پنج شغلی که پنج سال پیش وجود نداشتند
کد خبر: ۲۶۷۶۶۴
تاریخ انتشار: 2023 January 08    -    ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
شیوع کووید -۱۹ روش کار، زندگی و اجتماعی شدن مردم در کشور‌های مختلف را تغییر داد و باعث شد تا ابزار‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی با رونقی ناگهانی مواجه شوند. در برخی مواد این تغییرات تا حدی بود که منجر به ایجاد مشاغلی تازه شد.

شیوع کووید -۱۹ روش کار، زندگی و اجتماعی شدن مردم در کشور‌های مختلف را تغییر داد و باعث شد تا ابزار‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی با رونقی ناگهانی مواجه شوند. در برخی مواد این تغییرات تا حدی بود که منجر به ایجاد مشاغلی تازه شد.

 

 

پنج شغلی که پنج سال پیش وجود نداشتند

به نقل از تایم، مشاغل مرتبط با کووید -۱۹ مطمئنا در دو سال گذشته با پیشرفت همراه بوده اند. با این وجود، از آنجایی که ما به طور فزاینده یا به صورت آنلاین زندگی می‌کنیم بسیاری از شغل‌های ایجاد شده نتیجه این روند هستند و نشانه‌ای از احتمال از بین رفتن شان دیده نمی‌شود.

در ادامه به برخی از مشاغلی می‌پردازیم که تا ۵ سال پیش وجود نداشتند و تازه هستند:

۱-مسئول انطباق شرایط کاری با مقررات کووید -۱۹

وظیفه محول شده به چنین فردی نظارت بر نتایج آزمایش صورت گرفته هر سه روز یکبار کووید -۱۹ کارکنان محل کار، سنجش دمای بدن کارکنان و نظارت بر اجرای الزامات فاصله گذاری اجتماعی است. چنین فردی باید در محل کار گشت زنی کرده و برای مثال در صحنه فیلمبرداری بازیگران را از گروه و سایر عوامل بخش‌های تولید فیلم جدا نگه دارد. تعجب آور نیست که این شغل در طولانی مدت وجود نخواهد داشت چرا که محددودیت‌های ناشی از مقررات سخت گیرانه کووید -۱۹ در حال کاهش هستند.

محدوده پرداخت دستمزد: ۲۰ تا ۲۵ دلار در ساعت

۲-مربی تناسب اندام آنلاین

زمانی که شیوع کرونا آغاز شد بسیاری از مربیان تناسب اندام از طریق اینستاگرام شروع به نمایش کار‌های خود کردند و سپس از طریق پلتفرم "زوم" تدریس را آغاز نمودند. در سال ۲۰۲۰ میلادی صنعت تناسب اندام ۱۰۰ میلیارد دلاری به شدت به مربیان و کلاس‌های مجازی اختصاص یافت. برآورد شرکت تحقیقات تجاری بر این اساس بود که ابعاد بازار جهانی تناسب اندام مجازی از ۱۱.۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۶.۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.

محدوده درآمد: ۴۰ هزار تا ۷۲ هزار دلار در سال

۳-مشاور دارایی رمزارز‌های دیجیتال

ابعاد بازار جهانی مدیریت دارایی رمزارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۰ میلادی ۰.۶۷ میلیارد دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۹.۳۶ میلیارد دلار برسد. با این وجود، همان گونه که به اصطلاح انفجار و فروپاشی اخیر صرافی FTX نشان داد رمزارز‌های دیجیتال با خطرات بزرگی مواجه هستند. در طول شیوع کرونا استقبال از رمزارز‌های دیجیتال افزایش یافت با این وجود، مانند هر فناوری در حال تکامل دیگری پذیرش آن در ابعاد وسیع از سوی مردم زمان بر خواهد بود.

محدوده درآمد: ۶۰ هزار تا ۹۰ هزار دلار در سال

۴-اینفلوئنسر بازاریابی یا مدیریت بازرگانی

بازاریابی توسط اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی یک تجارت بزرگ است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به ارزش ۱۶.۴ میلیارد دلار برسد که افزایشی دو برابری از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو محسوب می‌شود. با کاهش تفاضا برای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ارائه جایگزین در فضای مجازی برای برنامه‌های سنتی آموزش مدیریت بازرگانی حرکتی زیرکانه از سوی دانشگاه‌ها و کالج‌ها بوده است. کلیت ایده اینفلوئنسر مارکتینگ برقراری رابطه‌ای استراتژیک بین برند تاثیرگذار و برند شرکت است.

محدوده درآمد: ۵۷ هزار تا ۱۸۴ هزار دلار در سال

۵-دامپزشکی از راه دور یا تله مدیسن

همان طور که پزشکی انسانی به طور فزاینده‌ای به تعیین وقت‌های ملاقات مجازی با پزشکان تغییر جهت داده دامپزشکی نیز روند مشابهی را طی کرده است. بیش از ۸۰ درصد دامپزشکان زیر ۴۰ سال زن هستند و به طور فزاینده‌ای تمایل دارند برنامه‌ای انعطاف پذیر داشته باشند و طبق شرایط دلخواه خود کار کنند. هم چنین، کمبود شدید دامپزشک در شهر‌ها وجود دارد که منجر به زمان انتظار طولانی برای تعیین وقت ملاقات می‌شود. در اینجاست که در می‌یابیم پزشکی و دامپزشکی از راه دور می‌توانند کمک کننده باشد.

صاحبان حیوانات خانگی اکنون می‌توانند با دامپزشکان دارای مجوز از طریق چت ویدئویی با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که هزینه آبونمان آن از ۱۵ دلار در ماه آغاز می‌شود ارتباط برقرار کرده و وقت ملاقات مجازی دریافت کنند.

محدوده درآمد: ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار دلار در سال

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار