آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته
کد خبر: ۲۶۵۴۸۰
تاریخ انتشار: 2022 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته نشان می دهد که «بخارست» در گیشه صدرنشین شد و آمار کل فروش سینماهای سراسر کشور ۷ میلیارد تومان شد.

صبا طی گزارشی به وضعیت گیشه سینماها در هفته گذشته پرداخت.

 

جدول فروش سینماهای سراسر کشور طی هفته گذشته ۱۴۰۱ با صدرنشینی فیلم سینمایی «بخارست» در چهارمین هفته از اکران این فیلم سینمایی منتشر شد.

آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته

سینماهای سراسر کشور در هفته گذشته بیش از به ۷ میلیارد تومان فروش داشتند تا نسبت به هفته گذشته افزایش فروش یک میلیارد تومانی را تجربه کنند. این فروش با حضور بیش از ۲۵۲ هزار مخاطب و تخصیص ۱۲۲۸۶ سانس در سالن های سینما تا ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری به ثبت رسید.

فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی توانست در هفته گذشته ۳٫۴ میلیارد تومان فروش داشته باشد. فیلم اطیابی نزدیک به ۱۱۰ هزار بلیت فروخت و ۳۱۸ سالن سینما را در اختیار داشت.

حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، غلامرضا نیکخواه بازیگرانی هستند که در فیلم کمدی بخارست به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان «بخارست» آمده است: اینجا ایران است و ما داستان‌های هیجان‌انگیز داریم.

رتبه دوم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در اختیار انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی علی عسکری است، این انیمیشن توانست با در اختیار داشتن ۳۱۱ سالن به فروشی معادل ۱٫۶ میلیارد تومان دست پیدا کند.

در خلاصه داستان این انیمیشن موزیکال آمده است: پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آنها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد.

فیلم سینمایی «انفرادی» ساخته سید مسعود اطیابی با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته به جایگاه سوم رسید. این فیلم ۶۲۰میلیون تومان فروخت و بالاتر از انیمیشن «پسر دلفینی» ایستاد. رضا عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی بازیگران اصلی این فیلم کمدی هستند.

انیمیشن «پسر دلفینی» در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی سینماها ایستاد. این انیمیشن به کارگردانی محمد خیراندیش طی هفت روز گذشته به فروشی معادل ۴۷۲ میلیون تومان دست پیدا کرد تا بتواند در رتبه چهارم جدول فروش قرار گیرد.

همچون هفته گذشته باز هم در میان پنج فیلم صدرنشین جدول فروش، آثار سینمای کودک و نوجوان موفق بودند و «بام بالا» دیگر نماینده این سینما جایگاه پنجم این جدول را در اختیار گرفت.

فیلم سینمایی «بام بالا» با حضور بازیگرانی همچون حمید لولایی، امیر غفارمنش و حسین سلیمانی تواست در هفت روز گذشته به مبلغی معادل ۳۶۰ میلیون تومان دست پیدا کند.

«بام بالا» به کارگردانی سید جمال حاتمی داستان عروسکی است که با کارهای شگفت‌انگیز آرزوی بچه‌ها را برآورده می‌کند.

پس از این پنج فیلم که عمده فروش این هفته سینمای کشور را در اختیار داشتند فیلم‌های ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، دوزیست از برزو نیک‌نژاد، سگ بند به کارگردانی مهران احمدی، علفزار ساخته کاظم دانشی و تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده احمدی رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش را در اختیار دارند.

صبا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار