روایت تلاش یک شاکی تا رهایی متهمش از «اعدام»
کد خبر: ۲۶۵۴۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
شاکی خصوصی پرونده «ماهان صدرات مدنی» که از حق خود اعلام رضایت کرده است، گفت: رضایت و گذشت من به دلیل تهدید یا با هدف تطمیع نبوده است و از سوی دستگاه قضایی و خانواده ایشان برای اعلام رضایت تحت فشار نبودم و با خواست خود رضایت دادم.

شاکی خصوصی پرونده «ماهان صدرات مدنی» که از حق خود اعلام رضایت کرده است، گفت: رضایت و گذشت من به دلیل تهدید یا با هدف تطمیع نبوده است و از سوی دستگاه قضایی و خانواده ایشان برای اعلام رضایت تحت فشار نبودم و با خواست خود رضایت دادم.

 

 

محمدرضا قنبرطلب اظهارداشت: بیستم مهر ۱۴۰۱ در اغتشاشات شهر تهران خیابان ولیعصر حوالی مهدیه تهران به همراه یکی از دوستانم در حال عبور از خیابان بودم که ماهان صدرات به همراه چند نفر دیگر فکر کردند ما بسیجی و مامور لباس شخصی هستیم و سعی کردند موتورسیکلت مرا متوقف کنند و حدود ۴۰ تا ۵۰ متر در حال حرکت با ما درگیر شدند.

وی ادامه داد: آنها حدود ۱۰ نفر بودند که سوار بر چهار یا پنج موتور سیکلت بودند و توانستند ما را متوقف کنند و موتور مرا آتش زدند و در صحنه درگیری به همراه من آسیب جزئی وارد شد و او مجروح شد.

روایت تلاش یک شاکی تا رهایی متهمش از «اعدام»

 

قنبر طلب افزود: پس از آن شکایتی صورت گرفت و ضابطان پرونده طبق مستندات و براساس تصاویر دوربین‌های مداربسته، ماهان صدرات را دستگیر کردند و دادگاه علنی رسیدگی به این پرونده ۱۲ آبان در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار شد و دادگاه رأی محاربه برای او صادر کرد. پس از آن پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رازینی ارجاع شد و چند روز قبل از تایید حکم اعدام، خانواده ماهان صدرات همراه با جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و خیران در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت سرزده به مراسم عزاداری که در مسجد صاحب الزمان خیابان وحدت اسلامی در حال برگزاری بودند آمدند و تقاضای گذشت و بخشش داشتند.

ابراز ندامت ماهان صدرات

شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات مدنی که از حق خود اعلام رضایت کرده است، گفت: ماهان در تمام جلسات بازپرسی و دادگاه و هر بار که او را دیده بودم، ابراز ندامت و پشیمانی داشت و گفت که تحت تاثیر رسانه‌های معاند و ضد انقلاب قرار گرفته و مرتکب اعمال نادرست شده است و بارها به من گفته بود که اگر اعدام شوم یا نه مرا به امام حسین (ع) ببخش و از من بگذر.

وی ادامه داد: خانواده و همراهان ایشان درباره وضعیتی از این فرد نیز به من توضیح دادند و من تصمیم گرفتم به حق بانو حضرت زهرا سلام الله علیها ببخشم و از حق خود گذشت کردم و این موضوع را به طور رسمی اعلام و در پرونده هم رضایت خود را ثبت کردم.

قنبر طلب تصریح کرد: از روز اولی که ماهان را دستگیر کردند با توجه به اینکه بعد متوجه شدیم در یک محله زندگی می‌کنیم و دادگاه هم تصویر مرا پخش کرد، همه متوجه شدند که شاکی پرونده او من هستم، ولی من به دلیل اینکه خود را دلباخته و سرباز نظام می دانم و هستم و خواهم بود، همیشه در این سال‌ها تهدیدهایی برای من و خانواده‌ام بوده است اما رضایت و گذشت من به دلیل تهدید و یا با هدف تطمیع نبوده است و از سوی دستگاه قضایی و خانواده ایشان برای اعلام رضایت تحت فشار نبودم و با خواست خود رضایتم را اعلام کردم.

خانواده ماهان به پیام‌های رسانه های معاند «نه» گفتند

وی درباره خانواده ماهان صدرات گفت: نکته مهمی که در مورد خانواده او وجود دارد این است که تاکنون آنها بیش از ۱۰۰ پیام و تماس از رسانه‌های معاند دریافت کردند اما هیچ پاسخی به آنها ندادند و به آنها «نه» گفتند و زمانی که خواستند صدای خود را به مقامات قضایی برسانند از طریق رسانه های داخلی اقدام کردند.

شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات مدنی که از حق خود اعلام رضایت کرده است ابراز امیدواری کرد همانگونه که او از حق خود گذشت، حاکمیت نیز در مورد این محکوم رأفت داشته باشد.

قنبرطلب تصریح کرد: هر کسی که مرتکب جرم شده است باید مجازات شود اما بخشش و رأفت اسلامی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث می‌شود تا مردم نسبت به نظام و حاکمیت خوش‌بین و دلگرم شوند.

وی گفت: همبستگی که برای توقف در اجرای حکم ماهان رخ داده است موجب شد تا خانواده و اطرافیان ماهان متوجه شوند که نظام و دستگاه قضایی صدای مردم را می‌شنود؛ دستگاه قضایی علاوه بر قاطعیت و اقتدار با رافت و عطوفت نیز با محکومان برخورد می‌کند.

شاکی خصوصی پرونده ماهان صدرات مدنی که از حق خود اعلام رضایت کرده است گفت: قرار است با رئیس قوه قضاییه دیدار داشته باشم و تاکنون با مقامات قضایی دیگری گفت و گو کردم و همه آنها سعی بر کمک دارند.

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه ۲۳ آذر، دیوان عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام ماهان صدرات یکی از متهمان اغتشاشات اخیر تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور متوقف شد.

در اطلاعیه دیوان عالی کشور تصریح شده است: درخواست اعاده دادرسی متهم ماهان صدرات مدنی نسبت به رأی صادره دادگاه انقلاب در اجرای ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در شعبه نهم دیوان عالی کشور ثبت و اصول پرونده محاکماتی نامبرده برای رسیدگی و بررسی تقاضای ثبت شده از دادگاه مربوطه مطالبه شده است همچنین در اجرای ماده ۴۷۶ قانون مذکور قرار توقف اجرای حکم اعدام تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور صادر شده است.

ماهان صدرات یکی از متهمان اغتشاشات اخیر متهم به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی است.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
3
29
محارب افرادی هستند که باعث شدند 60% از مردم در ام القرای اسلام زیر خط فقر اقتصادی و فرهنگی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
دقيقاً جناب درست گفتيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
6
17
اينهايي كه توي دادگاه ها راي ميدن بنظر ميرسه كه خواهان كشتن تمام جوانهاي ايراني هستند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کسی که بدون شناخت و صرفا به دلیل پوشش و یا تیپ یک نفر، به او حمله می کند و به قصد کشتن از سلاح استفاده می کند مستحق مجازات است. اگر این وحشی گری متوقف نشود همه مردم و جوانهایی که شما سنگ آنها را به سینه می زنید در امان نخواهند بود.
درباره این جوان هم امیدوارم با پشیمانی واقعی از اعدام نجات پیدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار