پر درآمد‌ترین شغل‌های جهان
کد خبر: ۲۶۲۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
اگر به‌ دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، یا اخیراً فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اید، این مقاله مناسب شما است. ما برخی از شغل‌های پردرآمد جهان را برای شما فهرست کرده‌ایم تا ببینید کدام شغل‌ها بیشترین درآمد را دارند. امکان دارد از برخی از شغل‌های این فهرست شوکه شوید؛ زیرا بسیاری از آن‌ها همیشه ظرفیت زیادی برای کسب درآمد ندارند.

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)«تابناک با تو» - به‌نظر شما پردرآمدترین مشاغل جهان کدام‌ شغل‌ها هستند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه شوید.

اگر به‌دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، یا اخیراً فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اید، این مقاله مناسب شما است. ما برخی از شغل‌های پردرآمد جهان را برای شما فهرست کرده‌ایم تا ببینید کدام شغل‌ها بیشترین درآمد را دارند. امکان دارد از برخی از شغل‌های این فهرست شوکه شوید؛ زیرا بسیاری از آن‌ها همیشه ظرفیت زیادی برای کسب درآمد ندارند.

فهرست مشاغل و چهره‌های ذکرشده در زیر از منابع مختلف سراسر وب ازجمله بیزنس‌اینسایدر و Careet Addict گردآوری شده است. باید اشاره کنیم این فهرست را از آخر به اول مرور خواهیم کرد و این یعنی با حرکت رو به پایین، با مشاغل پردرآمدتر آشنا خواهید شد.

۲۰. وکیل

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۴۱,۸۹۰ دلار

یکی از شغل‌های پردرآمد دنیا در فهرست ما، ازجمله مواردی است که بیشتر مردم با آن آشنایی دارند: وکالت. برای کسب درآمدهای کلان در این حرفه، باید چند سال حسابی درس بخوانید و چندین امتحان را با موفقیت پشت‌سر بگذارید.

شما باید نماینده‌ی مشتریان باشید و اسناد قانونی را تنظیم کنید. علاوه‌براین، زمان زیادی را برای مشاوره به مشتریان خود درمورد معاملات یا استراتژی‌های حقوقی صرف کنید. وکالت به این مورد شناخته شده که شامل ساعات طولانی و اضافه‌کاری است؛ بااین‌حال، پاداش همه‌ی این سخت‌کوشی‌ها منجر به کسب درآمد بسیار درخورتوجه برای شما خواهد شد.

۱۹. مدیر بازاریابی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۴۵,۶۲۰ دلار

جایگاه بعدی در فهرست پردرآمدترین مشاغل دنیا به مدیران بازاریابی تعلق دارد. این افراد مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه‌ی سیاست‌ها و برنامه‌های بازاریابی شرکت‌ها هستند. کار این افراد می‌تواند در اشکال و ابعاد مختلفی باشد؛ اما به‌طورکلی به‌جای اجرا، بیشتر روی جنبه‌های استراتژی انجام کارها تمرکز دارند.

مدیر بازاریابی علاوه‌بر حقوق و مزایای سالانه‌ی بسیار خوب، می‌تواند براساس اهداف فروش یا درآمد، کمیسیون و پاداش دریافت کند. درآمد ۱۵۴,۶۲۰ دلاری در سال یک میانگین است؛ بنابراین، با توجه به تجربه و نتایج کاری، این عدد می‌تواند افزایش درخورتوجهی یابد.

۱۸. پاپزشک

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۴۸,۴۷۰ دلار

اگر به کسب اطلاعات درمورد پا علاقه دارید، تبدیل‌شدن به پاپزشک می‌تواند یکی از شغل‌های ایدئال برای شما باشد. پاپزشک در تشخیص و درمان مشکلات، ناهنجاری‌ها و بیماری‌های مربوط به پا آموزش می‌بیند. مواردی مثل بونیون، ناخن‌های فرورفته و شکستگی در کارهای روزمره‌ی افراد معمولاًُ رخ می‌دهند. اگر به‌ فکر این هستید که به پاپزشک تبدیل شوید، ابتدا باید مدرک کارشناسی این رشته را دریافت کنید و سپس حدود چهار سال دیگر به دانشکده‌ی پاپزشکی بروید.

در مرحله‌ی بعد، می‌توانید مطب تأسیس و کار خود را به‌عنوان پاپزشک آغاز کنید. بدیهی است که می‌توان ازطریق تمرین در این رشته، درآمد بیشتری کسب کنید؛ بااین‌حال ۱۴۸,۴۷۰ دلار در سال، برای بسیاری از افراد، درآمدی درخورتوجه است.

۱۷. مهندس نفت

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۵۴,۷۸۰ دلار

اگر به فعالیت درزمینه‌ی گازهای طبیعی و نفت علاقه‌ دارید، شاید مهندسی نفت شغل مناسبی برای شما باشد. این افراد در ارائه‌ی روش‌هایی برای افزایش استخراج و تولید نفت و گار تخصص دارند. این کار معمولاً با توسعه‌ی فناوری‌های جدید انجام می‌شود که می‌تواند منابع ارزشمندی مثل نفت را به‌ روشی ایمن و سازگار با محیط‌زیست استخراج کند.

درک فراوان از ریاضیات و علوم برای شغل مهندسی بسیار مفید خواهد بود و بسته به مکانی که در آن‌‌‌‌جا زندگی می‌کنید، اگر بخواهید در این نوع مهندسی به فردی حرفه‌ای تبدیل شوید، حتی برخی از دولت‌ها هزینه‌ی تحصیل‌ شما را نیز پرداخت می‌کنند.

۱۶. مدیر فناوری اطلاعات

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۵۸,۵۳۰ دلار

مدیران فناوری اطلاعات که مسئول حفاظت و ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و شبکه‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها دربرابر مواردی مثل بدافزارها و هکرها هستند، معمولاً درک زیادی از محاسبات و تخصص‌های خاص دارند. این افراد در وظایف روزانه‌ی خود بر هرگونه ارتقا نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نظارت و هرگونه مشکل فنی را عیب‌یابی و رفع می‌کنند.

مدیران فناوری اطلاعات دستمزد بسیار خوبی دریافت می‌کنند؛ زیرا در لحظه‌ی نوشته‌‌شدن همین مقاله، تقاضای بسیار زیادی برای این افراد وجود دارد. فناوری آن‌قدر سریع حرکت می‌کند که شرکت‌های مختلف برای مدیریت فرایندهای به‌روزرسانی خود و اطمینان از پیش‌روی طبق برنامه‌ریزی‌ها، به متخصصان ماهر در این‌ زمینه نیاز دارند.

به‌طورکلی، اگر قصد دارید به‌عنوان مدیر فناوری اطلاعات مشغول کار شوید، از شما انتظار می‌رود که مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر را دریافت کرده باشید. بااین‌حال، تجربه در این شغل اهمیت بسیار بیشتری از مدرک تحصیلی دارد؛ بنابراین، می‌توانید بدون مدرک نیز به‌ مدیر فناوری اطلاعات بسیار ماهر تبدیل شوید.

۱۵. خلبان و کمک‌خلبان خطوط هوایی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۶۱,۲۸۰ دلار

اگر از پرواز ترس دارید، خلبانی شغل مناسبی برای شما نیست. بااین‌حال، اگر عاشق پرواز باشید یا فکر می‌کنید خلبانی جالب است، تبدیل‌شدن به چنین فردی در خطوط هوایی می‌تواند گزینه‌ی شغلی خوبی برایتان باشد. درواقع، خلبانی یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است که مزایای فراوانی نیز دارد.

با این‌ اوصاف، برای کسب درآمدهای کلان و همه‌ی مزایای خلبانی، باید تمرینات و معاینات بدنی سخت‌گیرانه‌ای را پشت‌سر بگذارید و به‌طور‌مداوم با آزمایش‌ها و معاینات جدید همراه شوید. درهرحال، اگر بتوانید به خلبان تبدیل شوید، متوسط حقوق سالانه‌ی شما به ۱۶۱,۲۸۰ دلار خواهد رسید و عنوان شغلی بسیار مناسبی نیز خواهید داشت: خلبان خطوط هوایی.

۱۴. پرستار متخصص بیهوشی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۶۹,۴۵۰ دلار

پرستار متخصص بیهوشی با درآمد متوسط ۱۶۹,۴۵۰ دلاری در سال، در رتبه‌ی چهاردهم پردرآمدترین مشاغل دنیا قرار دارد. این افراد نفش بسیار مهمی در ایمنی و شرایط بیماران در بیمارستان‌ها ایفا می‌کنند و مسئول بیهوشی، نظارت بر بهبودی بیمارات و شرایط حیاتی آن‌ها هستند.

برای تبدیل‌شدن به پرستار متخصص بیهوشی، ابتدا باید به‌عنوان پرستار ثبت‌نام‌شده آموزش ببینید و سپس مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه پزشکی معتبر دریافت کنید. اگر به کمک‌کردن به مردم علاقه دارید و می‌دانید چه مسئولیت‌هایی دارد، پرستار متخصص بیهوشی می‌تواند برای شما شغل مناسبی باشد.

۱۳. دندانپزشک

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۷۴,۱۱۰ دلار

همه‌ی ما در مقطعی از زندگی خود به دندان‌پزشک مراجعه کرده‌ایم. دندان عضو بسیار ارزشمند بدن است و کار دندان‌پزشک معاینات منظم، جراحی، ترمیم و... است که می‌تواند درآمد بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد کند.

برای تبدیل‌شدن به دندان‌پزشک باید چندین سال در دانشگاه درس بخوانید و امتحانات ورودی مختلفی را پشت‌سر بگذارید و مهارت خود را به‌طور پیوسته ارتقا دهید. درواقع این افراد مسئول معاینه، تشخیص و درمان هرگونه مشکل مرتبط به دندان و لثه‌های شما هستند. نکته‌ی مثبت این است که همه‌ی انسان‌ها دندان دارند؛ بنابراین، تا زمانی‌که دندان‌پزشک ماهری باشید، همیشه مشتری خواهید داشت.

۱۲. متخصص اطفال

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه ۱۸۳,۲۴۰ دلار

اگر دوست دارید به کودکان کمک کنید، تبدیل‌شدن به‌ متخصص اطفال می‌تواند برای شما مناسب باشد. مسئولیت اصلی این افراد، تشخیص، پیش‌گیری و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های کودکان است. شما به‌عنوان متخصص اطفال باید هرگونه مشکل سلامت جمسی، روانی یا اجتماعی را نیز در کودکان پیدا و آن‌ها را درمان کنید. کسب درآمد ۱۸۳,۲۴۰ دلاری در سال برای کمک به کودکان، می‌تواند برای بسیاری از افراد هم ازنظر روحی و هم ازنظر مادی، جنبه‌های بسیار مثبتی داشته باشد.

۱۱. متخصص پروتز دندان

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۹۶,۹۶۰ دلار

متخصص پروتز دندان اندکی با دندان‌پزشک تفاوت دارد. این افراد مسئول ساخت پروتزهای دهانی برای جایگزینی با دندان‌های ازدست‌رفته یا هرگونه ناهنجاری‌های دهانی دیگر هستند. آنان اغلب به‌عنوان جراحان پلاستیک دندان نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا کار اصلی‌شان زیباسازی دندان‌ها است.

اگر متخصص پروتز دندان برای شما جالب به‌نظر می‌رسد، پس باید مدرک دکتری جراح دندان (DDS) یا دکتری پزشکی (DMD) بگیرید تا واجدشرایط عمل باشید. همچنین، به‌منظور واجدشرایط‌بودن برای دانشکده‌ی دندان‌پزشکی به مدرک کارشناسی نیاز دارید. به‌هرحال، وقتی‌که صلاحیت‌ها و تجربه‌ی لازم را به‌دست آوردید، می‌توانید به درآمده سالانه‌ی ۱۹۶,۹۶۰ دلاری برسید.

۱۰. متخصص داخلی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۱۹۸,۳۷۰ دلار

گاهی‌ اوقات در زندگی تشخیص اینکه چه چیزی باعث ایجاد درد در بدن ما می‌شود، بسیار دشوار است؛ به‌خصوص اگر علائم آن روی بدن آشکار نباشد. متخصصان داخلی پزشکانی هستند که برای آسیب‌ها یا بیماری‌های داخلی، تشخیص و طرح‌های درمانی غیرجراحی ارائه می‌دهند.

متخصص داخلی جراحی انجام نمی‌دهد و روی بیماری‌های حاد مثل دیابت، فشارخون بالا و آلزایمر تمرکز می‌کند. بسیاری از متخصصان داخلی انتخاب می‌کنند که در سیستم اندام داخلی خاصی مثل سیستم گوارش، تخصص داشته باشند و همه‌ی توان و انرژی خود را روی آن موضوع متمرکز کنند.

۹. مدیرعامل

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۰۰,۱۴۰ دلار

برای استخدام در شرکت‌ها به‌عنوان مدیرعامل (CEO)، باید تجربه‌ی زیادی در بخش مدیریتی اداره‌ی کسب‌وکار داشته باشید و ویژگی‌های رهبری سازمان را کسب کرده باشید. شما در این شغل مسئول رهبری و هدایت شرکت به‌سمت دستیابی به اهداف مدنظر آن و تعیین استراتژی‌ها و پایبندی به سیاست‌ها، قوانین و مقررات شرکت هستید. اغلب سال‌ها طول می‌کشد تا با کسب تجربه‌ی کاری و سابقه‌ی موفقیت‌آمیز اثبات‌ شده، بتوان فردی را برای سِمَت مدیرعاملی آماده در نظر گرفت.

۸. پزشک عمومی (GP)

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۰۸,۵۶۰ دلار

اولین نقطه‌ی تماس برای افرادی که دچار هر نوع درد یا بیماری هستند، معمولاً پزشک عمومی (GP) است. این افراد بیماری‌های شما را تشخیص می‌دهند و آن را درمان می‌کنند. علاوه‌براین، پزشک عمومی مسائل مربوط به سلامتی را به افراد توصیه می‌کند یا با توجه به نشانه‌های خاص، شما را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

برای تبدیل‌شدن به پزشک عمومی باید تقریباً هفت تا ده سال دوره‌ی آموزشی و تحصیلی مرتبط با آن را پشت‌سر بگذارید. اگر کمک‌کردن به مردم را دوست دارید و تمایل دارید در زمان بیماری آن‌ها اولین کسی باشید که به او مراجعه می‌کنید، پزشک عمومی شغلی مناسب برای شما خواهد بود.

۷. روانپزشک

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۱۶,۰۹۰ دلار

روانپزشکی یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان است. این افراد اختلالات ذهنی را تشخیص می‌دهند و آن‌ها را درمان می‌کنند. این پزشکان برای گوش‌دادن به مسائل بیماران و تعیین علت اصلی بروز آن‌ها، پول دریافت می‌کنند.

بدیهی است که روند درمان بیماران با روانپزشکی، بسیار دقیق و سیستماتیک و گاهی بسیار طولانی است. اگر این موضوع برای شما جالب به‌نظر می‌رسد، پس باید آموزش پزشکی خود را تکمیل کنید و سپس در رشته‌ی روان‌پزشکی تخصص بگیرید. تبدیل‌شدن به روان‌پزشک ارزش تلاش‌کردن در این مسیر را دارد؛ زیرا میانگین درآمد سالانه‌ی این افراد ۲۱۶,۰۹۰ دلار است.

۶. متخصص ارتودنسی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۲۸,۵۰۰ دلار

جایگاه ششم پردرآمدترین مشاغل جهان مربوط به یکی از رشته‌های دندان‌پزشکی و درواقع پردرآمدترین آن‌ها است. متخصص ارتودنسی مسئول بررسی و رفع هرگونه ناهنجاری مربوط به فک و دندان است. این افراد ساختار دندان‌ها را صاف و دندان‌های کج را با استفاده از نگه‌دارنده‌های مخصوص صاف می‌کنند تا بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید.

برای رسیدن به موقعیت ارتودنتیست، ابتدا باید مدرک دندان‌پزشکی را تکمیل کنید و سپس مدرک کارشناسی ارشد این رشته را نیز به‌دست آورید. همان‌طورکه درمورد سایر حرفه‌های مرتبط با دندان‌پزشکی مشاهده کردید، اگر بتوانید به متخصص ارتودنسی تبدیل شوید، درآمد آن ارزش تلاش برای کسب این موقعیت شغلی را دارد.

۵. متخصص زنان و زایمان

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۳۵,۲۴۰ دلار

جایگاه پنجم پردرآمدترین مشاغل جهان مربوط به متخصصان زنان و زایمان است. این افراد درزمینه‌ی مراقبت‌های پزشکی مربوط به بارداری و زایمان و تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماری‌های زنان فعالیت می‌کنند.

متخصصان زنان و زایمان به حفظ سیستم تولیدمثل زنان کمک می‌کنند و وظایف آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، یک روز امکان دارد مجبور باشند نوزادی را به‌دنیا بیاورند و روز دیگر می‌توانند جراحی‌های لیزری را برای حذف سلول‌های HPV انجام دهند یا فقط بررسی‌های منظم را روی بیماران خود انجام دهند.

۴. جراح فک و صورت

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۴۳,۵۰۰ دلار

کار جراحان دهان، فک و صورت با دندان‌پزشکان عادی تفاوت دارد؛ زیرا‌ آن‌ها عمل‌های جراحی را روی صورت، دهان و فک انجام می‌دهند که عمدتاً روی بافت‌های سخت و نرم تمرکز دارند. برای تبدیل‌شدن به جراح فک‌ و صورت پس‌ از تکمیل مدرک دندان‌پزشکی، چهار سال دیگر در این رشته تحصیل کنید.

البته درآمد میانگین سالانه‌ی حدود ۲۴۳,۵۰۰ دلاری، ارزش صرف وقت و تحصیل در این رشته را دارد. این شغل به شما اجازه می‌دهد درعین‌حال که پاداش مالی دریافت می‌کنید، به افراد دیگر نیز کمک کنید.

۳. جراح

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۵۱,۰۰۰ دلار

جراحی یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان است. توجیه حقوق متوسط سالانه‌ی این افراد نیز بسیار آسان است؛ زیرا درواقع جان مردم را نجات می‌دهند و رفاه کلی آن‌ها را ارتقا می‌بخشند. برای تبدیل شدن به جراح، با توجه به تخصصی که انتخاب می‌کنید، پس از دریافت مدرک پزشکی مرتبط، باید چند سال اضافه در رشته‌ی تخصصی خود تحصیل کنید.

برای اینکه بتوانید به‌عنوان جراح حرفه‌ای عمل کنید، باید درزمینه‌ی موردعلاقه‌ی خود تخصص دریافت کنید و پیش‌نیازهای آن را انجام دهید. در شغل جراحی، هرچه تجربه‌ی بیشتری داشته باشید و حوزه‌ی تخصصی شما کم‌یاب‌تر باشد، درآمد بیشتری به‌دست خواهید آورد.

۲. متخصص بیهوشی

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۲۶۵,۰۰۰ دلار

متخصصان بیهوشی پزشکانی هستند که مسئولیت تجویز داروهای بیهوشی قبل‌، حین یا بعد از جراحی را برعهده دارند. این افراد وظایف دیگری مثل برخورد با موقعیت‌های اضطراری، ارائه‌ی مشاوره درمورد مدیریت درد و انجام ارزیابی‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه را نیز برعهده دارند.

اگر تمایل دارید به متخصص بیهوشی تبدیل شوید، باید ابتدا مدرک پزشکی بگیرید و سپس برنامه‌ی رزیدنتی بیهوشی را به‌مدت چهار سال با موفقیت پشت‌سر بگذارید. پس‌از تکمیل همه‌ی این مراحل، می‌توانید با تجربه و مهارت خود، هرسال درآمدی درحدود ۲۶۵,۰۰۰ دلار داشته باشید.

۱. جراح مغز و اعصاب

پر درآمد‌ترین شغل‌های دنیا (زومیت)

میانگین حقوق سالانه: ۳۸۱,۵۰۰ دلار

پردرآمدترین شغل جهان جراح مغز و اعصاب است. این افراد بسیار آموزش‌دیده، تخصص، تشخیص و درمان جراحی اختلالات سیستم عصبی مرکزی و محیطی را برعهد دارند. جراحی مغز و اعصاب یکی از پرتقاضاترین حرفه‌های پزشکی است و نیاز به آموزش بسیار زیاد دارد.

به‌عنوان مثال، باید هشت سال دوره‌ی دکتری عادی، یک سال کارآموزی در جراحی عمومی و تقریباً پنج‌ تا هفت سال دیگر در این رشته‌ی تخصصی تحصیل کنید. علاوه‌براین، می‌توانید با بورسیه‌ی تحصیلی برای تخصص در زمینه‌های خاصی، سطح کاری خود را بازهم ارتقا دهید. افزون‌براین، برای تبدیل‌شدن به جراح مغز و اعصاب باید با شرکت در جلسات، سمینارها و کنفرانس‌های منظم، خود را با جدیدترین پیشرفت‌های علوم اعصاب به‌روز نگه دارید.

منبع: زومیت

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
0
نتورکر ها چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
ضایعات جمع کن ها چی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار