ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید
کد خبر: ۲۵۷۴۵۳
تاریخ انتشار: 2022 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
با این حال، در تمیز و مرتب شدن یک منزل، رعایت برخی از نکات می‌تواند یک خانم یا آقای خانه دار را نه تنها از شر کار‌های فراوان تمیز کاری نجات دهد، بلکه می‌تواند در عین کاهش زمان تمیزکاری، سبب ماندگاری تمیزی و نظم در منزل برای طولانی مدت شود. پس با ما همراه باشید تا با جدیدترین نکات و ترفند‌های خانه داری آشنا بشویم.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدیداختصاصی تابناک باتو ـ خانه محل آرامش همه اعضای یک خانواده است و به سبب همین موضوع، تمیز و مرتب بودن آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. با این حال، در تمیز و مرتب شدن یک منزل، رعایت برخی از نکات می‌تواند یک خانم یا آقای خانه دار را نه تنها از شر کار‌های فراوان تمیز کاری نجات دهد، بلکه می‌تواند در عین کاهش زمان تمیزکاری، سبب ماندگاری تمیزی و نظم در منزل برای طولانی مدت شود. پس با ما همراه باشید تا با جدیدترین نکات و ترفند‌های خانه داری آشنا بشویم.

۱. از رول دستمال توالت برای مرتب کردن پرده‌های خود استفاده کنید.


ترفندهای خانه داری کاربردی و جدیداگر می‌خواهید پرده هایتان زیبا به نظر برسند، حتما از این ترفند استفاده کنید. پس از شستن پرده ها، از رول‌های دستمال توالت همانطور که در تصویر نشان داده شده است، استفاده کنید. با این کار پرده‌های شما هنگام آویزان شدن نامرتب به نظر نمی‌رسند.

۲. از سبد‌های پلاستیکی تمیز، برای ایجاد یک کمد لباس زیبا استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید

هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد، می‌توانید با سبد‌های پلاستیکی تمیز، یک کمد لباس جالب بسازید. این ترفند مخصوصاً زمانی که پول اضافی برای خرید یک کمد ندارید، راه حل کوتاه مدت و درعین حال بسیار مفید است. چوب را همانطور که در بالا نشان داده شده است بین جعبه‌ها آویزان کنید. برای زیباتر شدن این کمد می‌توانید جعبه‌ها را به دلخواه خود رنگ کنید.

۳. از قفسه‌های مجله در یخچال خود برای مرتب کردن وسایل استفاده کنید.

 


ترفندهای خانه داری کاربردی و جدیدبه جای اینکه قوطی‌های مختلف را به طور پراکنده در یخچال خود رها کنید، از یک قفسه مجله فلزی برای مرتب کردن و نظم بخشیدن به آن‌ها استفاده کنید. با این کار می‌توانید فضای زیادی را نیز در یخچال ذخیره کنید.

۴. از اسپری مو برای از بین بردن لکه‌های فرش استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید


اگر بچه‌ای در خانه دارید، فرش شما احتمالاً حاوی تعداد زیادی از لکه‌های جوهر خودکار و ماژیک است. برای تمیز کردن این لکه‌ها کافیست از اسپری مو خود استفاده کنید. آن را روی محل اسپری کنید و سپس با برس روی آن بکشید تا تمیز شود.

۵. برای تمیز نگه داشتن درز‌های بین کاشی‌ها از شمع استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید


این ترفند فوق العاده آسان و موثر است. شمع را بین درز‌های بین کاشی‌های حمام یا آشپزخانه خود بکشید تا ضد آب شوند. با این کار به هیچ وجه کثیف نمی‌شوند.

۶. در حین سوراخ کاری از یک پیستون استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید


برای جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار هنگام سوراخ کاری، از یک پیستون یا یک جسم مخروطی شکل استفاده کنید. مانند تصویر آن را روی مته قرار دهید. با این کار به هیچ وجه گرد و غبار ناشی از سوراخ کردن دیوار و سقف روی زمین پخش نمی‌شود.

۷. از یخ برای از بین بردن آثار فشار اجسام روی فرش خود استفاده کنید.

ترفندهای خانه داری کاربردی و جدید


اگر تا به حال چیزی را از روی فرش جابه جا کرده باشید قطعا با آثار فشار جسم یا وسیله مورد نظر بر روی فرش مواجه شدید. از بین بردن آثار فشار ناشی از وزن اجسام سنگین بر روی فرش کار چندان آسانی نیست. با این حال کافی است مقداری یخ روی این قسمت‌ها قرار دهید و صبر کنید تا آب شوند. سپس فرش را برس بکشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار