تغییری که در پیامک‌های کشف حجاب ایجاد شد
کد خبر: ۲۶۷۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 01    -    ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
اعتراضات به حجاب اجباری در ۳ ماه اخیر،‌ این انتظار را در برخی ایجاد کرده که برخورد با بی‌حجابی یا عدم رعایت حجاب شرعی در اماکن عمومی، دستخوش سیاست‌گذاری‌های تازه خواهد شد. ون‌های گشت ارشاد مدت‌ها است که به چشم نمی‌خورند اما آیا این به معنی کوتاه آمدن از سخت‌گیری‌ها است؟

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: در روزهای پیش از اعتراضات، ابزارهای زیادی برای برخورد با عدم رعایت حجاب توسط مسوولان مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از روش‌های پرحاشیه و انتقاد برانگیز ارسال پیامک‌های کشف حجاب بود.

 

تغییری که در پیامک‌های کشف حجاب ایجاد شد

این روش در گذشته به این صورت اعمال می‌شد که در صورت «کشف حجاب» راننده و یا هریک از سرنشین‌های خودرو، پیامک اخطار برای مالک خودرو ارسال می‌شد و در صورت تکرار فعل، پلاک خودرو در لیست توقیف نیروی انتظامی قرار می‌گرفت.

در مرحله بعدی، مالک خودرو با همراه داشتن مدارک به مقر پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کرده و با امضای یک تعهدنامه، خودرو را از لیست توقیف خارج می‌کرد. در صورت تکرار، حبس و یا جزای نقدی برای مجرم در نظر گرفته می‌شد.

حالا، ارسال پیامک کشف حجاب متوقف نشده اما قسمت «پیگیری انتظامی و قضایی» از نسخه‌های تازه حذف شده است. آمران به معروف و ناهیان از منکر حالا در پیامک‌های بی‌حجابی تنها به یک تذکر اکتفا می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
1
5
کار بیهوده.
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
1
بابا رو که نیست ول کنید اگر می خواهید پیامک بفرستید من ادرسشو میدم :اختلاس گران کا رچاق کن ها قاچاقچیان رانت خوارها دزدان بیت المال نا شایسته سالارانی که در مسند هستند و مسبب وضع فعلی اقازاده های دزد و..... شما مسئله حجاب را اینقدر بزرگ می کنید تا انهائیکه نام بردیم راحت مشغول کارهای غیر قانونی خود باشند و به ریش ملت مظلوم بخندند .
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
1
کار بیهوده، اذیت مردم و دور ریختن پول بیت المال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار