این درد کودکان را جدی بگیرید
کد خبر: ۲۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: 2022 November 02    -    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: ورزش های رقابتی شایع ترین علت زانو درد در کودکان است که شکستگی، دررفتگی و رگ به رگ شدن و پارگی بافت‌های نرم همچون رباط‌ و تاندون‌ها را به دنبال دارد.
دکتر نوید رحیمی در مورد درد زانو در کودکان اظهار کرد: سفت شدن عضلات چهار سر ران در کودکان طی دوران رشد بسیار شایع است. به طوری که استخوان‌ کودکان سریع‌تر از ماهیچه‌ها رشد می‌کند و این فشار بیش از حد بر کشکک زانو وارد و منجر به درد می شود.
 
این درد کودکان را جدی بگیرید
 
وی افزود: اگر کاسه زانوی کودکانی که مستعد زانوهای ناهموار و باسن پهن تر هستند، به طور کامل از شیار استخوان ران عبور نکند، فشار زیادی بر کشکک زانو وارد می شود.
 
این فوق تخصص روماتولوژی صافی پای کودکان را که موجب کمانک شدن زانو به سمت داخل می شود را از دیگر علل زانودرد در کودکان عنوان کرد.
 
رحیمی به علائم زانودرد در کودکان اشاره کرد و گفت: درد در داخل یا خارج زانو تورم در اطراف زانو، تورم در اطراف زانو، ضعف زانو، حرکت محدود زانو، قفل شدن زانو، درد موضعی و برآمدگی در زانو از شایع ترین علائم درد زانو در کودکان است.
 
درمان آسیب های زانو در کودکان
وی درمورد درمان آسیب های زانو در کودکان، اظهارکرد: درمان درد زانو نسبت به نوع و شدت آسیب و از جهت استراحت و فیزیوتراپی ورزشی تا جراحی متفاوت است که علت و درمان آن در کودکان باید با متخصص طب ورزشی کودکان بررسی شود.
 
این فوق تخصص روماتولوژی در ادامه تصریح کرد: درمان‌ها ممکن است از استراحت و فیزیوتراپی ورزشی تا جراحی متفاوت باشد، اما هر نوع تورم زانو در کودک یا نوجوان،  طبیعی نیست و اگر کودک با ورم زانو، درد زانو یا سفتی زانو مواجه باشد، در اسرع وقت باید به متخصص طب ورزشی کودکان مراجعه کند.
 
درمان های خانگی زانو درد در کودکان
رحیمی در مورد درمان خانگی زانو در کودکان اظهارکرد: در دورانی که کودکان از درد زانو رنج می برند می توان از باندهای فشاری برای کمک به بهبود سطح راحتی آن ها استفاده شود.
 
وی قراردادن زانوی کودکان روی یک بالشت نرم را موجب تسکین ناراحتی کودکان و کمک به بهبودی آن ها عنوان کرد و گفت: تمرینات تقویتی، کششی و مشاوره در مورد شرکت در ورزش از دیگر درمان مناسب زانود درد در کودکان است.
 
این فوق تخصص روماتولوژی در پایان یادآور شد: امکان زانو درد در همه سنین کودکان با درد التهابی همراه با تورم و سفتی مفاصل وجود دارد و اغلب به خودی خود بهبود پیدا می کند. اما طولانی شدن درد می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای است که نیاز به بررسی متخصص دارد.
 
منبع: سیناپرس

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار