چند توصیه‌ پلیسی درباره «چک»
کد خبر: ۲۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار: 2023 January 09    -    ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریعتر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.
 
 
سرهنگ عبداله چولکی با اعلام جزئیات خبری مبنی بر  کلاهبرداری از طریق خرید و فروش و ارائه چک به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان و در پی آن دستگیری سایر اعضای این شبکه در استان مازندران ضمن توصیه به شهروندان اظهار داشت: هنگام ثبت چک های صادره و دریافتی توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هویت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.
 
وی افزود: تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزی وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریعتر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.
 
 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام مراجعه به بانک ها به هیچ وجه چک خود را که شامل اطلاعات بانکی شما می باشد به افراد ناشناس نشان ندهید، گفت: مراقب کسانی که پیشنهاد دریافت چک شما به هر بهانه و پرداخت بهای آن را به صورت نقدی دارند باشید زیرا ممکن است پس از دریافت چک و سپس افزایش رقم آن از شما سوء استفاده شود.
 
وی تاکید کرد: بهتر است کلیه معاملات کلان خود را که با دریافت چک صورت می گیرد، در ساعت کاری بانک ها انجام تا امکان استعلام چک های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.
 
به گفته سرهنگ چولکی، هیچ گاه چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک استعلام کرده‌اید به طرف معامله خود برنگردانید زیرا ممکن است در فرصتی مناسب چک اصیل را با چک جعلی تعویض کند.
 
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با شاره به اینکه  از صدور چک سفید امضا به هر دلیلی خودداری کنید، گفت: کارمندان بخش امور مالی شرکت ها و کارخانه ها نیز باید مراقب باشند تا به صورت تلفنی اطلاعات بانکی(میزان موجودی، شماره سریال و تعداد چک های پاس نشده و...) محل کار را به هر دلیلی انتقال ندهند که خدای نکرده این اطلاعات به دست افراد کلاهبردار و جاعلان بیفتد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار