را نرم و صاف کنید. این کار باعث می‌شود رژ لب بیشتر به چشم بیاید و دوام بیشتری هم داشته باشد.

مراحل استفاده از کانسیلر برای پنهان کردن جوش

برای پنهان کردن جوش و آکنه با استفاده از کانسیلر مراحل زیر را طی کنید.

مرحله‌ی نخست: ابتدا پوست صورت، به‌ویژه نواحی دارای جوش و آکنه را پاکسازی کنید و سپس به سراغ استفاده از تونر و مرطوب‌کننده بروید.

مرحله‌ی دوم: اکنون پرایمر را روی صورت قرار دهید تا دوام بیشتری به کانسیلر بدهد و ظاهر آن را بهتر کند.

مرحله‌ی سوم: کانسیلر را روی صورت بمالید و بعد یک لایه‌ی نازک کرم پودر روی آن قرار دهید. در پایان با استفاده از یک پد آرایشی مرطوب به‌آرامی به صورت ضربه بزنید و مواد آرایشی را یک‌دست کنید. همچنین از پودر تثبیت‌کننده استفاده کنید تا مواد آرایشی سر جای خود بمانند و خراب نشوند.

مراحل استفاده از کانسیلر برای پنهان کردن لکه‌های تیره

لکه‌های تیره، جای جوش و… می‌توانند پوست شما را ناهموار و خراب کنند. برای پنهان کردن آن‌ها با استفاده از کانسیلر مراحل زیر را طی کنید.

مرحله‌ی نخست: ابتدا یک پرایمر روی پوست قرار دهید.

مرحله‌ی دوم: از کرم پودر استفاده و صورتتان را یک‌دست کنید. ببینید لکه‌های کدام بخش‌ها همچنان نمایان هستند.

مرحله‌ی سوم: از کانسیلر برای پنهان کردن این بخش‌های نمایان استفاده و آن را با پد آرایشی محو کنید. دقت داشته باشید این کانسیلر تنها یک درجه از پوستتان روشن‌تر باشد. شما نباید از همان کانسیلری استفاده کنید که روی تیرگی زیر چشم‌ها قرار می‌دهید.

مرحله‌ی چهارم: آرایش خود را با استفاده از پودر تثبیت‌کننده در جای خود نگه دارید تا خراب نشود.

اشتباهاتی که هنگام استفاده از کانسیلر ممکن است انجام دهید

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

شما ممکن است هنگام استفاده از کانسیلر اشتباهاتی مرتکب شوید که نتیجه را به‌کلی خراب می‌کنند. با در نظر داشتن نکات زیر می‌توانید آرایش بهتری داشته باشید.

۱. مرطوب نکردن پوست

پیش از استفاده از کانسیلرها باید حتما کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان روی صورت خود قرار دهید. پوست شما برای آرایش باید آماده باشد. شما می‌توانید با کمک مرطوب‌کننده و پرایمر این کار را انجام دهید.

۲. استفاده از کانسیلرهای نامناسب برای پوست صورتتان

شما باید با توجه به پوست خود از کانسیلرها استفاده کنید. انواع کانسیلرهای کرمی و براق یا سفت و مات می‌توانند برای پوست‌های خشک یا چرب مناسب باشند.

همچنین انتخاب بهترین محصولات شرکت‌های گوناگون هم مهم است. کانسیلر میبلین، کانسیلر تارت، کانسیلر رولوشن، کانسیلر کالیستا، کانسیلر لورال، کانسیلر هدی بیوتی، کانسیلر شون و کانسیلر فلورمار جزو معروف‌ترین محصولات آرایشی هستند. جدا از نوع کانسیلر، انتخاب برندهای سازنده هم می‌تواند روی کیفیت و قیمت کانسیلر تأثیر بگذارد.

۳. استفاده از رنگ نامناسب کانسیلرها

به طور معمول کانسیلر شما باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودرتان باشد. درباره‌ی اصلاح‌کننده‌های رنگ هم توضیح دادیم که هر کدام هدف مشخصی دارند و براساس همین ویژگی باید از آن‌ها استفاده کنید.

۴. تثبیت نکردن کانسیلرها

برای افزایش دوام و ماندگاری کانسیلرها باید حتما از پودر یا اسپری‌های تثبیت‌کننده و سفت‌کننده‌ی آرایش استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کانسیلر خراب نشود و به‌ویژه در هوای گرم روی صورت حرکت نکند.

۵. استفاده از کانسیلرهای تاریخ مصرف گذشته

پیش از استفاده از کانسیلرها باید ببینید از تاریخ مصرف آن‌ها نگذشته باشد. در کانسیلرهای تاریخ مصرف گذشته باکتری‌ها به‌سرعت رشد می‌کنند و می‌توانند به سلامت شما آسیب برسانند. شما همچنین با توجه به بافت و بوی کانسیلر می‌توانید از خراب بودن آن آگاه شوید.

سخن پایانی

کانسیلر یکی از بهترین محصولات آرایشی برای رفع عیب‌ها و نقص‌های صورت است. این محصول انواع گوناگون و کاربردهای مختلفی دارد و می‌تواند به کمک هر کسی که می‌خواهد مشکلات پوست خود را بپوشاند و رفع کند بیاید.

شما بسته به استفاده‌ای که از کانسیلر می‌خواهید داشته باشید می‌توانید از انواع کانسیلرهای روشن‌کننده، برجسته‌کننده، پنهان‌کننده‌ی لکه‌ها یا اصلاح‌کننده‌های رنگ که در اشکال مایع، جامد، پودری، کرمی، مدادی و… وجود دارند استفاده کنید. هر کدام از این کانسیلرها دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند و شما باید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که استفاده‌ی درست از کانسیلر به اندازه‌ی انتخاب نوع آن اهمیت دارد. تلاش کنید مراحلی را که برای هر کدام از استفاده‌های کانسیلر بررسی کردیم طی کنید و حتما پیش از این محصول صورت خود را پاکسازی و مرطوب کنید، به تاریخ مصرف آن دقت داشته باشید و از سایر محصولات آرایشی هم به‌عنوان مکمل کمک بگیرید تا بهتر آرایش کنید و به آن دوام بیشتری بدهید.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار