اپل بی‌خیال تولید این مدل از آیفون شد
کد خبر: ۲۶۷۵۸۲
تاریخ انتشار: 2023 January 07    -    ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اعلام کرده است که این شرکت دیگر قصد ندارد گوشی آیفون SE بعدی را عرضه کند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اعلام کرده است که این شرکت دیگر قصد ندارد گوشی آیفون SE بعدی را عرضه کند.

 
 

اپل ظاهراً به تأمین‌کنندگان اطلاع داده که برنامه‌های خود برای عرضه نسل چهارم گوشی آیفون SE در سال ۲۰۲۴ را لغو کرده است. این خبر توسط «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اعلام شده که قبلاً هم گفته بود آیفون S‌E ۴ تولید نمی‌شود، اما ظاهراً اکنون کاملاً متقاعد شده که تولید این دستگاه لغو شده است.

کو در پستی از Medium گفته که اپل قصد داشته است اولین مودم ۵G ساخت خود را در نسل چهارم آیفون SE معرفی کند، اما از آنجایی که ظاهراً تولید این دستگاه متوقف شده است، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که چنین اتفاقی بیفتد. درحقیقت اپل به‌دنبال آزمایش مودم ۵G خود در آیفون SE، پیش از استفاده از آن در گوشی‌های پرچمدارش بوده، اما ظاهراً عملکرد مودم ۵G آن به‌خوبی نمونه‌های کوالکام نبوده است.

برنامه اپل برای آزمایش مودم ۵G خود در آیفون SE

چند سالی می‌شود که شاهد انتشار شایعات درباره مودم 5G اپل هستیم و ظاهراً آیفون SE 4 به‌عنوان بستری برای آزمایش عملکرد آن در نظر گرفته شده بود تا کوپرتینویی‌ها از عملکرد آن مطمئن شوند:

«با توجه به نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه عملکرد تراشه‌های باندپایه داخلی ممکن است با کوالکام هم‌تراز نباشد، اپل در ابتدا برنامه‌ریزی کرد تا تراشه‌های باندپایه خود را در سال 2024 عرضه کند و اجازه دهد ابتدا آیفون SE 4 پایین‌رده از آن بهره ببرد. آیفون 16 نیز بسته به وضعیت توسعه آیفون SE 4 از تراشه باندپایه خود استفاده می‌کند. بااین‌حال، لغو آیفون SE 4 به‌طور قابل‌توجهی شانس باقی‌ماندن کوالکام به‌عنوان تأمین‌کننده انحصاری تراشه‌های باندپایه سری جدید آیفون 16 در نیمه دوم سال 2024 را افزایش داده است.»

نسل سوم آیفون SE در اوایل 2022 معرفی شد و برای شبکه 5G از مودم اسنپدراگون X57 کوالکام بهره می‌برد. انتظار می‌رود گوشی‌های سری آیفون 15 از مودم اسنپدراگون X70 استفاده کنند، درحالی‌که مدل‌های آیفون 16 ممکن است از چیپ معرفی‌نشده اسنپدراگون X75 بهره ببرند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار