زائران اربعین از حضور در در این مرز خودداری کنند
کد خبر: ۲۵۶۲۴۴
تاریخ انتشار: 2022 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: زائران اربعین از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: زائران اربعین از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

 
 

 سردار علی اکبر جاویدان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه خسروی اظهار کرد: در حال حاضر تناسبی میان ظرفیت پذیرش زائران از سوی دو کشور ایران و عراق وجود ندارد و همین عدم تناسب باعث ایجاد مشکلاتی برای زوار شده است.

وی ادامه داد: در این سوی مرز و در داخل کشور زائران اربعین به راحتی پذیرش و کار خروج آنها انجام می‌شود اما در آن سوی مرز و زمانی که زوار قصد ورود به خاک عراق را دارند به دلیل کافی نبودن وسایل نقلیه و همچنین کند بودن نیروهای مستقر در گیت های کشور عراق پذیرش با کندی صورت می‌گیرد و همین باعث تراکم جمعیت در مرزهای جمهوری اسلامی شده است.

جاویدان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا زائرانی که فعلاً موفق به خروج از مرز نشده‌اند مقداری دچار مشکل شده و به همین دلیل از زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می‌کنیم فعلاً به سمت مرزها خصوصاً خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار زائر در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از مرز هستند و قطعاً حضور تعداد بیشتر زائر تنها باعث کند شدن کار خدمات رسانی و معطلی آنها در پشت دروازه مرزها خواهد شد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار