بچه‌های کدوم مدل والدین، با اعتمادبنفس‌ترن؟
کد خبر: ۲۶۳۶۹۲
تاریخ انتشار: 2022 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کودک از زمانی که متولد می‌شود، شروع به یادگیری می‌کند. یاد می‌گیرد که چگونه گریه کند، غذا بخورد، بخوابد یا به دستشویی برود. یاد می‌گیرد که قدم بردارد و دستانش را مشت کند. او به مرور زمان یاد می‌گیرد که چگونه کلمات را کنار یکدیگر بچیند و صحبت کند. بین همه این مسائل؛ والدین تاثیر زیادی در یادگیری اعتماد به نفس فرزندان شان دارند.

بچه های کدوم مدل والدین، با اعتماد بنفس ترن

بچه های کدوم مدل والدین، با اعتماد بنفس ترن«تابناک با تو» - کودکان از زمان متولد شدن شروع به یادگیری می‌کنند، اگر می‌خواهید فرزند با اعتماد به نفسی داشته باشید باید از بدو تولد آموزش را شروع کنید.

افزایش اعتماد بنفس کودکان با رفتار‌های والدین

کودک از زمانی که متولد می‌شود، شروع به یادگیری می‌کند. یاد می‌گیرد که چگونه گریه کند، غذا بخورد، بخوابد یا به دستشویی برود. یاد می‌گیرد که قدم بردارد و دستانش را مشت کند. او به مرور زمان یاد می‌گیرد که چگونه کلمات را کنار یکدیگر بچیند و صحبت کند. بین همه این مسائل؛ والدین تاثیر زیادی در یادگیری اعتماد به نفس فرزندان شان دارند. در این قسمت تصمیم گرفتیم ویژگی والدینی را به شما بگوییم که فرزندان با اعتماد به نفسی دارند.

از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کنند

فرزندان با اعتماد بنفس از خانواده با اعتماد به نفسی می‌آیند؛ بنابراین خانواده‌ها از این که راجع به ویژگی‌های فرزند، مهارت‌ها و موفقیت‌های او صحبت کنند، خجالت نمی‌کشند. این خانواده‌ها از فرزندانشان جلوی خودشان و دیگران تعریف و تمجید می‌کنند.

بچه های کدوم مدل والدین، با اعتماد بنفس ترن

مهارت‌های فرزند را به زبان می‌آورند

خانواده‌هایی که می‌خواهند اعتماد به نفس سالمی را در فرزندان شان به وجود بیاورند، حتماً از مهارت‌های آن‌ها تعریف می‌کنند؛ مثلا اگر بچه‌ای در بازی فوتبال مهارت بالایی در پوزیشن دفاع داشته باشد، حتما والدینش این موضوع را مطرح کرده و از او تعریف و تمجید خواهند داشت.

در مورد ضعف هایش با او صادق هستند

خانواده‌هایی که باعث اعتماد به نفس فرزندشان می‌شوند، به آن‌ها در مورد ضعف‌ها دروغ نمی‌گویند؛ البته نوع بیان هم اهمیت زیادی دارد، مثلاً جمله را این گونه بیان نمی‌کنند که ریاضی تو خیلی ضعیف است، بلکه می‌گویند بعضی از افراد هستند که باید برای یادگیریِ ریاضی بیشتر تمرین کنند و این موضوع ابدا اشکالی ندارد.

بچه های کدوم مدل والدین، با اعتماد بنفس ترن

موفقیت را با کار گروهی یکسان می‌دانند

خانواده‌هایی که فرزندان شان اعتماد به نفس دارند، اجازه نمی‌دهند که آن‌ها فکر کنند مجبور هستند هر کاری را به تنهایی انجام بدهند؛ بلکه به فرزندان خود یادآوری می‌کنند که می‌توانند دوستان خوبی داشته باشند و در کنار آن‌ها کار‌های بزرگی را رقم بزنند و از طرفی هم همیشه رویِ کمک والدین خود حساب کنند.

منبع: نمناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار