طرز تهیه رولت گوشت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی
کد خبر: ۲۶۰۶۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
رول گوشت هم یک غذای نونی برای شام است و هم یک غذای برنجی برای ناهار. طرز تهیه رولت گوشت ساده است و از خوردن ان لذت خواهید برد با ما همراه باشبد. رولت گوشت ساده از آن دسته خوراک‌های لذیذ و خوشمزه است که معمولا خانم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند به عنوان یکی از غذا‌های سفره مهمانی آن را تهیه کنندو یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ و شیک و مجلسی است.

طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت«تابناک با تو» - رول گوشت هم یک غذای نونی برای شام است و هم یک غذای برنجی برای ناهار. طرز تهیه رولت گوشت ساده است و از خوردن ان لذت خواهید برد با ما همراه باشبد.

رولت گوشت ساده از آن دسته خوراک‌های لذیذ و خوشمزه است که معمولا خانم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند به عنوان یکی از غذا‌های سفره مهمانی آن را تهیه کنندو یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ و شیک و مجلسی است.

مواد لازم رولت گوشت ساده

گوشت چرخ کرده ۰٫۵ کیلوگرم کم چربی

تخم مرغ ۳ عدد

سبزی معطر خورد شده ۱/۲ فنجان

پیاز ۲عدد

هویج ۲ تا ۳ عدد

نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم

روغن کمی

طرز تهیه رولت گوشت ساده

گوشت را بایک عدد پیاز رنده شده که کمی آب آن را گرفته ایم ورز می‌دهیم. نمک و فلفل و ادویه را هم اضافه کرده و از چرخ گوشت ۲ بار رد می‌کنیم تا حالتچسبندگی پیدا کند. گوشت را کنار گذاشته تا جا بیفتد. یک عدد زرده تخم مرغ کنار گذاشته بعداً هم می‌زنیم. بقیه تخم مرغ‌ها را در ظرف جداگانه‌ای بهم می‌زنیم.

سبزی را که قبلاً خرد کرده ایم داخل تخم مرغ‌ها می‌ریزیم، نمک، فلفل و ادویه اضافه کردهدر تابه‌ای نسوز یک نان لواشی گذاشته مواد را روی نان ریخته تا مثل کوکو سبزی شود، ولی لایه‌ای خیلی نازکتر بدست آید. درب تابه را هم گذاشته تا کوکو و لواش نرم شود.

گوشت را که قبلاً کنار گذاشته بودیم روی کاغذ آلومینیوم به قطر نیم سانت (بهتر است کمی کاغذ راچرب کنیم) قرار می‌دهیم. یک زرده تخم مرغی را که کنار گذاشته بودیم را با نمک می‌زنیم و با برس موئی روی گوشت می‌کشیم.

لواش را روی گوشت انداخته با فشار دست می‌چسبانیم. بعد با احتیاط و با دقت آن را مثل رولت می‌پیچیم به طوری که کاملاً رول و گرد شود. مقداری زرده تخم مرغ را به پایین لواش می‌زنیم تا بچسبد کمی روغن با برس روی گوشت میمالیم.

طرز تهیه رولت گوشت

جوانی و شادابی پوست با هویج ممکن است. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای عضو‌های داخلی بدن خاصیت بخش است بلکه برای بهتر شدن وضعیت پوستمان تاثیر گذار است. تفاوتی ندارد که هویجتان خام یا پخته و یا رنده شده یا به صورت پوره‌ای باشد. راه‌های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه‌ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ لبریز از خواص غیر باور کردنی است که کمک بزرگی به سلامتی جسم شما می‌کند، چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، اسهال و … را برطرف کند.

خواص هویج

هویج بخشی از روده! دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها توانایی ندارد که به درستی آب را جذب خود کند بیرون روی اتفاق می‌افتد (یکی از مشکلات خطر ساز روده). یکی از کار‌های موثر برای برطرف شدن این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی لبریز از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این گونه از شدت اسهال کاسته می‌شود.

کم شدن قدرت بینایی، ریزش اشک چشم‌ها، مشکلات دید و غیره. با گذر زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی واگیر بیماری‌های داخلی می‌شوند. می‌شود این را به راحتی گفت که هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان بسیاری قوی می‌باشد که می‌تواند از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند. برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است.

طرز تهیه رولت گوشت

سیب سبزجوانی و شادابی پوست ناشدنی نیست. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای اعضای داخلی بدن موثر است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. برای این که لبریز از بتاکاروتن یا همان مقدمه ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مدام هویج مصرف کنید کار بزرگی در راه سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

منبع: پرشین وی

برچسب ها: رولت ، گوشت ، رولت گوشت ، شام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
1
نگفتی گوشت کیلوی چند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
0
یک دفعه از وسط رولت پریدی روی هویج
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار