اینگونه از هک اکانت واتساپ جلوگیری کنید
کد خبر: ۲۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: 2023 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
همیشه WhatsApp به‌خاطر محبوبیتش در معرض هک قرار دارد. اما شما با دو راهکار ساده می‌کنید از هک اکانت واتساپ خود جلوگیری کنید.

همیشه WhatsApp به‌خاطر محبوبیتش در معرض هک قرار دارد. اما شما با دو راهکار ساده می‌کنید از هک اکانت واتساپ خود جلوگیری کنید.

 

 

هکرها همیشه با راه‌های خلاقانه‌ای به‌دنبال دستیابی به اطلاعات شخصی شما هستند. و اگر از آن‌ها در جای درستی استفاده نکنید، این کار برایشان خیلی دشوار نخواهد بود. از آنجا که واتساپ این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا به‌صورت رایگان با عزیزانتان در سراسر جهان در ارتباط باشید، محبوبیت زیادی را کسب کرده است. ولی همین گستردگی استفاده باعث شده مورد حمله بسیاری از هکرها نیز قرار بگیرد.

هکرها اخیراً روزنه‌ای را در این پیام‌رسان پیدا کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی بدون درگیر کردن شما با نوتیفیکیشن‌ها و متوجه شدن از تلاشی که می‌کنند، کنترل اکانت شما را در دست بگیرند. آن‌ها خیلی ساده از طریق یک پیامک پین کد ارسال شده برای شما را درخواست می‌کنند!

اساسا شما نباید پین کدی که برایتان ارسال می‌شود را در اختیار هیچ‌کسی قرار دهید و به‌همین سادگی حملات فیشینگ را خنثی کنید. اما یکی از محققان امنیتی به نام Zuk Avraham می‌گوید راهی وجود دارد که هکر بتواند بدون آنکه با وی در تعامل باشید، به پین کد ارسالی برایتان دسترسی پیدا کند! این محقق امنیتی راهکارهایی را برای جلوگیری از هک اکانت واتساپ در اختیار شما قرار داده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

با این دو روش جلوی هک اکانت واتساپ خود را بگیرید

زاک می‌گوید یک هکر می‌تواند گزینه‌ای را انتخاب کند که هیچگاه پین کد به دست شما نرسد. او در واقع می‌تواند انتخاب کند که واتساپ به‌جای ارسال پین کد، با شماره شما تماس بگیرد. اما مشکل اینجاست که اگر تماس واتساپ به پست صوتی (Voice Mail) شما برود،‌ این باعث دردسر خواهد شد. زیرا سیستم خودکار برنامه می‌تواند اطلاعاتی که در آنجا وجود دارد را به‌اشتراک بگذارد.

 

اینگونه از هک اکانت واتساپ جلوگیری کنید

هکر تلاش می‌کند با استفاده از پین کد پیش‌فرضی که در اختیار دارد (با توجه به شرکت مخابراتی سیم کارت شما) که احتمالاً چهار رقم آخر شماره تلفن شما است، وارد سیستم پست صوتی‌تان شود. اگر شما سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای را روی اکانت خود تنظیم نکرده باشید، آن‌ها می‌توانند جلوی دسترسی اکانت شما را بگیرند.

این روش بسیار ساده‌ای است که هکرها از آن به‌راحتی استفاده می‌کنند. اما نگران نباشید ما راهکاری را در اختیار شما می‌گذاریم که می‌توانید با استفاده از آن، از هک اکانت واتساپ خود جلوگیری کنید و امنیت آن را بالا ببرید.

بالا بردن امنیت واتساپ با احراز هویت دو مرحله‌ای

برای چنین حملاتی، اول از همه شما باید رمز عبور پیش‌فرض دسترسی به Voice Mail سیم کارت خود را تغییر دهید. برای این کار باید با شماره پشتیبانی شرکت مخابراتی سیم کارت خود تماس بگیرید. اما بهترین راهکاری که ما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای است. اگر این قابلیت روی اکانت WhatsApp شما فعال باشد، می‌توانید تعیین کنید که علاوه بر وارد کردن رمز عبور، حتماً باید رمزی که مثلا برای ایمیل شما ارسال شده را هم وارد کنید تا بتوانید به اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

برای راه‌اندازی سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای واتساپ، مراحل زیر را طی کنید:

اینگونه از هک اکانت واتساپ جلوگیری کنید

  • اپلیکیشن واتساپ را اجرا کرده و از تب پایین صفحه وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  • روی گزینه Account کلیک کنید.
  • گزینه Two-Step Verification را بزنید.
  • گزینه Turn on را انتخاب کنید.
  • یک رمز ۶ رقمی که به‌خاطرتان می‌ماند را انتخاب کرده و سپس روی Next بزنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس روی Next بزنید.
  • از پایین صفحه آدرس ایمیل خود را تأیید کنید و در انتها روی Done بزنید.

کار تمام است. اکنون هر کسی که قصد دسترسی به اکانت واتساپ شما را داشته باشد، حتماً باید به ایمیل شما هم دسترسی پیدا کند؛ در غیر این صورت قادر به انجام این کار نخواهد بود. شما به‌همین سادگی توانستید امنیت اکانت WhatsApp خودتان را بالا ببرید و از هک اکانت واتساپ خود جلوگیری کنید.

گجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار