اعیانی‌ترین غذا، مخصوص خانم‌ها و آقایان مجرد!
کد خبر: ۲۵۷۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
شویدپلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود.

شویدپلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود.

 
اعیانی‌ترین غذا، مخصوص خانم‌ها و آقایان مجرد!

 

مواد لاز برای ۲ نفر
برنج ۲پیمانه
شوید ۲ قاشق غذاخوری سرپُر
تن ماهی ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم، سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. حالا ۱ قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم و پس از ان برنج خیسانده شده را داخل آب جوش میریزیم.

مرحله دوم

حالا با کفگیر یا قاشق کمی هم می زنیم تا دانه های برنج به هم نچسبند، پس از گذشت چند دقیقه برنج ها را زیر دندان تست می کنیم، زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شده باشند و مغز برنج سفت باشد باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله سوم

حالا روی برنج آب سرد میگیریم و پس از آبکشی کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، سپس به سلیقه خود از سیب زمینی ورقه شده یا نان لواش خانگی برای ته دیگ استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کمی برج روی ته دیگ می ریزیم تا روی آن را به طور کامل پوشش دهد سپس کمی از شوید خشک روی برنج می پاشیم و به همین ترتیب برنج و شوید را لایه به لایه داخل قابلمه می ریزیم. می توانیم از شوید تازه هم استفاده کنیم.

 

مرحله پنجم

البته اگر شوید تازه استفاده کردید حتما کمی شوید خشک هم اضافه کنید چون شوید خشک عطر بسیار خوبی به پلو می دهد. در لایه اخر برنج می ریزیم و در آخر با دسته کفگیر یا قاشق یک سوراخ وسط برنج ایجاد می کنیم تا به خوبی دم بکشد.

مرحله ششم

حالا یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم تا از سالم بودن کنسرو اطمینان حاصل کنیم.

مرحله هفتم

سپس تن ماهی را کنسرو خارج می کنیم و روغن اضافی انرا دور می ریزیم. فقط کمی از روغن تن ماهی را نگه می داریم. حالا تن ماهی را در یک تابه کوچک کمی تفت می دهیم تا به طور کامل از هم با شود، سپس به همراه شوید پلو سرو می کنیم.

برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
3
ان شاء الله همه بتونند بخورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
2
تن ماهی را هرگز نباید درماهیتابه ریخت و تفت داد.باکه تن دربسته را یکربع داخل ظرفی پراز آب درحال غل زدن روی آتش حرارت داد که مطمئن شوید عاری از قرچ و باکتری شده سپس مصرف نمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار