مهارت های جالبی که بازیگران برای بازی در فیلم ها کسب کردند
کد خبر: ۲۶۳۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 24    -    ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
حتما تابحال در جاهای مختلف از جمله در مقاله‌های زیادی درباره نحوه آماده شدن بازیگران برای نقش‌های مختلف خوانده‌اید. بازیگرانِ مشهور و ستاره‌هایی که برای نقش آفرینی در برخی از فیلم‌ها مجبور به یادگیری مهارت‌های سخت، خاص و پیچیده‌ای می‌شوند.

«تابناک با تو» - حتما تابحال در جاهای مختلف از جمله در مقاله‌های زیادی درباره نحوه آماده شدن بازیگران برای نقش‌های مختلف خوانده‌اید. بازیگرانِ مشهور و ستاره‌هایی که برای نقش آفرینی در برخی از فیلم‌ها مجبور به یادگیری مهارت‌های سخت، خاص و پیچیده‌ای می‌شوند. در این مقاله قرار است همراه هم نگاهی به همین موضوع بیندازیم و ببینیم بازیگران پرآوازه بابت حضور در فیلم‌های و سریال‌های مختلف چه مهارت‌هایی را کسب کرده‌اند و چقدر در این زمینه‌های بعضا عجیب ماهر شده‌اند.

دنیل دِی لوئیس؛ یک متد اکتِرِ حسابی

اگر از علاقمندان به این بازیگر توانا به حساب بیایید حتما درباره علاقه و وفاداری او به این شیوه بازیگری به اندازه کافی خوانده‌اید و می‌دانید او به معنی واقعی کلمه هر نقش و هر داستان را زندگی می‌کند. داستانِ بازی دنیل دی لوئیس در فیلمِ آخرین موهیکن در سال 1992 هم از این قاعده مستثنی نبود و دنیل برای پذیرفته شدن به عنوان یک موهیکن توسط مخاطب، واقعا به یک جنگجوی سرخپوست تبدیل شد. دی لوئیس برای بازی در این نقش یاد گرفت چگونه با ساده‌ترین سلاح‌ها در جنگل شکار کند، چگونه با کمترین امکانات ردِ حیوانات و انسان‌ها را دنبال کند و البته یاد گرفت چگونه  برای به دست آوردن گوشت، پوست یک حیوان را بکند.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

دی لوئیس البته وفاداری فراوانی به متد اکتینگ دارد و چند سال قبل از آخرین موهیکن هم برای بازی در فیلم پای چپِ من، مهارت‌های متنوعِ دیگری را آموخت. او که در این فیلم نقشِ فردی مبتلا به بیماری سیریبرال پالسی یا فلج مغذی را بازی می‌کرد در مدت فیلم‌برداری علاوه بر فراگیری زندگی روی صندلی چرخدار همچنین یاد گرفت با پای راستش کارهای ظریف و دقیقی همچون عوض کردن صفحه گرامافون را انجام دهد.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت


تیموتی شالامِی؛ نواختنِ گیتار و زبان ایتالیایی

حالا دیگر می‌شود تیموتی شالامی را بازیگری مشهور و پر طرفدار به حساب آورد و او در این سال‌ها ثابت کرده در کنار داشتن ظاهر مناسب، از استعداد و پشتکار کافی برای تبدیل شدن به بازیگری برجسته هم برخوردار است.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

تیموتی در سال 2017 در فیلمی به نام Call Me by Your Name حاضر شد و آن‌قدر نقشش در این فیلم را جدی گرفت که برای همین نقش نامزد جایزه اسکار شد. این بازیگر جوان نه تنها برای این فیلم یاد گرفت مانند یک گیتاریستِ حرفه‌ای گیتار بزند بلکه در مقابل نگاه متعجبِ عوامل فیلم در طی مدت کوتاهی موفق شد به زبانِ ایتالیایی مسلط شود. تیموتی برای تسلط به زبان ایتالیایی در مدت پیش تولیدِ فیلم، 4 ساعت از هر روزش را به یادگیری این زبان اختصاص داد.


آدرین برودی؛ پیانیستی که پیانو زدن بلد نبود

بعید است آدرین برودی را بشناسید و فیلم مشهورش به کارگردانی پولانسکی را ندیده باشید. ظاهرا پولانسکی از ابتدا برای نقش اول فیلمِ غمگینش و جان بخشیدن به شخصیت ویرتوسو برودی را در نظر داشت اما مشکل کوچکی وجود داشت.

 

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

برودی در این فیلم نقش پیانیستِ حرفه‌ای و نابغه‌ای را بازی می‌کند که به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم و حملات ارتش نازی و البته یهودی ستیزیِ آن‌ها همه‌چیزش را از دست می‌دهد. مشکل کوچکِ برودی این بود که او هیچ‌وقت پشت پیانو ننشسته بود و ساده‌ترین چیزها را هم درباره این سازِ پیچیده نمی‌دانست. با این وجود برودی توانست با صرف وقت زیاد و تمرین و تمرین و تمرین در طی مدت نسبتا کوتاهی پیانو زدنش را به سطح قابل قبولی برساند و نتیجه آن تمرین‌ها برای برودی در کنار تسلط به یک ساز، در دست گرفتن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 2002 بود.

 


مارگو رابی؛ اسکیت روی یخ و نفس نکشیدن برای ۵ دقیقه ناقابل!

یادم هست قبلا در مقاله متفاوتی برایتان از زحمات مارگو رابی برای بازی در نقش ورزشکار مشهور و پرحاشیه آمریکایی یعنی تانیا هاردینگ گفته‌ام. مارگو برای درخشش در این نقش که منجر به نامزد شدن برای جایزه اسکار هم شد، فشار زیادی به روان و جسمش وارد کرد و در نهایت موفق شد در مدت زمان کوتاهی مهارت قابل توجهی در اسکیت و انجام حرکات نمایشی روی یخ به دست بیاورد.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

اسکیت روی یخ البته تنها مهارتی نیست که مارگو رابی به دلیل بازی در فیلم‌ها به دست آورده و این بازیگر برای بازی در نقش هارلی کوئین در فیلم Suicide Squad توانست مهارت خاص و عجیبی کسب کند.مارگو که متوجه شد برای بازی در تعدادی از سکانس‌های این فیلم باید بتواند برای مدت قابل توجهی نفسش را حبس کند، خیلی سریع سراغ افراد ماهر در زمینه غواصی آزاد رفت و با تمرین فراوان موفق شد در زمان فیلم‌برداری این سکانس‌ها بدون هیچ مشکلی تا 5 دقیقه نفس نکشد.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت


ناتالی پورتمن؛ یادگیری رقص باله به همراه یک جایزه اسکار اضافه!

هرچند که ناتالی پورتمن در فیلم‌های فراوانی به عنوان بازیگر حاضر شده و کم فیلمِ خوب در کارنامه‌اش نیست اما همچنان بسیاری از علاقمندان به سینما او را با نقش نینا سایِرز در فیلم Black Swan به کارگردانی درِن آرنوفسکی به یاد می‌آورند. ناتالی برای درخشش در این نقش یک جایزه اسکار برنده شد اما احتمالا همیشه فشار و مصدومیت‌های فراوان یادگیری رقص باله را به خاطر خواهد داشت.

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

البته ناتالی پورتمن در نوجوانی اندکی رقص کار کرده بود اما سطحِ مهارتی که آرنوفسکی برای شخصیت اصلیِ فیلمش در نظر داشت در حد یک بالرین حرفه‌ای بود و پورتمن چاره‌ای جز مبارزه کردن نداشت. این بازیگر برای مدتی نسبتا طولانی، 8 ساعت از هر روزش را به یادگیری رقص باله اختصاص داد و در نهایت با تعداد زیادی مصدومیت و کبودی و در رفتگی، آماده بازی در نقش نینا سایرز شد.


برایان کرنستون؛ مهارت عجیبِ پخت ماده مخدر

اگر یکی از علاقمندانِ پر و پا قرصِ سریال محبوب و تحسین شده Breaking Bad به حساب بیایید حتما قبول دارید یکی از نقاط قوت این سریال، نگاه واقع بینانه به مسائلی چون خشونت، جرم و جنایت و البته تولید و پخش مواد مخدر بود. البته این نگاهِ رئالیستی به مسائلی این چنین خاص نتیجه نگاه سازندگان این سریال بود و جالب است بدانید آن‌ها برای خلقِ این تصویر واقع گرایانه، به راه حلِ جالبی رسیدند.

 

 

هفت رازِ خفنی که از چند فوق ستاره لو رفت

برایان کرنستون برای تبدیل شدن به والتر وایت با نظر تیم سازنده سریال تحت تعلیم کارشناسانِ سازمان DEA یا همان اداره مبارزه با مواد مخدرِ کشورِ آمریکا قرار گرفت و در حقیقت کرنستون پس از پایان سریال قادر بود دقیقا مانند والتر وایت دست به پخت و عرضه ماده کریستال بزند. برایان کرنستون البته برای بازی درخشانش در این سریال حالا چندین جایزه ارزشمندِ اِمی در خانه دارد.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
1
مثل بازی‌های مشعشع گلزار تو فیلم‌هاش!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار