در ۲ شب ناآرامِ بوکان چه گذشت؟
کد خبر: ۲۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار: 2022 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
 شهرستان بوکان در آذربایجان‌غربی، با میدان‌داری ضدانقلاب ۲ شب ناآرامی را پشت سر گذاشت.

 شهرستان بوکان در آذربایجان‌غربی، با میدان‌داری ضدانقلاب ۲ شب ناآرامی را پشت سر گذاشت.

 

 

در ۲ شب ناآرامِ بوکان چه گذشت؟
 

از ساعات اولیه روز سه‌شنبه و برخلاف انتشار فراخوان‌هایی تهدیدآمیز برای تعطیلی بازار و کسب و کار در نقاط مختلف کشور به بهانه اعتصاب، کسبه خیابان‌های شهرستان بوکان و برخی مناطق نظیر مهاباد و پیرانشهر با وجود اینکه در مغازه‌های خود حضور داشتند، به یکباره با حضور عوامل فحاش و بعضا مسلح به سلاح سرد مواجه شدند و به همین دلیل از ترس مال و جان مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند.

 

این تهدیدها هرچند در شهرهای دیگر با اقبال عمومی همراه نشد و تنها به بسته شدن چند باب مغازه آن‌هم به صورت موقت محدود شد، اما در بوکان به دلیل فرافکنی و ایجاد حس ترس و ناامنی در شهر که حاصل فضای مجازی و نیز حضور اراذل در خیابان‌ها بود، رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت و به این ترتیب فضای کافی برای مانور ضدانقلاب در این شهر فراهم شد.

شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه، صحنه‌هایی در شهر بوکان نمایان شد که متاسفانه نه تنها نمی‌شد به نام اعتراض مطرح کرد بلکه حتی از ناآرامی هم گذر کرده بود.

تهدید مسلحانه اصناف، غارت مغازه‌ها، ارعاب در محلات با سلاح گرم و سرد و تهدید اهالی، تلاش برای قتل مردم و نیروهای حافظ امنیت و نیز حضور ناکام در مقابل مراکز حساس نظیر فرماندار، شهرداری و دیگر ادارات از جمله اقداماتی بود که سه‌شنبه شب در بوکان رخ داد و شبی تلخ برای مردم این شهر رقم زد.

در جریان همین اقدامات بود که سردار والامقام سپاه اسلام "رضا الماسی" از کارکنان سپاه شهرستان بوکان با حمله عده‌ای از عوامل مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به دنبال این ماجراها و ناآرامی‌ها، دشمنان قسم خورده ملت ایران اسلامی در صدد ادامه دار کردن موضوع و کشاندن فعالیت‌های  خود به دیگر نقاط شهر بوکان و حتی سایر شهرستان‌ها برآمدند.

روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه نیز عوامل گروهک‌های ضدانقلاب با حضور در بازار و خیابان‌های بوکان به دنبال ترساندن مردم و تعطیلی بودند که البته این اقدام نه همانند روز سه‌شنبه که در سطح بسیار پایین اجرا شد و جرقه شکست پروژه دشمن زده شد.

عصر روز چهارشنبه، تعداد معدود و انگشت شماری از عوامل ضدانقلاب با آتش زدن سطل زباله و اموال عمومی، شلوغی در خیابان‌ها با تهدید مردم و ایجاد ارعاب و نیز نمایش سلاح‌های سرد و گرم در ملا عام اقدام به برهم زدن امنیت عمومی کردند که البته با عدم عمراهی مردم شکست سنگینی در این مورد خوردند.

پروژه بعدی دشمن، اجرای کشته‌سازی و سوءاستفاده از شرایط جامعه برای ارتباط دادن موضوع قتل یک جوان در بوکان به اعتراضات شبانه بود که همانند طرح‌های کشته‌سازی قبلی وارد مرحله اجرا کردند و در تلاش برای پررنگ کردن این موضوع بودند.

انتشار خبری از زبان فرمانده انتظامی بوکان در خصوص واقعیت ماجرای قتل "محمد حسن‌زاده" در راستای همین پروژه کشته‌سازی دشمن بود که زوایای جدیدی از شکست معاندان در مقابله با مردم را آشکار کرد و به این ترتیب بار دیگر طرح‌های تکراری دشمن با شکست قطعی مواجه شد.

 سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه ترفند کشته سازی توسط رسانه های دشمنان و معاندین با هدف تحریک پذیری و جریحه دار کردن افکار عمومی  یک واقعیت انکارناپذیر است، گفت: متاسفانه امروز در شهرستان بوکان برخی‌ها فریب تبلیغات و موج سواری دشمنان معلوم الحال کشور را خورده و دست به اقداماتی زدند که خوشایند هیچ کس نبود.

وی افزود: قطعا اعلام کشته شدن اشخاص و یا سقوط فرمانداری در شهرستان بوکان حاکی از گزافه گویی‌ها و  دروغ  پراکنی رسانه‌های ضد انقلاب و معاندین است و مردم شریف شهرستان بوکان نباید فریب خورده و تحت تاثیر این رسانه‌ها قرار گیرند.

فرمانده انتظامی بوکان، تصریح کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل آقای "محمد حسن زاده" در یکی از محلات شهرستان بوکان، بنا به حساسیت موضوع تمامی متهمان شناسایی و یکی از آنها نیز دستگیر شده و  رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه و رصد اطلاعاتی پلیس استان قرار گرفته است که پس از تکمیل پرونده، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

با این روند و روشنگری انجام شده در خصوص پروژه کشته‌سازی در بوکان، مشخص می‌شود که دشمن همچنان بر ادامه این پروژه پافشاری داشته و در صدد برهم زدن امنیت عمومی جامعه با توسل به طرح‌های تکراری و همیشگی خود بوده که با هشیاری مردم شکست خورد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار