چه کسانی نقاشی ون‌گوگ در لندن را تخریب کردند؟
کد خبر: ۲۵۹۵۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
پلیس بریتانیا روز جمعه اعلام کرد دو فعال محیط‌زیست که پس از تخریب تابلوی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ در گالری ملی لندن، خود را به دیوار چسبانده بودند را دستگیر کرد.
 دو تن از حامیان محیط‌زیست و فعال در حوزه نفت در روز جمعه به نشانه اعتراض، محتوی درون یک کنسرو سوپ گوجه‌فرنگی را روی تابلوی تاریخی و ارزشمند «گل‌های آفتابگردان»ِ اثر ونسان ون‌گوگ، پرت کردند و درنهایت دست‌هایشان را با چسب به دیوار چسباندند تا بگویند که استفاده بیش از حد از نفت، کره‌ی زمین را نابود کرده است.
 
 
خوشبختانه سطح شیشه‌ای محافظی که روی تابلو قرار داشت، از ایجاد صدمات احتمالی بر این اثر ارزشمند جلوگیری کرده است.
 
چه کسانی نقاشی ون‌گوگ در لندن را تخریب کردند؟
 
این دو نفر از اعضای گروه «استفاده از نفت را متوقف کنید» (Just Stop Oil) بودند که پیش از انجام این کار گفتند: «منابع طبیعی ما به دلیل اقدامات نادرست از جانب دولت در مواجهه با بحران‌های اقلیمی و هزینه‌های زندگی، درحال نابودی است».
 
در بیانیه‌ی این معترضان آمده است: «شما بیشتر نگران محافظت از نقاشی هستید؟ یا محافظت از کره زمین و مردمِ ما؟ بحران هزینه‌های زندگی، بخشی از بحران نفت است. سوخت برای میلیون‌ها خانواده‌ی محروم، بخصوص در فصول سرد سال، دور از دسترس است؛ خانواده‌هایی که حتی استطاعت گرم کردن یک قوطی سوپ را ندارند، حال آنکه ارزش این نقاشی 39.7 میلیون دلار است».
 
این اقدام اعتراضی در پی تصمیم لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، مبنی بر گشودن دریای شمال به روی حفاری‌های نفت و گاز و بازنگری در توقف شکست هیدرولیکی یا فرکینگ، رخ داد. دولت تراس استدلال کرد که این تصمیمات با توجه به بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین ضروری است.
 
گروه Just Stop Oil در اکانت توییتر خود نوشت: «چرا از این نقاشی‌ها محافظت می‌کنیم در حالی که میلیون‌ها جان که در اثر فروپاشی اقلیم و اجتماع، قربانی خواهند شد برایمان بی‌اهمیت است؟ وقتی با فروپاشی جامعه مدنی روبه‌رو هستیم هنر چه فایده‌ای دارد؟ نهادهای هنری، هنرمندان و حامیان هنر اگر می‌خواهند در دنیایی زندگی کنند که هنر برای همگان ارزشمند است، باید در مقاومت مدنی شرکت کنند».
 
عکسی که توسط گروه Just Stop Oil منتشر شد، دو معترض را نشان می‌دهد که روز جمعه محتوی داخل یک قوطی کنسرو را به سمت تابلوی ونسان ون‌گوگ در گالری ملی لندن پرتاب کردند. معترضان سپس در مقابل تابلو زانو زدند و به نظر می‌رسد قبل از دستگیری، دستان خود را به دیوار زیر تابلو چسبانده بودند.
 
پلیس بریتانیا در صفحه توییتر خود از دستگیرشدن این دو نفر خبر داد
 
پلیس متروپولیتن گفت: «افسران ویژه‌ی ما پس از دستگیری متخلفان، آنها را در اداره پلیس مرکزی لندن بازداشت کردند. به قاب تابلو آسیب جزئی وارد شده، اما نقاشی صدمه‌ای ندیده است».
 
 
خبرآنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
3
مسابقه احمق ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
5
همه جا احمق ههست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار