چرا نباید در خوردن نودل زیاده روی کنیم ؟
کد خبر: ۲۵۳۷۹۰
تاریخ انتشار: 2022 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
نودل یک غذای سریع، ارزان و خوشمزه است که سیرکنندگی خوبی هم دارد. برای همین شاید انتخاب خیلی از ما برای وعده‌های غذای اصلی باشد. انواع مختلفی از این غذا با طعم‌های متفاوت به شکل فوری در بازار عرضه می‌شود اما این غذای آسان، مضراتی دارد که شاید اگر آن‌ها را بدانید، اشتیاق خوردن نودل در شما کور شود.
نودل یک غذای سریع، ارزان  و خوشمزه است که سیرکنندگی خوبی هم  دارد. برای همین شاید انتخاب خیلی از ما برای وعده‌های غذای اصلی باشد.  انواع مختلفی از این غذا با طعم‌های متفاوت به شکل فوری در بازار عرضه می‌شود اما این غذای آسان، مضراتی دارد که شاید اگر آن‌ها را بدانید، اشتیاق خوردن نودل در شما کور شود.
 
 
چرا نباید در خوردن نودل زیاده روی کنیم ؟

 دارای مواد نگهدارنده مضر| هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA) و (t-butylhydroquinone  (TBHQ مواد نگهدارنده اصلی هستند که به نودل های فوری اضافه می شوند تا از گندیدگی جلوگیری کنند و آن‌ها را برای مدت طولانی تری قابل استفاده نگه دارند. BHA به عنوان یک  عامل سرطان زا برای انسان شناسایی شده و می‌تواند  سیستم غدد درون ریز را مختل کند.

 
 

   افزایش ابتلا به بیماری قلبی | نودل های فوری سرشار از نمک و در نتیجه سرشار از سدیم هستند. سدیم اضافی با فشار خون بالا و درنتیجه بیماری‌های قلبی و سکته مرتبط است. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله آمریکایی Hypertension منتشر شد، مصرف زیاد سدیم در رژیم غذایی به عنوان یک عامل اصلی در نرخ بالای مرگ و میر شناخته می شود.

   فاقد مواد مغذی و عامل چاقی|جوانه گندم و سبوس که بخش‌های مغذی آرد  هستند، در فرایند تولید آرد تصفیه شده حذف می شوند. تنها چیزی که باقی می ماند |

کربوهیدرات های فاقد مواد مغذی به شکل نشاسته است. کربوهیدرات ها سطح قند خون را در بدن شما افزایش می دهند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را بالا می‌برند.

مصرف زیاد نودل فوری می تواند خطر قند اضافه در جریان خون را افزایش دهد. بدن شما به تدریج قند اضافی را به چربی تبدیل و آن را برای استفاده بعدی ذخیره می‌کند که این می‌تواند عامل چاقی باشد.

سندروم رستوران چینی| برخی از نودل‌های فوری از MSG به عنوان یک عنصر در طعم دهنده ها استفاده می‌کنند. داده های بهداشت و تغذیه از ۱۰۹۵

بزرگ سال بالغ چینی که در طول سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶ جمع آوری شده اند، نشان داد افزایش مصرف MSG در طول سال با اضافه وزن ارتباط دارد. اگر چه FDA معتقد است که MSG یک افزودنی امن است اما آثار مضر آن هنوز در بین پژوهشگران مورد بحث است.از دهه ۱۹۶۰، افرادی که به طور منظم غذاهای آسیایی غنی از MSG مصرف

 می کردند، سردردهای شدید، بی حسی

 دهان و گردن، درد قفسه سینه و تعریق بیش از حد  را گزارش کردند. این گروه از علایم در نهایت به عنوان «سندروم رستوران چینی» شناخته شده است.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار