چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی
کد خبر: ۲۶۰۵۹۲
تاریخ انتشار: 2022 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
شاغلی که باید جای دیگری کار کنند، دانشجویان یا حتی کسانی که خانواده شان را به هر دلیلی از دست داده اند از جمله افرادی هستند که برای اولین بار زندگی مجردی را تجربه می‌کنند. در این وضعیت ممکن است غم دوری از خانه و خانواده هم به سراغشان بیاید و همه این‌ها دست بهدست هم می‌دهد تا آشفتگی‌هایی در محیط زندگی ایجاد شود.

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی«تابناک با تو» - همان گونه که از نام دکوراسیون خانه مجردی پیداست، مخصوص افرادی است که هنوز ازدواج نکرده اند. معمولا بیشتر افراد مجرد جوان و کم سن و سال هستند. برلای ایده‌های دکوراسیون خانه مجردی با ما همراه باشید.

دکوراسیون خانه مجردی به دلیل بی توجهی افراد ساکن آن، همواره با مشکلاتی روبرو است. در این مطلب، ویژگی‌های یک خانه مجردی شیک را بررسی و به نکاتی اشاره کرده ایم ایده‌های دکوراسیون خانه مجردی را ببینید.

ایده‌های دکوراسیون خانه مجردی

شاغلی که باید جای دیگری کار کنند، دانشجویان یا حتی کسانی که خانواده شان را به هر دلیلی از دست داده اند از جمله افرادی هستند که برای اولین بار زندگی مجردی را تجربه می‌کنند. در این وضعیت ممکن است غم دوری از خانه و خانواده هم به سراغشان بیاید و همه این‌ها دست بهدست هم می‌دهد تا آشفتگی‌هایی در محیط زندگی ایجاد شود. این احتمال وجوددارد که چنین افرادی در انتخاب وسایل مورد نیاز و چیدمان اسباب و اثاثیه به اندازه کافی دقت و سلیقه به خرج ندهند و اصلا هم برایشان مهم نباشد که چطور خانه را تزئین می‌کنند.

امااین بی توجهی‌ها در درازمدت آسایش و راحتی شان را مختل می‌کند و حتی می‌تواند با بروزبرخی از اختلالات روانی مانند افسردگی در ارتباط باشد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هر دلیلی ناچار به زندگی مجردی هستید با چند اشتباه رایجدر زمینه چیدمان خانه تازه تان آشنا شوید و سعی کنید از این خطا‌ها دور بمانیدفضای نامناسب برای غذاخوریگروهی از دانشجویان و افراد تنها برای غذا خوردن میز و صندلی جداگانه و فضای مشخصی ندارند و ترجیح می‌دهند.

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی

چیدمان خانه مجردی

یک ساندویج یا بشقاب را دستشان بگیرند و همراه با تماشای تلویزیون مشغول غذا خوردن شون. در این صورت دیگر نیازی نمی‌بینند که میز و صندلی یا جای مشخص دیگری برای غذاخوری ترتیب دهند امامشکل زمانی پیش می‌آیدکه چند نفر میهمان به خانه دعوت می‌شوند و نبود فضای مشخصی به عنوان میزغذاخوری مشکلاتی برای میهمانان و البته میزبان ایجاد می‌کند؛ بنابراین اگر در خانه‌ای تنهاه زندگی می‌کنید به فکر این باشید که شاید در مواقعی دوستان و اقوام به شما سر بزنند.

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی

پس بهتر است امکانات کافی مانند صندلی، ظرف و ظروف، قاشق و…را برای این جور موقعیت‌ها فراهم کنید. لازم نیست برای خریدشان هزینه زیادی صرف کنید. با کمی جستجو می‌توانید لوازم مناسب و ارزانی را بخرید. اگر به تازگی اسباب کشی کرده اید تا زمان خرید لوازم کافی را در اختیار ندارید، می‌توانید چند ظرفیک بار مصرف مقوایی یا گیاهی در کابینت‌های خانه داشته باشید تا برای پذیرایی از دوستان یا میهمانان خودمانی از آن‌ها کمک بگیرید.

خانه‌ای کم نورخیلی ازت افراد مجرد دوست دارند اتاق نشیمن تاریک و کم نوری داشته باشند تا این فضا به یک سینمایخانگی شبیه‌تر شود یا بازی‌های رایانه‌ای را در شرایط هیجان انگیزتری تجربه کنند. چنین اشتباهی نشاندهنده بی تجربگی است. اگر شما هم خانه‌ای نیمه تاریک دارید و از طرفی از لوستر‌های پرنور سقفی هم خوشتان نمی‌آید، بهتراست بدانید که با کمک چند چراغ و لامپ کم مصرف می‌توانید نروپردازی موضعی ایجاد کنید و فضا را از تاریکی و کم نوری بیرون بیاورید.

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی

وقتی نور خانه بیش از حد کم باشد این موضوع می‌تواند در طولانی مدت خستگی چشم‌ها و کم تحرکی را به همراه داشته باشد یا حتی سبب بروز افسردگی شودبی توجهی به رنگ‌ها بعضی وقت‌ها وقتی به خانه افرادمجرد وارد می‌شوید، ترکیبی از لوازم و اشیایی با رنگ‌های مختلف را می‌بینید که با هم هماهنگیندارند. این هم اشتباه دیگری است که ممکن است در چیدمان خانه پیش بیاید؛ بنابراین اگر تصمیم دارید تنها زندگی کنید و نسبت به ترکیب رنگ‌های مختلف اطلاعاتی ندارید یا نمی‌دانید چطورباید رنگ‌های هم خانواده یا متضاد را در کنار هم قرار دهید توصیه می‌شود که در مورد رنگمبلمان اصلی یا دیوار‌ها به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. در این صورت می‌توانید با کمک چند کوسن رنگی فضای شادتری داشته باشید و ترکیب بندی رنگ‌ها برایتانساده‌تر می‌شود. هر وقت هم از این رنگ‌ها خسته شدید، به راحتی آن‌ها را تغییر می‌دهید. آباژور‌های رنگی کوچک، مجسمه یا تابلو‌ها برای ایجاد رنگ در محیط زندگی شما انتخاب‌های خوبی هستند و البته با هزینه کمی تعویض می‌شوند.

چیدمان زیبای خانه‌های دانشجویی و مجردی، آسایش و راحتی

پرده‌های کثیف دانشجویانی که به طور موقت در خانه‌ای ساکن می‌شوند و نمی‌خواهند برای خرید پرده هزینه‌ای بپردازندشاید از هر نوع پارچه و حتی ملحفه‌ای برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنند درصورتی که این کار اشتباه است و فضای خانه را بی نظم نشان داده و از بی سلیقگی صاحبخانه خبر می‌دهد. برای داشتن پرده‌های تمیز و مرتب لازم نیست که حتما پول زیادی خرج کنید.

منبع: پرشین وی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار