گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید
کد خبر: ۲۶۳۳۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 24    -    ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
در جهان غذا‌هایی تهیه می‌شود که تنها افراد بسیار ثروتمند توان خرید آن را دارند در این مطلب به موضوع گران‌ترین غذا‌های دنیا پرداخته ایم. همان طور که می‌دانید در دنیا برای افراد ثروتمند خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود رستوران‌ها هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشند و برای این نوع از مشتریان خود با گران‌ترین مواد اولیه، غذایی غذا تهیه می‌نمایند...

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)«تابناک با تو» -  در جهان غذا‌هایی تهیه می‌شود که تنها افراد بسیار ثروتمند توان خرید آن را دارند در این مطلب به موضوع گران‌ترین غذا‌های دنیا پرداخته ایم.

همان طور که می‌دانید در دنیا برای افراد ثروتمند خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود رستوران‌ها هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشند و برای این نوع از مشتریان خود با گران‌ترین مواد اولیه، غذایی غذا تهیه می‌نمایند در این مطلب همراه با ما شوید تا با گران‌ترین غذا‌های دنیا آشنا شوید.

گران‌ترین غذا‌های دنیا

سوپ بودا؛ The Buddah Jumps Over the wall fish soup

بشقاب بودا یکی دیگر از غذا‌های لوکس در لیست گران‌ترین غذای دریایی جهان می‌باشد که نام کامل آن، ” بودا از دیوار می‌پرد” یا به انگلیسی “the Buddha Jumps Over the Wall” می‌باشد. این غذا با نام عجیبی که دارد یکی از لوکس‌ترین سوپ‌های جهان به‌شمار می‌رود که خواستگاه آن کشور چین می‌باشد.

بشقاب بودا در چین به صورت‌های مختلفی تهیه می‌شود، اما در کشور انگلستان به دلیل اضافه کردن ترکیبات گران‌قیمت مانند خیار دریایی، قارچ گلی ژاپنی، بال کوسه ماهی و آلابون یکی از گران‌ترین غذای دریایی جهان به‌شمار می‌رود. یک کاسه از این سوپ در شهر لندن حدود ۱۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

سوپ بودا

پودینگ لیندو هو

این دسر در راس گران‌ترین غذا‌های دنیا قرار دارد. پودینگ لیندو هو از یک نوع شکلات خالص بلژیکی، طلا، خاویار و دو قیرات الماس درست شده است.

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

پودینگ لیندو هو

خاویار الماس (Almas Caviar)

از گران‌ترین‌های این لیست می‌توان به خاویار الماس ایران اشاره کرد؛ خاویار یکی از ماهی‌های باارزش نقاط بکر دریای خزر محسوب می‌شود و این غذا از فراوری تخم خاویار به وجود آمده است. اما چرا این خاویار به الماس معروف است؟ هر چه رنگ خاویار روشن‌تر باشد، خاویار از ارزشمندی بیشتری برخوردار است؛ خاویار الماس ایران رنگ بسیار روشن مایل به زردی دارد و از خاویار زال به دست می‌آید که این ماهی به خودی خود بسیار کمیاب و نادر است.

قیمت خاویار الماس بسیار بالاست به صورتی که در برخی موارد ۸۰۰ دلار و یا حتی به ۲۵۰۰ دلار نیز می‌رسد. نحوه خوردن خاویار اصلا سخت و پیچیده نیست بلکه می‌توان به صورت صبحانه بر روی نان تست یا بیسکوییت‌های ترد در کنار سبزیجات و باقی مواد مصرف کرد.

جالب است بدانید که ماهی‌های آلبینو (زال) خاویار فقط در سن ۱۰۰ سالگی تخم‌گذاری می‌کنند.

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

خاویار الماس

پیتزای طلای ۲۴ عیار

پیتزا از خوراکی‌های خوشمزه است که می‌توانید در کم‌ترین زمان و در نزدیک‌ترین فست فود محل زندگی تان آن را میل کنید؛ البته نه پیتزای طلای ۲۴ عیار را. این پیتزا از پنیر استیلتون، خاویار اوسترای پلاتین، جگر چرب، و برگ‌های طلای ۲۴ عیار آماده می‌شود و از گران‌ترین وعده‌های غذایی در جهان به شمار می‌رود.

پیتزای طلای ۲۴ عیار، در شهر نیویورک آمریکا و به قیمت $۲،۰۰۰ قابل تهیه است، و باید از دو روز قبل آن را رزرو کنید تا برایتان آماده شود.

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

پیتزای طلای ۲۴ عیار

ترافل سفید اروپایی

ترافل یک قارچ زیرزمینی با بوی زیادی است که شبیه یک سیب زمینی با پوستی نامنظم و خشن می‌باشد. اما این ترافل‌های سفید مخصوص در پایه درختان بلوط در فرانسه و ایتالیا یافت می‌شوند. برای پیدا کردن این ترافل‌ها سگ‌هایی آموزش می‌بینند تا بتوانند در پای درخت‌ها به جستجوی آن‌ها بپردازند.

گران ترین غذاهای دنیا را بشناسید (نیک صالحی)

ترافل سفید اروپایی

منبع: نیک صالحی

برچسب ها: غذا ، دنیا ، گران ، گران ترین ، سوپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
اگه روی اشکنه یا نیم رو هم ورق طلا و الماس بگذارید میشه گرانترین غذا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
هیچی گوجه، بادمجان و سیب زمینی ورقی سرخ شده نیست که با نان لواش و لیمو ترش سرو بشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار