این استان‌ها آخر هفته منتظر بارش باران باشند
کد خبر: ۲۶۷۲۹۲
تاریخ انتشار: 2023 January 04    -    ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور و بارش برف و باران وزش باد شدید و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی امروز (۱۴ دی) خبر داد.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور و بارش برف و باران وزش باد شدید و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی امروز (۱۴ دی) خبر داد.

 

 

 

این استان‌ها آخر هفته منتظر بارش باران باشند

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ دی) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال و غرب فارس  کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،  لرستان، کرمانشاه، کردستان به‌تدریج در بخش‌هایی از غرب و جنوب اصفهان، همدان، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: بیشینه شدت بارش در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر انتظار می‌رود و پنجشنبه (۱۵ دی) در غالب مناطق کشور به‌جز جنوب شرق بارش ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش در بخش‌هایی از شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۶ دی) در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و برای هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: شنبه (۱۷ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز و غرب کشور و یکشنبه (۱۸ دی) در شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بعدازظهر یکشنبه (۱۸ دی) نیز در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.  

وی افزود: امروز (۱۴ دی) برای سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما انتظار می‌رود. امروز دریای عمان و تنگه هرمز به‌تدریج خلیج فارس و پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ دی ) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز  جمعه ( ۱۶ دی‌ ) نیمه‌ابری و بارش پراکنده و در شب کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۴ و ۱۵ دی) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز اراک با دمای ۹-  و فردا شهرکرد با دمای ۵- سردترین مرکز استان کشور  هستند. 

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار