با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان‌های خود را در فرودگاه گم نمی‌کنید
کد خبر: ۲۵۴۵۲۵
تاریخ انتشار: 2022 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
در حالی که همچنان هیچ تخمین جهانی برای حجم چمدان‌های تاخیری یا گم شده در سال جاری در دسترس نیست، اما داده‌های سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که این مشکل یک مشکل همیشگی است و از دیرباز نیز مسافران و فرودگاه‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند.

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدیاختصاصی تابناک باتو ــ جنی لوکاس شهروند انگلستانی است که پس از برگزاری جشن تولد ۴۰ سالگی خود در یونان هرگز به این فکر نمی‌کرد که در طی پرواز برگشت خود به خانه، لباس ها، وسایل و حتی هدایایی که در این جشن دریافت کرده است برای همیشه ناپدید خواهند شد. پس از تعطیلات فوق‌العاده‌ای که او در یونان گذارنده بود، ناپدید شدن چمدانش در فرودگاه، لذت این سفر خاطره انگیز را بر او تلخ کرد. او می‌گوید: «تعطیلات بسیار خوبی داشتم، اما به وضعیت بدی برگشتم. به برخی از عکس‌ها نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم، نه، این وسیله هم در چمدان بود!».

دو ماه بعد Easyjet تایید کرد که چمدان او برای همیشه گم شده است. یکی از سخنگویان ایزی جت به بی بی سی گفت: «ما برای گم شدن کیف خانم لوکاس بسیار متاسفیم و ناامیدی او را درک می‌کنیم.»

همانطور که عناوین روزنامه‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در ماه‌های اخیر نشان داده اند، مورد خانم لوکاس منحصر به فرد نیست و برخی از مفسران آن را "تابستان چمدان‌های گمشده" می‌نامند. علت این وضعیت کمبود کارکنان در بخش‌های حمل‌ونقل و امنیت فرودگاه است که باید تمام چمدان‌های تحویل‌شده را اسکن کنند و آن‌ها را در اختیار صاحبانشان قرار دهد.

از آنجا که بسیاری از کارکنان فرودگاه‌ها در طول همه‌گیری شاهد تعدیل نیرو هستند، فرودگاه‌ها نمی‌توانند آمادگی لازم برای رو به رو شدن با تقاضای بالای مجدد سفر‌های خارجی ندارند. Mapfre یکی از شرکت‌های بیمه اسپانیا گفت که تعداد مسافرانی که در تابستان امسال چمدان خود را گم کرده‌اند، ۳۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹، آخرین سال سفر عادی قبل از همه‌گیری بود.

در حالی که همچنان هیچ تخمین جهانی برای حجم چمدان‌های تاخیری یا گم شده در سال جاری در دسترس نیست، اما داده‌های سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که این مشکل یک مشکل همیشگی است و از دیرباز نیز مسافران و فرودگاه‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند.

بر اساس گزارش سالانه SITA، ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت چمدان، در سال ۲۰۱۹، ۱۹ میلیون کیف و چمدان دیرتر به سرتاسر جهان رسید و ۱.۳ میلیون دیگر نیز هرگز یافت نشدند. اگر به این داده ها، میزان چمدان‌های آسیب دیده یا دزدیده شده را نیزاضافه کنید خواهید دید که به ازای هر ۱۰۰۰ مسافر، ۵.۶ مسافران دچار این قبیل مشکلات در سفر‌های خود شده اند.

با این حال، در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از مسافران برای مراقبت از وسایل چمدان خود به فناوری‌های جدید روی آورده اند.

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

طبق گزارش ها، اپل شاهد افزایش فروش دستگاه ردیاب AirTag خود بوده است. AirTag با ارسال یک سیگنال بلوتوث ایمن کار می‌کند که می‌تواند توسط دستگاه‌های نزدیک در شبکه Find My شناسایی شود. این دستگاه‌ها موقعیت AirTag را به iCloud ارسال می‌کنند و به کاربر این امکان را می‌دهند تا به برنامه Find My برود و موقعیت وسیله را روی نقشه ببیند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید دقیقاً از طریق گوشی هوشمند یا رایانه خود ببینید که چمدان گم شده شما کجاست. در مقاله‌ای که ماه گذشته توسط بلومبرگ منتشر شد، مردی که برای عروسی از کالیفرنیا به اسکاتلند سفر کرده بود، توانست انتقال چمدان خود را به تورنتو، کانادا و سپس دیترویت با استفاده از این وسیله ردیابی کند.

سایر مسافران نیز ردیاب‌هایی را که از GPS استفاده می‌کنند به چمدان خود وصل می‌کنند. خانم لوکاس می‌گوید که قبلاً از برچسب‌های ردیابی استفاده نکرده است، اما از این به بعد قطعاً این کار را انجام خواهد داد. او می‌گوید: «هر چیزی که مانع گم شدن دوباره چمدان من شود انجام خواهم داد.»
اگرچه چنین دستگاه‌های برچسب‌گذاری ممکن است به مسافران آرامش خاطر بدهد، اما اریک لئوپولد، متخصص صنعت سفر، می‌گوید که این برچسب‌ها نمی‌توانند مشکل اصلی را حل کنند. در واقع مشکل اصلی عدم انتقال همزمان چمدان‌ها با پرواز مسافران است که این مسئله باید به سرعت توسط شرکت‌های هواپیمایی حل و فصل شود.

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

لئوپولد مشاور سفر‌های هوایی می‌گوید: «ردیابی چمدان‌ها زمانی مفید است که ۹۹ درصد از چمدان‌ها به موقع به دست صاحبان برسند و تنها مشکل گم شدن برای ۱ درصد از چمدان‌ها رخ دهد. با این حال، در حال حاضر شاهد گم شدن هزاران چمدان در کشور‌های مختلف هستیم و به نظر من برچسب‌ها کمکی به جابجایی انبوه این چمدان‌ها نمی‌تواند بکند.»

SeeTrue یکی از شرکت‌هایی است که امیدوار است در وهله اول به فرودگاه‌ها و خطوط هوایی کمک کند تا چمدان‌ها را به موقع به هواپیما‌ها برسانند. این شرکت اسرائیلی نرم‌افزاری می‌سازد که می‌تواند اسکن امنیتی چمدان‌های تحویل‌شده را بسیار سریع‌تر از کارکنان امنیت انسانی انجام دهد.

آساف فرنکل، مدیر اجرایی این شرکت، می‌گوید: «SeeTrue از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های بینایی رایانه‌ای برای کشف اقلام ممنوعه در چمدان‌ها استفاده می‌کند. این دستگاه به اسکنر‌های اشعه ایکس و سی تی اسکن موجود متصل می‌شود و در زمان کوتاهتر، سریعتر و دقیق‌تر از بسیاری از چشمان انسان، کار بررسی چمدان‌ها را انجام می‌دهد. در نتیجه، چمدان‌ها به موقع به هواپیما‌ها تحویل داده می‌شوند و رها نمی‌شوند.»

رویکرد شرکت فناوری بریتانیایی AirPortr برای مقابله با این مشکل آن است که نیاز به صف ایستادن مسافران در فرودگاه برای چک کردن چمدان‌های خود قبل از پرواز را از بین ببرد. درعوض مسافران می‌توانند از اپلیکیشن و وب‌سایت آن‌ها برای دریافت چمدان هایشان استفاده کنند.

در حال حاضراین فناوری برای پرواز‌های خطوط هوایی بین المللی بریتیش ایرویز و سوئیس ایرویز برای سفر‌های بین لندن و ژنو در دسترس است که در طی آن یک کارگر AirPortr چمدان فرد را از درب خانه تحویل میگیرد و به جای رفتن به سالن خروج، آن را به قسمت چمدان فرودگاه در داخل ساختمان ترمینال برای چک‌این می‌برد. سپس در فرودگاه مقصد، یکی از شرکای حمل و نقل AirPortr چمدان‌ها را برمی دارد و به آدرس مقصد شخص تحویل می‌دهد.

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

هزینه‌ها از حدود ۴۰ پوند برای یک چمدان شروع می‌شود. اما اگر می‌خواهید چمدان‌هایتان را در یک بازه زمانی مشخصی در روز تحویل دهید، هزینه می‌تواند بیش از دو برابر شود. همچنین هر چه از فرودگاه دورتر باشید، هزینه نیز افزایش می‌یابد. این سرویس هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا چمدان‌ها با همان هواپیمای مسافر به مقصد ارسال می‌شوند. با این حال، بدیهی است که این سیستم می‌تواند به معنای استفاده از ماشین‌های بیشتری باشد که خود سبب افزایش آلایندگی هوا می‌شوند.

رندل داربی، مدیر اجرایی AirPortr، این شرکت را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرده است. هدف او گسترش خدمات در سراسر جهان است و امیدوار است که به جای اینکه فقط مسافران تجاری را هدف قرار دهد در نهایت تبدیل به یک سرویس کاربردی شود که توسط همه افراد و حتی شرکت‌ها استفاده شود.

آقای داربی حتی معتقد است که خطوط هوایی و اپراتور‌های فرودگاه شروع به پرداخت یارانه به مردم برای استفاده از AirPortr خواهند کرد، زیرا این کار می‌تواند به صرفه‌تر از رسیدگی به مسافرانی باشد که چمدان‌های خود را در فرودگاه تحویل می‌دهند.

با این حال، علی‌رغم چنین راه‌حل‌های فنی، مسافران همچنان از خطوط هوایی می‌خواهند که تعداد بیشتری از کارکنان امنیت چمدان‌ها را استخدام کنند.

بیل دودی، یک مهاجر بریتانیایی است که در شهر تولوز فرانسه زندگی می‌کند و یکی از این افرادی است که شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا چهار چمدان خانواده‌اش را برای تقریباً یک ماه گم کرده بود.

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

او می‌گوید: «من بی‌وقفه با لوفت هانزا تماس می‌گرفتم، اما هیچ کس تلفن را جواب نمی‌داد. لوفت هانزا به سبب اشتباه در تحویل چمدان‌های من، این سفر را به یک تجربه ناخوشایند تبدیل کرده است.» سخنگوی لوفت هانزا گفت: «ما نمی‌توانیم درباره موارد خاص چمدان‌های گم شده تحقیق و اظهار نظر کنیم.»

خانم لوکاس اکنون در لندن در تلاش است تا غرامت چمدان‌های گم شده خود را دریافت کند. او گفت: «من تمام وسایلم را گم کرده ام. جواهرات با ارزشی در چمدان هایم بود. حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند ضرر کرده ام. Easyjet رسید می‌خواهد، اما من برای همه وسایلم رسید ندارم.»

با این تکنولوژی هیچ گاه چمدان های خود را در فرودگاه گم نمیکنید+++++++++++تولیدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار