بازی با جان مردم؛ مشت و لگد ۲خلبان در کابین!
کد خبر: ۲۵۵۲۴۸
تاریخ انتشار: 2022 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
bato-adv
bato-adv
شرکت ایرفرانس دو خلبان خود را که در کابین هواپیما دعوای فیزیکی کرده بودند از کار تعلیق کرد. یک مقام ارشد شرکت ایرفرانس تایید کرد دو خلبان این شرکت که در پرواز ژنو به پاریس با یکدیگر درگیری فیزیکی داشتند از کار تعلیق شده و پرونده آن‌ها در حال بررسی است.

شرکت ایرفرانس دو خلبان خود را که در کابین هواپیما دعوای فیزیکی کرده بودند از کار تعلیق کرد. یک مقام ارشد شرکت ایرفرانس تایید کرد دو خلبان این شرکت که در پرواز ژنو به پاریس با یکدیگر درگیری فیزیکی داشتند از کار تعلیق شده و پرونده آن‌ها در حال بررسی است. این پرواز در ماه ژوئن صورت گرفته و با وجود دعوای دو خلبان، هواپیما توانسته بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهد.

 
 

شرکت ایرفرانس دو خلبان خود را که در کابین هواپیما دعوای فیزیکی کرده بودند از کار تعلیق کرد.

یک مقام ارشد شرکت ایرفرانس تایید کرد دو خلبان این شرکت که در پرواز ژنو به پاریس با یکدیگر درگیری فیزیکی داشتند از کار تعلیق شده و پرونده آنها در حال بررسی است.

این پرواز در ماه ژوئن صورت گرفته و با وجود دعوای دو خلبان، هواپیما توانسته بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهد و در نهایت هم مسافرانش را به سلامت به مقصد برساند.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این درگیری مدتی پس از شروع پرواز بین خلبان و کمک خلبان شکل گرفته و طرفین به دلیل اختلاف نظری که جزئیات آن ذکر نشده حتی با یکدیگر دست به یقه شده و سیلی و مشت میان این دو رد و بدل شده‌است.

بر اساس این گزارش خدمه پرواز پس از آن‌که صدای درگیری را از کابین خلبان می‌شنوند مداخله می‌کنند و در نهایت خلبان و کمک خلبان را که با یکدیگر درگیری فیزیکی داشتند، از یکدیگر جدا می‌کنند.

گزارش مربوط به این درگیری پس از آن منتشر شد که آژانس تحقیقات هوایی فرانسه، گزارشی منتشر کرد و گفت که برخی از خلبان‌های شرکت ایرفرانس، در هنگام رخ دادن حوادث ایمنی، سخت‌گیری‌های لازم را اعمال نمی‌کنند.

تمرکز این گزارش بر مشکلی بود که در پرواز ایرفرانس از برزاویل در جمهوری کنگو به پاریس رخ داده بود. در آن پرواز در تاریخ دسامبر ۲۰۲۰، خلبانان پس از نشت سوخت، مسیر خود را تغییر داده بودند اما از اجرای دستورالعمل لازم در خصوص موتور هواپیما چشم پوشی کرده بودند. این دو خلبان در چنان شرایطی می‌بایست درخواست فرود اضطراری هم می‌کردند تا هواپیما را در اسرع وقت به زمین بنشانند.

هرچند در نهایت این کادر پرواز تصمیم گرفته هواپیما را در کشور چاد فرود بیاورد اما گزارش آژانس تحقیقات هوایی فرانسه می‌گوید این اقدامی خطرناک بوده و ممکن بوده است که به آتش گرفتن موتور هواپیما بیانجامد.

این سازمان نظارتی با اشاره به سه مورد مشابه بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ میلادی گفت که برخی از خلبانان به جای پروتکل‌های ایمنی، بر اساس تحلیل‌های خودشان از وضعیت، عمل می‌کنند.

ایرفرانس اما پاسخ داده در حال پررنگ‌تر کردن اعمال ممیزی‌های ایمنی است. این شرکت متعهد شده که از توصیه‌های آژانس تحقیقات هوایی فرانسه پیروی کند و دستورالعمل‌های آموزشی برای خلبانان خود را سخت‌تر کند. این شرکت هواپیمایی خاطرنشان کرد که روزانه هزاران پرواز انجام می‌دهد و در این گزارش تنها به چهار مورد از این موارد ایمنی اشاره شده است.

اتحادیه‌های خلبانان ایرفرانس تاکید کرده‌اند که امنیت برای همه خلبانان مهم است و از اقدامات آنها در مواقع اضطراری دفاع می‌کنند.

انتخاب

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv