ساینا S هاچ‌بک دو رنگ دیده شد
کد خبر: ۲۶۳۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
یک دستگاه خودرو تیبا ۲ با فیس لیفتی از نمای جلو ساینا S و با نوع جدیدی از دو رنگ بودن بدنه در خط تولید سایپا دیده شده است!

چند ماهیست که تولید سه محصول پرفروش سایپا یعنی تیبا، تیبا ۲ و ساینا EX متوقف شده است. به نوعی و به گفته سازمان استاندارد، این سه خودرو همراه با دو محصول سمند و پژو ۴۰۵ ایران خودرو دارای ایرادهای زیادی در بخش‌های مختلفی بودند.

 

اما همانطور که مستحضرید، کوییک و ساینا اس در حقیقت نسخه کمی ارتقاء یافته تیبا ۲ و تیبا هستند که تفاوت فاحشی نسبت به هم ندارند. همین موضوع را در روزهای گذشته، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بیان نمود.

ساینا S هاچ‌بک دو رنگ دیده شد

در تازه‌ترین اخبار، یک دستگاه خودرو تیبا ۲ با فیس لیفتی از نمای جلو ساینا S و با نوع جدیدی از دو رنگ بودن بدنه در خط تولید سایپا دیده شده است!

البته اینگونه طراحی تیبا ۲ با فیس جلوی ساینا S را چندی پیش در نمایشگاه تحول صنعت خودرو و طی یک پروژه تحقیقاتی خودرو برقی دیده بودیم؛ اما این نوع رنگ‌آمیزی بدنه در آن نسخه وجود نداشت. با نگاهی به خودروهای دو رنگ بازارهای جهانی و به خصوص بازار ایران، می‌توان فهمید که سایپا این نوع رنگ‌آمیزی بدنه محصولش را ام وی ام ۱۱۰ اسی که آن هم از خودروهای برند اسمارت الگوبرداری شده بود، الگو گرفته است.

با نگاهی به این محصول جدید سایپا که احتمالا ساینا S هاچبک نام خواهد گرفت، می‌توان فهمید که حتی گرافیک چراغ‌های آن نیز نسبت به تیبا ۲ تغییر نکرده است. البته فعلا نمی‌توان قضاوتی کرد؛ زیرا تولید نسخه فوق، آزمایشی بوده و شاید به مرحله تولید نهایی نیز نرسد. موضوع دیگر، در بخش کابین و داشبورد ساینا اس هاچ‌بک است؛ جاییکه از همان داشبورد کوییک و ساینا استفاده شده و البته خبری از غربلیک فرمان نسخه S ساینا نیست! دستگیره‌های بیرونی نیز همچنان مدل تیبایی بوده و خبری از دستگیره‌های آسان بازشو نیست.

مشخصات
خودروی مذکور مانند خودروهای سری X۲۰۰ سایپا مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپه بوده و این موتور با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی، توانایی تولید ۸۷ اسب بخار، قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته باید این نکته را هم متذکر شد که پیشرانه مذکور از استاندارد یورو ۵ بهره می‌برد.

از امکانات مهم این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دو کیسه هوای ایمنی SRS
سیستم تهویه مطبوع بصورت دستی به همراه نمایشگر
تنظیم زاویه آینه های جانبی به صورت برقی
سنسور هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو
دماسنج محیط
ترمزهای ABS و EBD
سیستم صوتی MP۳ و USB به همراه بلوتوث
چراغ های روشنایی روز
دکمه الکتریکی صندوق پران
راهنمای تعویض دنده GSI

منبع:چرخان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
6
احتمالا در سالهای آینده سایپا موفق به تولید خودرو با سه یا چهار رنگ خواهد شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
احسنت این تنوع رنگ واقعا دستاورد شگرفی در حوزه صنعت خودروی دنیاست که امیدوارم در همه رسانه های مطرح و جامعه خودروسازان دنیا دیده بشه و بترکونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار