اگر وقتی روی ترازو می‌روید خوشحال نیستید، بخوانید
کد خبر: ۲۶۷۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 January 07    -    ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
وزن می‌تواند یک موضوع انتخابی باشد. اگر وقتی روی ترازو می‌روید خوشحال نیستید می‌توانید تغییراتی در رژیم غذایی و شکل ظاهری بدن خود ایجاد کنید. با این وجود، کاهش وزن همیشه یک گزینه اختیاری نیست چرا که گاهی اوقات اضافه وزن می‌تواند سلامتی و تندرستی شما را به خطر بیاندازد. از نظر فردی انگیزه کاهش وزن بر اساس ظاهر فیزیکی است ...

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)«تابناک با تو» - وزن می‌تواند یک موضوع انتخابی باشد. اگر وقتی روی ترازو می‌روید خوشحال نیستید می‌توانید تغییراتی در رژیم غذایی و شکل ظاهری بدن خود ایجاد کنید. با این وجود، کاهش وزن همیشه یک گزینه اختیاری نیست چرا که گاهی اوقات اضافه وزن می‌تواند سلامتی و تندرستی شما را به خطر بیاندازد.

از نظر فردی انگیزه کاهش وزن بر اساس ظاهر فیزیکی است و افراد از روی ظاهر خود در مورد فرارسیدن زمان کاهش وزن قضاوت می‌کنند از جمله زمانی که روبروی آینه به خود نگاه می‌کنند یا این که می‌بینند آیا اندازه لباس برای بدن شان مناسب است یا خیر.

از نظر پزشکی چندین علامت هشدار دهنده وجود دارند که به شما می‌گویند زمان کاهش وزن فرا رسیده است. مهم است که هماهنگ و همراه با معاینات فیزیکی خود باشید. دانستن علائم خطرناک می‌تواند در تشخیص مشکلات پیش از تشدید آن مفید باشد.

در ادامه به ۵ علامتی اشاره خواهیم کرد که نشان می‌دهند باید وزن خود را کاهش دهید:

۱-فشار خون بالایی دارید

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)

یکی از شایع‌ترین علائم مزمن افراد دچار اضافه وزن فشار خون بالا است. در حالی که دارو‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای درمان فشار خون بالا مصرف کنید یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که برای کنترل فشار خون باید انجام دهید کاهش وزن است.

۲-آزمایش خون مثبت برای کلسترول بالا و یا پیش دیابت

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)

یکی دیگر از دلایل مهم بودن معاینات فیزیکی مداوم این است که پزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا نیاز به آزمایش خون دارید تا مشخص شود به پیش دیابت، دیابت و کلسترول بالا دچار شده اید یا خیر. دیابت و کلسترول بالا بیماری‌های مزمن جدی هستند که می‌توانند باعث آسیب رسیدن به کلیه ها، اعصاب و چشم‌ها همراه با بیماری‌های خونی و عروق قلبی شوند. خبر خوب این است که هر دو وضعیت سلامتی را می‌توان به طور موثر دست کم تا حدی با کاهش وزن اضافی مدیریت کرد.

۳-خروپف شبانه

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)

آپنه یا وقفه تنفسی خواب یک وضعیت پزشکی است که با اختلال در تنفس در هنگام خواب مشخص می‌شود و یکی از بزرگترین عوامل خطر وزن اضافی است. آپنه خواب می‌تواند باعث شود که خواب آرامی نداشته باشید منجر به خستگی در طول روز شود.
میخوای بی دردسر ماشین بخری؟ ثبت نام کن

۴-شما از فشار بیش از حدی که به بدن تان وارد می‌شود درد را تجربه و احساس می‌کنید

داشتن وزن اضافی شما را سنگین‌تر می‌کند و فشار بیش تری بر بدن وارد می‌نماید. در آن صورت فشار بیش تری روی مفاصل و ستون فقرات وارد می‌شود و ماهیچه‌های شما باید برای حفظ وضعیت بدن و حرکت بدن تان بیش‌تر تلاش کنند. در نتیجه، اضافه وزن می‌تواند منجر به درد شود خواه درد در زانو باشد یا کمر یا نقاطی دیگر از بدن تان.

۵-انجام کار‌های روزانه برای شما چالش برانگیزتر می‌شود

۵ پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان کاهش وزن(فرارو)

زمانی که عادت دارید هر روز وظایف خاصی را انجام دهید و به طور ناگهانی انجام آن وظایف چالش برانگیزتر می‌شود ممکن است مشکلی در بدن شما رخ داده باشد. اگر متوجه شدید که راه رفتن در مسافت‌های طولانی یا بالا رفتن از پله‌ها بدون تنگی نفس دشوارتر می‌شود وقت آن فرارسیده که متوجه شوید وزن اضافی علت آن است یا خیر.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

قدم‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش وزن انجام دهید. برای مثال، یکی از راه‌هایی که می‌توانید کالری بسوزانید انجام کار‌های روزمره مانند پیاده روی، تمیز کردن، انجام کار‌های حیاط خانه و حتی تایپ کردن است.

یکی دیگر از کار‌ها می‌توان پارک کردن خودروی تان دورتر از فروشگاه باشد تا مجبور شوید قدری بیش‌تر پیاده روی کنید و یا آن که به جای آسانسور از پله استفاده کنید. هنگام تماس تلفنی به جای نشستن حین صحبت کردن قدم بزنید.

منبع: فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
بالاي ٥٠ سال كه باشيم خيلي سخته لاغر بشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار