تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری
کد خبر: ۲۶۷۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 03    -    ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
هواداران کمپوست انسانی این فرآیند که در آن جسد انسان طی مدت ۶ تا ۸ هفته تجزیه می‌شود را اقتصادی و سازگار با محیط زیست می‌دانند.

 کتی هوکول، فرماندار نیویورک روز شنبه فرایند کاهش آلی که با عنوان کمپوست انسانی مشهور است را قانونی اعلام کرد. نیویورک ششمین ایالتی است که از سال ۲۰۱۹ تا کنون این اقدام را قانونی کرده است. کمپوست انسانی به شهروندان این ایالت اجازه می‌دهدد که از یک روش سبز و سازگار با محیط زیست برای کفن و دفن استفاده کنند.

 
 

واشنگتن نخستین ایالتی بود که این فرآیند را در سال ۲۰۱۹ قانونی دانست. پس از آن کولورادو و اورگان در سال ۲۰۲۱ و سپس ورمونت و کالیفورنیا در سال ۲۰۲۲ این موضوع را قانونی کردند. هر دو مجلس ایالتی نیویورک قانون A ۳۸۲ مبنی بر قانونی کردن کمپوست انسانی را در تابستان تصویب کردند.

در این فرآیند، در اکثر موارد، جسد متوفی درون یک محفظه قابل استفاده مجدد نیمه باز حاوی بستر مناسب برای فعالیت میکروب‌ها شامل خرده چوب و کاه و یونجه قرار می‌گیرد. در انتهای فرآیند، ۱ یارد مکعب (۷۶۴.۶ لیتر) خاک مملو از مواد معدنی متراکم معادل ۳۶ کیسه خاک تولید می‌شود که از آن می‌توان به عنوان کود استفاده کرد.

 

 

تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری

یک محفظه قابل استفاده مجدد اجساد که توسط خانواده متوفی تزئین شده است

میشل منتر، مدیر قبرستان طبیعی حفاظت شده گرین اسپرینگز در مرکز نیویورک با اشاره به این که کسب و کارش به صورت جدی این روش را در نظر خواهد داشت می‌گوید: «هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا مردم را از قبر‌های بتنی، تابوت‌های فانتزی و مومیایی شدن منصرف کنیم. ما برای این کار از هر روشی حمایت می‌کنیم.»

هوکول در تصویب این طرح بر سر یک دوراهی سیاسی قرار گرفته بود. او که خود را یک ایرلندی آمریکایی می‌داند، همیشه به اصالت ایرلندی خود بالیده است. وی بار‌ها گفته که دیدگاه سیاسی او بسیار متاثر از ریشه‌های ایرلندی کاتولیکیش است.

کنفرانس کاتولیک ایالت نیویورک پیروان کلیسا را به تحت فشار قراردادن خانم هوکول برای وتوی این لایحه تشویق کرده بود. به گزارش روزنامه کاتولیک کوریر (The Catholic Courier)، این سازمان معتقد است فرآیند کمپوست انسانی، به بقایای بدن احترام نمی‌گذارد.

دنیس پوست، مدیر عامل کنفرانس کاتولیک ایالت نیویورک در بیانیه‌ای می‌گوید: «فرآیندی که برای بازگرداندن باقی‌مانده سبزیجات به خاک مناسب است، لزوما برای بدن انسان مناسب نیست.»

از سوی دیگر، گروه هنری دستور مرگ خوب (Order of the Good Death) از فرماندار برای امضای این لایحه حمایت کرد و به او مجموعه‌ای از کارت‌های تزئینی و رنگی با مضامین «من را کمپوست کنید» و «من می‌خواهم به یک دخت بدل شوم» ارائه کرد.

برخی دیگر می‌گویند مردم خواهان روشی هستند که با زندگی آن‌ها همخوانی داشته باشد. کاترینا اسپاد، موسس خدمات خاکسپاری سبز ریکامپوز (Recompose) در سیاتل که ارائه کننده خدمات کمپوست انسانی است می‌گوید: «برای سوزاندن اجساد از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود. تدفین باعث استفاده از زمین‌های وسیعی شده و ردپای کربن به جای می‌گذارد. برای بسیار از مردم تبدیل شدن به خاکی که بعدا می‌تواند به برای رشد گیاهان و درختان استفاده شود بسیار بامعنی است.»

برای بسیار از مردم تبدیل شدن به خاکی که بعدا می‌تواند به برای رشد گیاهان و درختان استفاده شود بسیار بامعنی است.

دیگر پیشگامان عرصه کاهش آلی طبیعی غیر از کمپوست انسانی روش‌های دیگری همچون خاکسپاری سبز و تجزیه جسد با استفاده از آب و سود سوزآور را ارائه می‌کنند.

هواداران کمپوست انسانی این فرآیند که در آن جسد انسان طی مدت ۶ تا ۸ هفته تجزیه می‌شود را اقتصادی و سازگار با محیط زیست می‌دانند.

یورونیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
15
39
کاش در ایران هم این روش قانونی شود و هرکسی که تمایل داشت بتواند این روش خاکسپاری را برای خود یا رفتگانش انتخاب نماید .
پاسخ ها
محمد
| |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
انسان حرمت دارد حتی مرده اش ،دریت است که تبدیل به خاک می شویم ،اما انسان هستیم
ناشناس
| |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
اینکار برای اونا که با تابوت میزاشتن توقبر جدیده برای مامسلمونا همان خاکسپاریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
21
11
اين روش بي احترامي به فوت شده وخيلي دردناك است براي بازماندگان،واقعابعضي هاقلبشون ازسنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
اگر یک کم فکر کنی که قراره برای گور خودت دیگران باید چندین میلیون هزینه کنند(کاسبان گور فروشی در راس همشون شهرداری محترم).اونوقت این حرف رو نمی زنی. مرد حسابی الان زنده ماها و عمر ماها دو قرون برای دیگران و برای مسئولین ارزش نداره اونوقت تو از ارزش بعد مردنمون حرف می زنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
5
16
روش جالبی است. انسان در اثر خودخواهی و زیاده خواهی و احساسات برای جسد بی ارزش خودو اطرافیانش ارزش و احترام انتزاعو و اختراع کرده است در حالیکه بعد از مرگ جنازه متعفن و بی ارزشی بیش نخواهد ماند.
محمدخانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
14
4
هر چه می گذرد انسان ها از حرمت انسانی خود بیشتر دور می شوند، مصریان باستان چنان حرمتی برای مردگان قائل بودند که آثار آن ها هنوز جلوه می کند.
چرا فکر می کنیم هر کار غیر معقول و حرمت شکن را انجام دهند ما باید با نگاه روشنفکری آن را تائید کنیم!
ان حرمت دارد چه زنده آن چه مرده آن
هر چه از عواطف انسانی بیشتر جدا شویم بیشتر گرفتار اینگونه موارد می شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
انسان به هر حال به طبیعت باز می می گردد در ضمن اگر به روش مصریان بود الان کل دنیا قبرستان بود مصریان مردمانی خرافاتی بودن که درحالی که زنده ها از گشنگی می مردن اند ثروت مند دان با طلا دفن می شدند
ناشناس
|
Poland
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
12
کار بسیار خوبی هست من هم وقتی مردم اگر به درد کاری خوردم حتما سفارش خواهم کرد چون وقتی مردی و قراره بپوسی پس کاش یک سودی برای طبیعت داشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
1
6
لعنت به كساني كه ازمرده هاي مردم كاسبي ميكنن،چرابايديك وجب خاك وطن براي دفن شدن قيمت ميليوني داشته باشد.!؟
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
7
تا که بودیم نبودیم کسی ؛ کشت ما را غم بی
هم نفسی . چون که رفتیم ، همه یار شدند ؛ خواب بودند ، همه بیدار شدند . قدر آئینه بدانید چو هست ؛ نه در آن وقت که افتاد و شکست . روزهای تعطیل آرامستان بهشت زهرا(س) پذیرای جمعیت انبوهی است که برای زیارت اهل قبور مراجعه می کنند اما خانه سالمندان میزبان کلاغها و گنجشکهایی است که با حضور پر سر و صدای خود جای خالی فرزندان بی معرفت پدر و مادرهای طرد شده را پر می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار