پست سارا خادم‌الشریعه درباره شایعه پناهندگی‌اش
کد خبر: ۲۶۷۲۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 04    -    ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
سارا خادم الشریعه ملی پوش تیم شطرنج کشورمان اعلام کرد که هرگز برای پناهندگی به کشور دیگری اقام نکرده است.

سارا خادم الشریعه، استاد بزرگ شطرنج کشورمان که حضور اخیرش در مسابقات جهانی قزاقستان حاشیه‌هایی را به همراه داشت، توضیحاتی را در واکنش به آن حواشی و صحبت‌های رئیس فدراسیون شطرنج ارئه کرد.

 

 
 

خادم الشریه در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

«اولین مسابقه‌ی جهانی پس از یکسال و نیم دوری از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه‌ام، سام) که با دعوت فدراسیون جهانی شطرنج و برگزارکنندگان مسابقه در آن شرکت کردم. شایعاتی در مورد پناهنده شدنم مطرح شده است که تصمیم دارم شفاف‌سازی کنم. من پناهنده‌ی هیچ کشوری نشدم! در حقیقت نیازی به این کار نبوده و سالهاست به دلیل موفقیت در رشته‌ام و همچنین چند ملیتی بودن همسرم چنین امکانی برایم فراهم بوده و هیچگاه دغدغه اخذ اقامت از طریق پناهندگی را نداشته‌ام.

موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی. هنوز هم ایران خانه اول ماست و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت. سه سال گذشته تعدادی از مسابقات مهم که عمری انتظار حضور در آنها را داشتم، به علت ممنوع الخروجی از دست دادم.

در مورد اینکه می‌فرمایند با هزینه‌ی دولت و فدراسیون یا بیت المال به اینجا رسیده‌ام هم خاطرنشان میکنم که از هشت سالگی با پول زحمت پدرم به مسابقات رفته‌ام و با جوایزی که در مسابقات بین المللی بدست آوردم، هزینه‌های هنگفت مربی خارجی را شخصا و از محل درآمدم پرداخت کرده‌ام و بیت المالی در کار نبوده است. البته سخنان اخیر رییس فدراسیون در ارتباط با حضور من در مسابقات با هزینه شخصی، گویای موضوع و مهر تاییدی بر صحبت‌هایم است. در پایان به فدراسیون و وزارت ورزشی که سال هاست خواسته ای از آنها نداشته‌ام‌ جوابگو نخواهم بود.»

پست سارا خادم‌الشریعه درباره شایعه پناهندگی‌اش

خبرورزشی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
خوب كردي دختر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
تولد پسر 10 ماهه ؟
مگه میشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
ایکاش بیت المال برای نابغه هائی همچون سارا خادم هزینه میشد که هر کجای جهان که باشند باعث افتخار ایرانی ها هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار