۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی
کد خبر: ۲۵۸۴۶۳
تاریخ انتشار: 2022 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
علی رغم این که نژاد پرستی در سال‌های اخیر در تمام نقاط دنیا به شدت محکوم می‌شود، اما کماکان می‌توان ردپای این رویکرد غیراخلاقی را در زندگی عادی دید. این بار در پنج برتر سینمایی به معرفی «۵ فیلم برتر با موضوع نژاد پرستی» پرداخته ایم. شما هم می‌توانید آثار برتری که با موضوع نژاد پرستی ساخته شده اند را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

«تابناک با تو» -‌ علی رغم این که نژاد پرستی در سال‌های اخیر در تمام نقاط دنیا به شدت محکوم می‌شود، اما کماکان می‌توان ردپای این رویکرد غیراخلاقی را در زندگی عادی دید. این بار در پنج برتر سینمایی به معرفی «۵ فیلم برتر با موضوع نژاد پرستی» پرداخته ایم. شما هم می‌توانید آثار برتری که با موضوع نژاد پرستی ساخته شده اند را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی

۵- تاریج مجهول آمریکا (American History X): این فیلم محصول سال ۱۹۹۸ به کارگردانی تونی کی است که ادوارد نورتون را تبدیل به ستاره سینما کرد. داستان فیلم درباره مردی است که پس از کشته شدن پدرش به دست یک مواد فروش سیاه پوست، تبدیل به یک نژاد پرست می‌شود تا از سیاه پوستان انتقام بگیرد.

«تاریخ مجهول آمریکا» مخصوصاً به دلیل بازی ادوارد نورتون شناخته می‌شود. فیلمی که نگاهی تلخ به مقوله نژاد پرستی دارد و اولین نامزدی اسکار را برای نورتون نیز به همراه داشت.

۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی

۴- تصادف (Crash): فیلمی به کارگردانی پل هگیس که توانست اسکار بهترین فیلم را در سال ۲۰۰۴ نیز کسب کند.

ماجرای این فیلم شامل افرادی با نژاد‌های مختلف از جمله سیاهپوست، ایرانی و کره‌ای می‌شود. افرادی که هرکدام به زودی تصادف می‌کنند و نژادشان باعث می‌شود اتفاقات مختلفی را تجربه نمایند.

«تصادف» یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۴ بود و البته به تلخی وضعیت نژاد پرستی در میان شهروندان را به تصویر می‌کشید.

۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی

۳-- کتاب سبز (Green Book): فیلمی به کارگردانی پیتر فاولی که در سال ۲۰۱۸ اکران شد و در همان سال در رده ده فیلم برتر سال نیز قرار گرفت.

داستان فیلم داره مردی به نام تونی لیپ است که توسط یک نوازنده پیانوی سیاه پوست استخدام می‌شود تا راننده و محافظ او در سفری جاده‌ای باشد.

«کتاب سبز» در سال ۲۰۱۸ برنده اسکار بهترین فیلم سال و بهترین بازیگری نقش مکمل مرد برای ماهرشالا علی شد. فیلمی که به خوبی یک سفر بلند در قلب آمریکا، موضوع نژاد پرستی را از چند وجه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت پیام دوستی، عشق و یکپارچی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی

۲- کشتن مرغ مقلد (To Kill a Mockingbird): کمتر کسی فکر می‌کرد که رمان بی نظیر «کشتن مرغ مقلد» نوشته هارپر لی بتواند تبدیل به یک فیلم سینمایی خوب شود، اما رابرت مالیگن این ذهنیت را تغییر داد و با ساخت یک اقتباس سینمایی از این رمان، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را به کارنامه اش اضافه کرد.

این فیلم داستان وکیل جوان و منصفی را روایت می‌کند که در یک شهر کوچک در ایالت آلاباما، وظیفه وکالت از یک متهم سیاه پوست را می‌گیرد که مردم شهر معتقد هستند جنایتی مرتکب شده است.

«کشتن مرغ مقلد» موضوع نژاد پرستی نهادینه شده در وجود مردم را یادآور می‌شود و آن را طی جلسات دادگاه به پرسش و پاسخ می‌گذارد. این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۱۹۶۲ شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی را هم برای گریگوری پک به همراه داش ت.

۵ فیلم برتر تاریخ سینما درباره نژاد پرستی

۱– ۱۲ سال بردگی (۱۲ Years a Slave): داستان زندگی سالومن نورثاپ یکی از تلخ‌ترین روایت‌های تاریخ زندگی یک انسان در ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۳ فیلمی براساس آن ساخته شد و تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آن دهه شد.

داستان فیلم درباره سیاه پوست آزادی به نام سالومن نورثاپ است که توسط دو تاجر بیهوش و سپس به عنوان برده فروخته می‌شود. مردی که تلاش می‌کند از مهلکه فرار کند اما...

«۱۲ سال بردگی» موفق‌ترین فیلمی است که درباره نژاد پرستی ساخته شده است. این فیلم در ۹ رشته نامزد دریافت اسکار شد که توانست اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگری نقش مکمل زن برای لوپیتا نیونگ و بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد. «۱۲ سال بردگی» همچنین مورد ستایش گسترده منتقدان قرار گرفت که روایت فیلم را جسورانه و بی پروا توصیف کرده بودند.

مووی مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار