فیلم مشترک ایران و ترکیه جایزه گرفت!
کد خبر: ۲۵۵۱۴۰
تاریخ انتشار: 2022 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
اکران فیلم «درخت خاموش» در حالی در ترکیه به پایان رسید که بیش از ۳هزار تماشاگر به تماشای آن نشستند و جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مونیخ (MFA) به این فیلم رسید.

اکران فیلم «درخت خاموش» در حالی در ترکیه به پایان رسید که بیش از ۳هزار تماشاگر به تماشای آن نشستند و جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مونیخ (MFA) به این فیلم رسید.

 
 
 

اکران فیلم درخت خاموش به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی تولید مشترک ایران و ترکیه بعد از ۱۳ هفته در کشور ترکیه به پایان رسید. این فیلم که به‌ تازگی برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مونیخ (MFA) ۲۰۲۲ شده است، با حضور ۳هزار و ۶۰۰ تماشاچی به اکران خود در ترکیه پایان داد.

جوایز فیلم مونیخ (MFA) چهره‌ای تازه در جشنواره‌های سینمایی برجسته آلمان است که در قلب مونیخ برگزار می‌شود. این رویداد به‌ عنوان یکی از یکصد جشنواره برتر FilmFreeway رتبه‌بندی شده است. MFA به عنوان رویدادی عمل می‌کند که از فیلمسازان مستقل حمایت می‌کند.

درخت خاموش که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، بخش سینمایی شبکه TRT ترکیه و همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در کشور ترکیه ساخته‌ شده است به‌ زودی در ایران هم اکران خواهد شد.

این فیلم درباره زندگی نویسنده‌ای به نام حیاتی است که در نگارش داستان جدیدش شدیداً دچار درماندگی شده و همزمان در زندگی خانوادگی دچار مشکلات فراوانی شده که او را در مرز جدایی از همسرش قرار داده است اما کنکاش او در زندگی گذشته پدرش و درخت گردوی خانه پدری او که راز مهمی را در خود دارد، مسیر زندگی حیاتی را دگرگون می‌کند.

فیلم درخت خاموش پیش‌ از این برنده ۱۹ جایزه همچون جایزه توپ طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم آدانا، سه جایزه اصلی جشنواره فیلم پانوراما بالکان، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم داستانی از جشنواره فیلم هنرهای زیبا FAFF، بهترین فیلم از جشنواره فیلم برمن، بهترین فیلم جایزه فیلم لندن سیتی، بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم نپال، جایزه بهترین فیلم چهاردهمین دوره جشنواره فیلم همیلتون نیویورک و... شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار