روش‌هایی برای رنگی کردن اتاق خواب
کد خبر: ۲۵۸۴۰۵
تاریخ انتشار: 2022 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
بیشتر شنیده‌ایم باید اتاق‌خواب، محیطی ساده داشته باشد تا بتوانیم در آن آرامش مورد نیاز را به‌دست آورده و خواب راحتی داشته باشیم. اما تزیین‌کردن اتاق خواب با رنگ‌ها چندان این اصل را زیر پا نمی‌گذارد و می‌توانیم با وارد کردن رنگ در اتاق خواب، یک محیطی صمیمی و البته آرامش‌بخش برای خود ایجاد کنیم.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب«تابناک با تو» -‌ اتاق خواب معمولا یک فضای خصوصی است که بیشتر ما ترجیح می‌دهیم فقط اعضای خانواده به آن رفت‌وآمد داشته باشند. یکی از دلایل صادر نشدن مجوز عبور و مرور دیگر افراد به این اتاق، سادگی و حتی نامرتب‌بودن آن است.

بیشتر شنیده‌ایم باید اتاق‌خواب، محیطی ساده داشته باشد تا بتوانیم در آن آرامش مورد نیاز را به‌دست آورده و خواب راحتی داشته باشیم. اما تزیین‌کردن اتاق خواب با رنگ‌ها چندان این اصل را زیر پا نمی‌گذارد و می‌توانیم با وارد کردن رنگ در اتاق خواب، یک محیطی صمیمی و البته آرامش‌بخش برای خود ایجاد کنیم. در این مطلب قرار است چند راه ساده را برای داشتن یک اتاق خواب رنگی توضیح دهیم تا با خیال راحت هر رنگی که دوست دارید را به اتاق خواب خود راه دهید.

۱.روتختی‌های طرح‌دار با رنگ‌های شاد را برای تختخواب انتخاب کنید

در دکوراسیون داخلی همیشه کوسن‌ها به‌عنوان یک مهره اصلی برای چیدمان خانه و طراحی دکوراسیون با رنگ‌ها و طرح‌هاست. در اتاق‌خواب هم بالش‌ها مهم‌ترین بخش برای طراحی اتاق خواب است. به‌همین دلیل برای داشتن اتاق خواب رنگی اولین کاری که می‌توانید انجام دهید انتخاب لباس‌های رنگی برای تخت خواب است.

البته که روبالشی‌های طرح‌دار با رنگ‌های شاد روی ملافه‌های ساده روتختی بیشتر جلب توجه می‌کنند.

در کنار روبالشی‌ها، طرح روتختی هم اهمیت زیادی دارد. روتختی‌ها معمولا از چند لایه تشکیل می‌شوند که بهتر است ترکیب رنگ درستی برای لایه‌های مختلف روتختی داشته باشید. در واقع از آنجا که تخت‌خواب، نقطه کانونی اتاق‌خواب است به‌سادگی می‌توانید با انتخاب طرح و رنگ‌های درست، اتاق‌خواب رنگی داشته باشید.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۲.مبلمان اتاق خواب را تغییر دهید

وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون اتاق خواب با مبلمان است، ممکن است تصور کنید که باید به خرید وسایل جدید برای اتاق خواب فکر کنید. اما قبل از هر چیز باید بگوییم که برای خرید وسایل اتاق خواب اصلا عجله نکنید؛ چون ممکن است نیازی به خرید وسایل رنگی و جدید برای تغییر دکوراسیون اتاق نداشته باشید.

کمی با دقت به وسایل اتاق خواب نگاه کنید و ببینید همین وسایلی که در اتاق حضور دارند را می‌توانید با کمی رنگ تغییر دهید و از این طریق رنگ در اتاق خواب اضافه کنید. مثلا در این اتاق خواب کلاهک آباژور با کمی رنگ هماهنگ با روبالشی‌ها، رنگ‌آمیزی شده است و فضایی یکنواخت در اتاق ایجاد شده است.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

حتی می‌توانید سری به وسایل قدیمی بزنید، همان وسایلی که دلتان را زده‌اند و به‌دنبال بهانه‌ای برای بیرون‌کردنشان از خانه هستید. کمی خلاقیت لازم است تا از آن‌ها یک وسیله جدید برای اتاق خواب رنگی خود بسازید. مثلا کمدهای چوبی کوچک را می‌توانید رنگ کنید و به‌عنوان یک منبع رنگ در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۳.رنگ‌آمیزی اتاق خواب با نور چراغ‌های رنگی

در طول روز بیشتر برای استراحت و آرامش فکری به اتاق می‌رویم تا کمی از هیاهوی دنیای بیرون فاصله بگیریم. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم آرامش اتاق را بیشتر کرده و البته فضایی رنگی برای خود ایجاد کنیم، استفاده از چراغ‌هایی با نورهای رنگی است.

ساده‌ترین و رایج‌ترین راه برای رنگی‌کردن اتاق با نور، گذاشتن آباژورهای رومیزی یا دیواری با کلاهک‌های رنگی است. حتی می‌توانید ریسه‌های رنگی یا زرد در اتاق‌خواب نصب کنید و فضایی زیباتر برای شب‌های اتاق‌خواب طراحی کنید.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۴.طراحی اتاق‌خواب با فرش‌های زیبا

اتاق بدون فرش برای ما ایرانی‌ها، ایده چندان جالبی نیست. هر چقدر هم که طرفدار دکوراسیون مدرن باشید باز هم جایی برای یک قالیچه کوچک در اتاق در نظر خواهید گرفت. یکی از راهکارهای ورود رنگ در اتاق، پوشش کف اتاق با یک قالیچه یا فرش منقش است که رنگ‌های زیبایی را در خود جای داده است. اجرای این ایده برای خانه‌های ماکار بسیار ساده‌ای است.

در اتاق‌خواب زیر می‌بینید که چطور طرح و رنگ‌های قالی، فضای اتاق‌خواب را تکمیل کرده است.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۵.اتاق خواب رنگی با پرده‌های رنگارنگ

بیشتر اتاق‌های خواب با هدف تهویه هوای اتاق، پنجره‌ای رو به بیرون دارند. نصب پرده یکی از راه‌هایی است که می‌توانید فضای اتاق را زیباتر کنید. اگر به دکوراسیون اتاق‌خواب اهمیت می‌دهید با وسواس بیشتری پرده‌های اتاق‌خواب را انتخاب و نصب کنید. بهتر است طرح و رنگ پرده اتاق‌خواب را هماهنگ با رنگ‌هایی که در بخش‌های دیگر اتاق پراکنده‌اید، انتخاب کنید تا زیبایی بصری بیشتری در دکوراسیون اتاق‌خواب داشته باشید. مثلا می‌توانید همانند تصویر بالا، نقش و رنگ پرده را مطابق با کوسن‌های روتختی انتخاب کنید تا هارمونی بیشتری در اتاق خواب رنگی ایجاد کرده باشید.

۶.رنگ‌کردن دیوار بالای تخت‌خواب

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اضافه‌کردن رنگ به خانه، رنگ‌کردن دیوارهاست. در اتاق‌خواب هم می‌توانید مهم‌ترین دیوار اتاق، یعنی دیوار بالای تخت را رنگ کنید.

نکته مهم در این ایده این است که رنگی متناسب با فضای اتاق و وسایلی که در آن قرار گرفته است را انتخاب کنید. برخی ترجیح می‌دهند رنگ دیوار از خانواده رنگ روتختی باشد و برخی دیگر رنگ‌های خنثی را برای دیوار در نظر می‌گیرند تا بتوانند برای ایجاد تنوع در فضای اتاق، هر چند وقت روتختی را عوض کنند.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

اگر از کارهای متفاوت و سخت نمی‌ترسید، می‌توانید به رنگ‌کردن سقف اتاق فکر کنید و با انتخاب یک رنگ مناسب تغییری عمده در فضای اتاق ایجاد کنید.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۷.تخت‌خواب‌های رنگی را برای اتاق انتخاب کنید

اگر هنوز برای اتاق‌خواب، تخت ندارید توصیه می‌کنم برای خرید تخت‌خواب خیلی عجله نکنید. بیشتر تخت‌خواب‌هایی که در بازار وجود دارد طرح چوب هستند و تنها می‌توانید مدل تاج تخت را انتخاب کنید. اما اگر طرفدار وسایل رنگارنگ باشید می‌توانید کمی متنوع فکر کنید و تخت‌خواب‌هایی رنگی مانند تخت‌خواب زیر برای اتاق خود بخرید.

این مدل تخت‌خواب برای اتاق‌های کودکان و نوجوانان، ایده‌ بسیار مناسبی است.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸.اکسسوری‌های رنگی را به اتاق وارد کنید

مهم‌ترین ایده که باید در آخرین مرحله از دکوراسیون اتاق‌خواب اجرا کنید، انتخاب و چیدمان اکسسوری‌های جذاب در اتاق است. اتاق‌خواب برای ورود اکسسوری هیچ محدودیتی قائل نیست و به‌همین دلیل می‌توانید با وسایل بسیار متنوعی اتاق‌خواب را دکوراسیون کنید.

برای آنکه بتوانید آرامش اتاق‌خواب را حفظ کنید، حتما از عناصر طبیعی در اتاق استفاده کنید. مثلا وسایل چوبی مختلف مانند میز و کنسول، چند گل طبیعی سبز، سبدهای حصیری برای جا دادن وسایل مختلف در آن‌ها به‌سادگی در اتاق‌خواب می‌نشینند.

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

۸ روش برای رنگی کردن اتاق خواب

حضور رنگ در اتاق‌خواب را جدی بگیرید

اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه است که بهتر است برای دکوراسیون آن وقت بیشتری صرف کنید. اگر شما هم طرفدار اتاق خواب رنگی هستید حتما یکی از ایده‌های بالا را در اتاقتان اجرا کرده‌اید. حضور رنگ‌های شاد در اتاق خواب می‌تواند انرژی بیشتری در شما ایجاد کند و به‌نوعی خستگی و آشفتگی روز کاری را از طریق حس زنده رنگ‌ها از تن و روان شما به‌در برد. پس با دقت بیشتری نمونه‌های اتاق خواب‌های رنگی را بررسی کرده و سعی کنید از آن‌ها برای اتاق خود ایده بگیرید.

منبع: خوگر

برچسب ها: روش ، اتاق ، اتاق خواب ، رنگ ، رنگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار