راز ۲ تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند
کد خبر: ۲۶۵۴۷۲
تاریخ انتشار: 2022 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
 سه سال پیش کلیسای نوتردام پاریس دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و از آن زمان تاکنون باستان‌شناسان برای بررسی آسیب در حال کاوش در آن هستند.

 سه سال پیش کلیسای نوتردام پاریس دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و از آن زمان تاکنون باستان‌شناسان برای بررسی آسیب در حال کاوش در آن هستند. در طی حفاری‌های کلیسا در اوایل سال ۲۰۲۲، محققان دو تابوت غیرمعمول را پیدا کردند که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و اکنون هویت افراد دفن‌شده در آن‌ها مشخص شده است.

 
 

راز ۲ تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند

طبق گزارش‌های منتشرشده، در یکی از تابوت‌ها، بقایای یک کشیش اعظم پیدا شده که ظاهراً در سال ۱۷۱۰ به‌دنبال یک نوع زندگی یک‌جانشینی درگذشته است. هویت جسد موجود در تابوت دوم هنوز به‌طور دقیق شناسایی نشده (و شاید هرگز مشخص نشود) اما گمان می‌رود که مربوط به یک جوان نجیب‌زاده ثروتمند باشد که در قرن چهاردهم زندگی می‌کرده است.

نحوه کشف هویت افراد داخل مقبره‌های کلیسای نوتردام

«اریک کروبیزی»، استاد انسان‌شناسی زیستی در دانشگاه تولوز III که ماه گذشته بر بازشدن تابوت‌ها نظارت کرد و استخوان‌ها را مورد مطالعه قرار داد تا در مورد زمان مرگ و سبک زندگی آن‌ها بیشتر بداند، در ایمیلی به Live Science گفت: «اولین سوژه از طریق یک پلاک روی تابوت او شناسایی شده است.» طبق این پلاک، نام این مرد «آنتوان د لا پورت» (Antoine de la Porte) است و ۲۴ دسامبر ۱۷۱۰ در سن ۸۳ سالگی درگذشته است.

 

راز ۲ تابوت عجیب که در کلیسای مشهور پیدا شدند

کروبیزی توضیح می‌دهد د لا پورت یک فرد مذهبی یا یکی از اعضای روحانیون مسئول کلیسای جامع بوده است. او از ثروت خود برای کمک به تقویت گروه کُر نوتردام استفاده کرده و احتمالاً به همین دلیل در زیر بخش مرکزی آن دفن شده است.

طبق بیانیه باستان‌شناسان، بقایای د لا پورت که شامل استخوان‌ها، موهای سر و ریش و برخی پارچه‌ها می‌شود، به‌خوبی حفظ شده‌اند و همچنین سه مدال در بالای تابوت او قرار داده شده است.

در تابوت دوم هیچ پلاکی وجود ندارد و به همین دلیل هویت این فرد در حال حاضر ناشناس است. با این حال گفته می‌شود که این مرد در هنگام مرگ بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن داشته و طبق نشانه‌های موجود، ظاهراً از سنین جوانی اسب‌سواری می‌کرده است.

کروبیزی همچنین شواهدی از استخوان واکنشی روی جمجمه و ستون فقرات این مرد پیدا کرده که براساس آن، دلیل احتمالی مرگ این مرد مننژیت مزمن در نتیجه سل اعلام شده است.

در ماه‌های آینده تحقیقات بیشتری در مورد منشأ جغرافیایی و رژیم غذایی این مردان انجام خواهد شد تا سرنخ‌های بیشتری از شیوه زندگی و مرگ آن‌ها پیدا شود. درنهایت، نتایج نهایی این مطالعه در اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار